Vaske tøj og klargøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Mor Christa

BJNGJ. skriver:

Ja jeg tror også jeg snart starter med at vaske osv, så jeg er sikker på at nå det..

Jeg har lidt i str 50, men ikke så meget, og så lidt mere i 56 og en del mere i str 62.. Men jeg er bange for det ikke er nok i 50 og 56..

Jeg har også en del stofbleer, men må bare købe flere efter fødslen hvis det ikke er nok, ellers må manden jo bare vaske.

Ja ammepuden er noget af det første jeg fik hjem, så den er klar..  

Jeg har også en flyverdragt, samt fleecedragt og futter og en masse babysengetøj samt lagner til sengen..

Hvad med sutter.. Det skal jeg vel også have nogen stykker hjem af? Jeg har en enkelt, men er det nok?

Sutter.. Jeg havde to sutter fra avent. Du ved den der hedder 0-6 mdr tror jeg den hedder..
Så havde jeg to fra NUK, også en hel lille str og så havde jeg en enkelt fra MAM.. Og nå ja - så havde vi også en natursut. Det var sådan så jeg kunne finde ud af hvilken en han ville have.
Det endte så med at han er fuldstændig ligeglad med hvilken slags sut det er Så han får bare MAM sutter nu - de er billigst .. Ville måske købe en sut mere eller to.. Hvert fald når baby begynder at bruge sut sådan rigtigt, så bliver de tit og ofte væk - så det er got at have mange.. Vi har vidst en 8-10 stykker hvoraf 4 af dem er væk i øjeblikket hehe.
Tror ikke du behøver vildt meget tøj i str 50.. Det er lidt vigtigere med str 56. Tror jeg have 7 - 9 natdragter til ham..Og kunne godt have brugt flere Men når jeg så ikke havde flere rene i 56 fik han bare en på i 62 - så var den lige lidt stor til ham, men det er jo også bedre end hvis de er for små

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Maja_4000

BJNGJ. skriver:

Ja jeg har også fået en masse hjem.. Og det ligger i skabet, men er ikke vasket.. Så det må jeg jo nok snart hellere begynde på..

Stofbleer har jeg nok en 40-45 stks af, så det kunne være jeg skulle ud og købe lidt flere, men det kan vel godt vente til efter fødslen?

Har en masse bodyer, både korte og lange ærmer i 56 og 62, så ved bare ikke om jeg skal købe mere i 50, det er der ikke så meget af.. 

Jeg har også 2 par af de der fløjels futter med elastik som man kan spænde ind..

Men ved ikke.. Er der mere jeg mangler? Jeg har en masse baby sengetøj, og lagner til sengen..

Vi har også en autostol til turen hjem fra sygehuset, og en fleecedragt samt 2 baby tæpper.

Åh jeg bliver stresset bare ved at tænke på det.. 

Altså hvis I plejer at få børn i 'normal' størrelse i jeres familier , ville jeg ikke mene at I skulle købe mere i 50 .. Vi brugte det kun i de to første uger :b
Og hvis I har nemt til butikker , ville jeg vente med at købe flere stofbleer .. Det kan jo være at jeres baby ikke gylper (;
Jeg synes det lyder som om I har styr på det .. Bare slap af

Anmeld

21. november 2011

delimus

BJNGJ. skriver:

Okay jeg er glad for at hører.. Jeg er bare så nervøs for en masse ting som jeg åbenbart ikke bør være nervøs for.. 

Kunne være ret smart hvis der eksistrede en "to do" liste herinde med, hvad man skal have gjort, hvornår det skal gøres og hvad der skal købes ind, men det er nok bare så vidt forskelligt fra person til person, at det ikke er nemt at lave en skabelon på 

Anmeld

21. november 2011

Kageelsker

BJNGJ. skriver:

Hejsa skønne damer.. 

Jeg ville egentlig bare hører hvornår I begyndte at vaske babys tøj og klargøre til ankomsten?

Jeg føler SLET ikke jeg er klar med noget som helst overhovedet.. Jeg føler mig stresset og føler at vi ikke når at blive færdige inden hun kommer til verden.. (Er i uge 27) 

Og så ville jeg lige hører om der er nogen venlige piger som kunne tænke sig at lave en lille liste om hvad jeg SKAL have klar til ankomsten af tøj og div.

Her er der vist efterhånden ved at være styr på det, jeg er 33+1 idag. 

Vi fik malet børneværelset igår og skal idag have købt en kommode samt reol  Jeg har ikke vasket tøjet endnu, det står stadig bare i poser på børneværelset, men når først kommoden er samlet, så skal jeg også igang med det.

Jeg sætter lige min huskeliste ind med alt hvad jeg gerne vil have til bebs. Men lad dig nu ikke overvælde, den er lang og det er altså ikke alt der er nødvendigt! Men du kan måske bruge den som inspiration  Det der står i parantes er ting jeg ikke nødvendigvis vil have inden fødslen.

Udendørs:                                                                     Barnevogn                                                                        (Barnevognssele)
Lift
Madras + rullemadras
Lagen til lift + madras x 2
Fluenet
Regnslag
Babyalarm                                                                                                     Olie til barnevogn                                                                Førstehjælpstaske til barnevogn

Sove:
Madras + rullemadras
1 dyne
Sengerand
Sengetøj x 3
Lagner x 3
Tremmeseng

Pusle:
Puslebord
Puslehynde
Numsecreme - Inotyol
Bleer
Engangsvaskeklude
Neglesæt
Blød børste
Tættekam
Vatpinde
Saltvand til næse
Stofbleer
Blespand
Zink salve
Babyolie
Næsesuger
Termometer
Håndsprit
Vaskefad
D-vitamindråber

BAD:                                                                             Babyhåndklæder                                                                                 (Shampoo)
Badekar + evt. badestol                                                           Vaskeklude                                                                                    Badelagen

Pusletaske:
Pusletaske
Poser til brugte bleer
Numsecreme til taske
Vådservietter
Håndsprit
Stofbleer
Creme til mors hænder
Skiftetøj til mor og baby

Diverse:
Aktivitetstæppe/lidt legetøj
(Bideringe)
Uro puslebord/seng
Sutter
Ammepude
(Suttekæder)
Nusseklude
(Sutteflaske)
Autostol
(Skråstol)
(Slynge/bæresele)
Ekstra babydyne
Babytæppe /skummåtte                                                                              Højstol                                                                                                 (Sterilisator til sutteflasker)                                                                         (Flaskerenser)                                                                                      (Evt. Brystpumpe)

Tøj:                                                                        Savlesmække                                                                             Sovedragt i plys                                                                      Bodyer lange + korte                                                           Natdragter m. fødder                                                    Strømpebukser                                                                              Strømper                                        Sutsko                                                                                      Køredragt/flyverdragt

Mor taske til sygehuset:
Bind til mor
Amme bh'er
Ammeindlæg
Sokker/sutsko
Bløde bukser med elastik
En cardigan
Personlig pleje (shampoo, deodorant, mascara, læbepomade osv.)
Oplader til telefon
evt. en god bog
Kamera
Videokamera

Anmeld

21. november 2011

Kageelsker

Sorry, listen blev vist lidt rodet! Sådan går det åbenbart når man copy-paster fra word

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

MissChrista skriver:

Sutter.. Jeg havde to sutter fra avent. Du ved den der hedder 0-6 mdr tror jeg den hedder..
Så havde jeg to fra NUK, også en hel lille str og så havde jeg en enkelt fra MAM.. Og nå ja - så havde vi også en natursut. Det var sådan så jeg kunne finde ud af hvilken en han ville have.
Det endte så med at han er fuldstændig ligeglad med hvilken slags sut det er Så han får bare MAM sutter nu - de er billigst .. Ville måske købe en sut mere eller to.. Hvert fald når baby begynder at bruge sut sådan rigtigt, så bliver de tit og ofte væk - så det er got at have mange.. Vi har vidst en 8-10 stykker hvoraf 4 af dem er væk i øjeblikket hehe.
Tror ikke du behøver vildt meget tøj i str 50.. Det er lidt vigtigere med str 56. Tror jeg have 7 - 9 natdragter til ham..Og kunne godt have brugt flere Men når jeg så ikke havde flere rene i 56 fik han bare en på i 62 - så var den lige lidt stor til ham, men det er jo også bedre end hvis de er for små

Jeg har lige været inde og kigge det hele igennem og jeg har:

Langærmede bodyer str 50: 12 stk.
Kortærmede bodyer str 50: 9 stk.
Natdragt str 50: 1 stk.

Langærmede bodyer str 56: 11 stk.
Kortærmede bodyer str 56: 11 stk.
Natdragter str 56: 4 stk.

Det er sådan set hvad der er i de 2 størrelser.. Og det synes jeg ikke frygteligt meget.. :/ 

Der er 2 par bukser og 1 cardigan i str 56 også.

Behøver jeg en masse bukser og bluser til baby når hun er så lille?

ÅH hvor jeg bare føler mig lidt lost.

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

Maja_4000 skriver:

Altså hvis I plejer at få børn i 'normal' størrelse i jeres familier , ville jeg ikke mene at I skulle købe mere i 50 .. Vi brugte det kun i de to første uger :b
Og hvis I har nemt til butikker , ville jeg vente med at købe flere stofbleer .. Det kan jo være at jeres baby ikke gylper (;
Jeg synes det lyder som om I har styr på det .. Bare slap af

Min kæreste var ikke så stor da han blev født, men jeg vejede næsten 5 kg..

Min kærestes børn vejede omkring 2300g da de blev født. (begge fortidlig fødte)

Så det er jo lidt svært at sige hvor stor vores bliver..

Altså jeg har lige kigget tøjet igennem og vi har det her i 50 og 56.

2 par bukser str 56.
1 cardigan str 56.

Føler bare ikke rigtig det er nok.. :/ 

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

delimus skriver:

Kunne være ret smart hvis der eksistrede en "to do" liste herinde med, hvad man skal have gjort, hvornår det skal gøres og hvad der skal købes ind, men det er nok bare så vidt forskelligt fra person til person, at det ikke er nemt at lave en skabelon på 

Ja det kunne faktisk være ret smart.. Jeg er jo snart ved at gå helt i panik..

Har lige kigget vores tøj igennem, og synes bestemt ikke der er specielt meget.. :/

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

Kageelsker skriver:

Her er der vist efterhånden ved at være styr på det, jeg er 33+1 idag. 

Vi fik malet børneværelset igår og skal idag have købt en kommode samt reol  Jeg har ikke vasket tøjet endnu, det står stadig bare i poser på børneværelset, men når først kommoden er samlet, så skal jeg også igang med det.

Jeg sætter lige min huskeliste ind med alt hvad jeg gerne vil have til bebs. Men lad dig nu ikke overvælde, den er lang og det er altså ikke alt der er nødvendigt! Men du kan måske bruge den som inspiration  Det der står i parantes er ting jeg ikke nødvendigvis vil have inden fødslen.

Udendørs:                                                                     Barnevogn                                                                       (Barnevognssele)
Lift
Madras + rullemadras
Lagen til lift + madras x 2
Fluenet
Regnslag
Babyalarm                                                                                                     Olie til barnevogn                                                               Førstehjælpstaske til barnevogn

Sove:
Madras + rullemadras
1 dyne
Sengerand
Sengetøj x 3
Lagner x 3
Tremmeseng

Pusle:
Puslebord
Puslehynde
Numsecreme - Inotyol
Bleer
Engangsvaskeklude
Neglesæt
Blød børste
Tættekam
Vatpinde
Saltvand til næse
Stofbleer
Blespand
Zink salve
Babyolie
Næsesuger
Termometer
Håndsprit
Vaskefad
D-vitamindråber

BAD:                                                                             Babyhåndklæder                                                                                 (Shampoo)
Badekar + evt. badestol                                                           Vaskeklude                                                                                   Badelagen

Pusletaske:
Pusletaske
Poser til brugte bleer
Numsecreme til taske
Vådservietter
Håndsprit
Stofbleer
Creme til mors hænder
Skiftetøj til mor og baby

Diverse:
Aktivitetstæppe/lidt legetøj
(Bideringe)
Uro puslebord/seng
Sutter
Ammepude
(Suttekæder)
Nusseklude
(Sutteflaske)
Autostol
(Skråstol)
(Slynge/bæresele)
Ekstra babydyne
Babytæppe /skummåtte                                                                             Højstol                                                                                                 (Sterilisator til sutteflasker)                                                                         (Flaskerenser)                                                                                     (Evt. Brystpumpe)

Tøj:                                                                       Savlesmække                                                                             Sovedragt i plys                                                                     Bodyer lange + korte                                                           Natdragter m. fødder                                                   Strømpebukser                                                                             Strømper                                       Sutsko                                                                                     Køredragt/flyverdragt

Mor taske til sygehuset:
Bind til mor
Amme bh'er
Ammeindlæg
Sokker/sutsko
Bløde bukser med elastik
En cardigan
Personlig pleje (shampoo, deodorant, mascara, læbepomade osv.)
Oplader til telefon
evt. en god bog
Kamera
Videokamera

Tusinde tak.. Det er en fin liste..

Kan være jeg skal kigge den lidt igennem, og så skrive ned hvad jeg skal have købt ind..

Anmeld

21. november 2011

Mor Christa

BJNGJ. skriver:

Jeg har lige været inde og kigge det hele igennem og jeg har:

Det er sådan set hvad der er i de 2 størrelser.. Og det synes jeg ikke frygteligt meget.. :/ 

Der er 2 par bukser og 1 cardigan i str 56 også.

Behøver jeg en masse bukser og bluser til baby når hun er så lille?

ÅH hvor jeg bare føler mig lidt lost.

du skal hvert fald have fat i nogle flere natdragter i 56 Neje - du behøver ingen bukser/trøjer til hende..Du har et enkelt sæt - så kan du jo bruge det Tror først det er i 62 hun skal ha bukser og bluser .. Du har rigeligt med bodyer, så det er godt nok! Men ville invisterer i nogle flere natdragter.. Måske også en enkelt mere i str 50 ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.