I sommer var jeg i Ikea i Aalborg med min søn på dengang knap 3 år og så min svigermor. Vi går på overetagen på vej mod elevatoren, min svigermor forrest, min søn med indkøbsvognen lidt bagved og så jeg til sidst. Jeg vender mig om for at kigge på noget legetøj og pludselig hører jeg en masse larm, min søn skriger og alle folk råber op! Jeg vender mig om, svigermor også, og min dreng er på veg ned af de kæmpe høje trapper MED indkøbsvognen! Han sad ikke i den, men syntes vel at den skulle skubbes ned af trapperne? Jeg ser bare vognen trille ned og min dreng slå kolbøtter ned af cementtrapperne, jeg når ikke at tænke noget som helst, jeg løber bare efter ham og alle folk står og glor! Det var så dramatisk, jeg har aldrig oplevet noget ligende! Heldigvis var der ikke andre på trappen, indkøbsvognen kunne jo have ramt en gammel dame i ryggen også...
Micas græd og skreg og nogle ansatte kom for at hjælpe os og tale med os og fik også styr på vognen, for den skænkede jeg virkelig ikke en tanke.Han kom dog hurtigt til sig selv igen, men var urtolig skræmt, snakkede længe om det, og havde skræmmer på skulder og i hovedet.
Jeg har aldrig vidst hvorfor der midt på trappen er en større flade på et af trinene eller hvad jeg skal kalde det, men det ved jeg nu. Der stoppede faldet nemlig, havde der ikke været det, var han røget hele vejen ned, men nu røg han "kun" halvvejs.
Det tog lang tid før vi var i Ikea igen og tro mig, jeg slipper ikke min søn af syne igen! Og jeg regner bestemt heller ikke med at andre har øje på ham. Det troede jeg lige svigermor havde der og hun sikkert omvendt... Puha, en omgang. Jeg glemmer det aldrig...
Jeg var så stolt inden dette, for han havde aldrig været ude for nogle "stunts", hvor han var kommet til skade...
Nu er jeg så nysgerrig... Hvad er det vildeste jeres barn har været udsat for? Dette er helt sikkert det mest forfærdelige jeg har prøvet og hvor jeg dog stadig føler mig som en dårlig mor efter det 
Anmeld