Er det virkelig så forkert at jeg har valgt at Lilje ikke ser meget til sin morfar, fordi han selv har sagt forholdet til sin kæreste og hendes 2 børn går i stykker efter jul????
Det var det korte spørgsmål... Nu en historie hvad der ligger til grunde for min beslutning. Og ja, min far er et fjols, et svin, og en mega idiot...
Min far rejste i marts på ferie... Selv. Hans kæreste som han har været sammen med siden sidste sommer var hjemme ved sig selv, og pakke, for i midt april flyttede hun herop. Hun stolede på min far, han trængte til en ferie, da han ALTID arbejder over.
Da han kommer hjem spørger jeg til hans ferie og får bare et kort svar... "den var fin". Da jeg har ham selv fortæller han så at han faktisk har været afsted med en skolekæreste, og de havde bare NYDT at de kunne gå hånd i hånd dernede. Alle rejsepapir havde han destrueret efter han kom hjem, for de havde bestilt rejsen SAMMEN, så de sov på samme værelse...
Siden jeg får det at vide begynder han bare at læsse ALT over på mig og min søster, vi får ALT at vide om hans "forhold" til hende skolekæresten, og at de stadig ses.
Lige op til sommerferien får min fars kæreste det så at vide, det er min onkels kæreste som fortæller hende det, da min fars brødre syntes det er svineri (hvilket jeg er enig i, men jeg er nød til at tænke på min familie)
Min far bliver tosset og skrotter kontakten til sine brødre, for de vil bare ødelægge hans forhold.
Nå, men selv er han mere og mere udmattet af både kærestens snakkeri, og hendes børn som han slet ikke magter. Min far er lige fyldt 51 og hans kæreste har et barn på 7, og en på 17. Jeg har flere gange sagt at han skal komme ud af forholdet. Min lillebror på 12 og min lillesøster på 21 kan ikke fordrage kæresten og børnene, min lillebror er desværre tvunget til at skal derover hver 14 dag.
For en lille måned siden ringede han så og fortalte at min lillebrors mor (min fars anden ex-kone) havde tjekket kæresten ved politiet (NEJ, det må man IKKE......) og det viser sig at kæresten har en dom der er 9 år gammel for dokumentfalskneri (staves??) og det ville han bare lige fortælle os, så vi var advaret.
Han har den sidste måned sagt at efter jul ville han smide dem ud, og han ikke magtede det mere.
DERFOR har jeg sagt at jeg ikke ønsker Lilje har for meget kontakt med dem, gerne med sin morfar hvis han er der selv, men ikke dem alle, da han allerede ved de ikke skal være en del af hendes liv...
Det er bare som om at kæresten, svigerfamilie og alle andre ikke fatter hvorfor jeg har det sådan, for Lilje er jo KUN 1 år, hun forstår da ikke at folk forsvinder sådan ud af hendes liv... Og som min svigermor sagde sidst, så ville Lilje jo føle sig helt tryk hvis hun (svigermor) havde hende en hel måned, så ville hun være utryk ved sine forældre.....
De eneste som har sagt de forstår alt dette, er min egen mor og søster. Alle andre syntes det er syndt for min far at jeg tager hans barnebarn, og ikke bare lader folk gå ind og ud af Liljes liv

Er det virkelig så forkert det jeg gør?? Jeg er tudefærdig med alt det her... Undskyld det er så langt og rodet