Barsel og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Silas&Mille

Har forsøgt at søge herinde og på diverse andre hjemmesider, men kan ikke finde svaret nogen steder.

Når man er på kontanthjælp/starthjælp, hvor lang tid før termin kan man så gå på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

1012lmp

På KH kan du gå på barsel 4 uger før termin som stort set alt andet

Anmeld

21. november 2011

Silas&Mille

1012lmp skriver:

På KH kan du gå på barsel 4 uger før termin som stort set alt andet

tænkte det nok 

det er bare så besværligt. Min barsel med Silas slutter på torsdag og jeg har termin med lillesøster den 4. februar.
Hvad skal de lige sætte en højgravid med bækkenløsning til at lave i de 5-6 uger der er til jeg kan gå på barsel igen? 

Frygter bare mødet og at de ikke har nogen forståelse for smerterne osv.

Anmeld

21. november 2011

1012lmp

SilasMor skriver:

tænkte det nok 

det er bare så besværligt. Min barsel med Silas slutter på torsdag og jeg har termin med lillesøster den 4. februar.
Hvad skal de lige sætte en højgravid med bækkenløsning til at lave i de 5-6 uger der er til jeg kan gå på barsel igen? 

Jamen altså hvis dine smerter er "slemme nok" kan du vel blive sygemeldt... men ellers bliver du vel bare sat til at lave slavearbejde.. det gjorde jeg dengang jeg var højgravid og på KH første gang.

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

SilasMor skriver:

tænkte det nok 

Da jeg skulle søge kontanthjælp blev jeg ikke sat som sygemeldt pga. bækkenløsning. Jeg stod til at de kunne sætte mig til noget MEN de ville ikke gøre det pga. bækkenløsning - hvis du forstår?

Jeg kom så aldrig på KH da jeg fandt en anden løsning.

Anmeld

21. november 2011

N1

rikkeregnbue skriver:

Da jeg skulle søge kontanthjælp blev jeg ikke sat som sygemeldt pga. bækkenløsning. Jeg stod til at de kunne sætte mig til noget MEN de ville ikke gøre det pga. bækkenløsning - hvis du forstår?

Hvilken løsning hvis jeg må spørge? 

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

N1 skriver:

Hvilken løsning hvis jeg må spørge? 

Jamen det var noget med at skolen havde snakket med dem inde fra S.U og så blev jeg sygemeldt fra skolen i stedet, men kunne stadig få S.U

Anmeld

21. november 2011

Silas&Mille

rikkeregnbue skriver:

er også nysgerrig efter hvilken løsning du fandt

Men ellers lyder det super hvis de tager hensyn til bækkenløsningen, uden en sygemelding. Men om ikke andet må man jo tage det som det kommer. 

Skal til møde på fredag, så må jeg se hvad de siger.

Anmeld

21. november 2011

N1

rikkeregnbue skriver:

Jamen det var noget med at skolen havde snakket med dem inde fra S.U og så blev jeg sygemeldt fra skolen i stedet, men kunne stadig få S.U

Årh okay 

(Men ville du ikke få flere penge ved at være på KH? )

Anmeld

21. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

N1 skriver:

Årh okay 

(Men ville du ikke få flere penge ved at være på KH? )

Jo, det ville jeg  Men så ville jeg ikke være sikret en plads på den skole igen til August.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.