Vaske tøj og klargøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.080 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. november 2011

Emily2012<3

Hejsa skønne damer.. 

Jeg ville egentlig bare hører hvornår I begyndte at vaske babys tøj og klargøre til ankomsten?

Jeg føler SLET ikke jeg er klar med noget som helst overhovedet.. Jeg føler mig stresset og føler at vi ikke når at blive færdige inden hun kommer til verden.. (Er i uge 27) 

Og så ville jeg lige hører om der er nogen venlige piger som kunne tænke sig at lave en lille liste om hvad jeg SKAL have klar til ankomsten af tøj og div.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Mor Christa

Heej ..
Jeg begyndte vidst at vaske tøj, putte i skabe, sorterer størrelser og ordne værelset færdigt omkring uge 30-32 ..
det er så hyggeligt at gå og gøre.Vuggen og barnevognen stod dog også på hans værelse ogfyldte indtil han kom hjem fra sygehuset

Ting jeg IKKE kunne leve uden da han kom hjem:

STOFBLEER!! En million af dem. Jeg brugte dem både til at holde stye på alt det mælk der fløj ud over det hele, ti lat putte drengen med og ikke mindst til at tørre aaalt det gylp op!
En masse bodyer. Langærmet!
En bakke newborn bleer
Heldragter - det var alt hvad han brugte den første månede, så en masse af dem!
Rent babysengetøj! han gylpede/tissede alligevel en del på dynen.
En ekstra babydyne.
En brik MME; vi ville være på den sikre side, så vi havde en brik MME stående
NOK ammebh'er - skiftede nok 3 gange om dagen
MANGE ammeindlæg - blev skiftet hver time
En flakse til at sprøjte lunkent vand efter hvert toiletbesøg ..

Bum bum.. Kan ikke lige komme på mere

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

MissChrista skriver:

Heej ..
Jeg begyndte vidst at vaske tøj, putte i skabe, sorterer størrelser og ordne værelset færdigt omkring uge 30-32 ..
det er så hyggeligt at gå og gøre.Vuggen og barnevognen stod dog også på hans værelse ogfyldte indtil han kom hjem fra sygehuset

Ting jeg IKKE kunne leve uden da han kom hjem:

STOFBLEER!! En million af dem. Jeg brugte dem både til at holde stye på alt det mælk der fløj ud over det hele, ti lat putte drengen med og ikke mindst til at tørre aaalt det gylp op!
En masse bodyer. Langærmet!
En bakke newborn bleer
Heldragter - det var alt hvad han brugte den første månede, så en masse af dem!
Rent babysengetøj! han gylpede/tissede alligevel en del på dynen.
En ekstra babydyne.
En brik MME; vi ville være på den sikre side, så vi havde en brik MME stående
NOK ammebh'er - skiftede nok 3 gange om dagen
MANGE ammeindlæg - blev skiftet hver time
En flakse til at sprøjte lunkent vand efter hvert toiletbesøg ..

Bum bum.. Kan ikke lige komme på mere

Mange tak for svar..

Åh jeg synes bare det er så svært.

Sengen står klar fyldt med dyner og bamser og ammepude. Dog står barnevognen stadig i butikken da det er på afbetaling. Så den får vi først hjem omkring 1/2, så der er lidt tid til.

Jeg har en masse stofbleer, men er bange for det slet ikke er nok..

Og jeg har en masse tøj, men er også bange for der ikke er nok i de størrelser som hun skal bruge..

Åh jeg føler bare jeg er så unormal når jeg allerede føler mig stresset osv..  Jeg er så bange for jeg ikke når tingene inden hun kommer..

Anmeld

21. november 2011

Maja_4000

Vi begyndte ret tidligt :b da vi fik kønnet af vide i 17. uge , væltede det ind med brugt tøj fra vores familie :b så vi måtte ret hurtigt ud og finde en kommode til det
Jeg vaskede tøjet efterhånden .. Altså når vi fik noget tøj , kom det bare med i den næste vask .. Så var det overstået :b
Og ting vi ikke kunne undvære er ligesom Christina:
Stofbleer ! Tror vi har 100 .. Vi måtte ud og købe flere , da vi fik en gylper (;
Heldragte .. Det ér bare de nemmeste med de små ! Synes dem med trykknapper mellem benene var de bedste , det gør det bare meget nemmere at skifte
Hjemmesko .. Caroline var super god til at sparke sine sokker af , så hun havde hjemmesko på næsten hele tiden :b den fra melton er gode , for de bliver 'spændt' fast (;

Anmeld

21. november 2011

Mor Christa

BJNGJ. skriver:

Mange tak for svar..

Åh jeg synes bare det er så svært.

Sengen står klar fyldt med dyner og bamser og ammepude. Dog står barnevognen stadig i butikken da det er på afbetaling. Så den får vi først hjem omkring 1/2, så der er lidt tid til.

Jeg har en masse stofbleer, men er bange for det slet ikke er nok..

Og jeg har en masse tøj, men er også bange for der ikke er nok i de størrelser som hun skal bruge..

Åh jeg føler bare jeg er så unormal når jeg allerede føler mig stresset osv..  Jeg er så bange for jeg ikke når tingene inden hun kommer..

Årh, du skal nok nå det Du kan jo bare starte på at vaske tøj osv. Det sker der da ikke n oget ved
Her havde vi kun et par bukser til drengen i str 50 - det var dem han havde på på vej hjem fra sygehuset.
Ellers brugte han str 56 fra fødslen og indtil han var ca 1½ mdr. Så kom han over i str 62 og var i den i en måneds tid..
Men han er også en stor dreng . Men ville mene at du måske kun skal ha' en smule i str 50, og så en del mere i 56. Størrelserne efter 56 kan du jo købe hen ad vejen.
tror vi havde omkring 4 pakker stofbleer. - Jeg vaskede heller ikke tøj så meget lige efter fødslen - det havde jeg ikke overskud til, så bare du har rigeligt. Tænker måske 20 stks Måske mere.
Havde helt glemt ammepuden! Den er også et MUST (hvert fald for mig )

Anmeld

21. november 2011

Mor Christa

MissChrista skriver:

Årh, du skal nok nå det Du kan jo bare starte på at vaske tøj osv. Det sker der da ikke n oget ved
Her havde vi kun et par bukser til drengen i str 50 - det var dem han havde på på vej hjem fra sygehuset.
Ellers brugte han str 56 fra fødslen og indtil han var ca 1½ mdr. Så kom han over i str 62 og var i den i en måneds tid..
Men han er også en stor dreng . Men ville mene at du måske kun skal ha' en smule i str 50, og så en del mere i 56. Størrelserne efter 56 kan du jo købe hen ad vejen.
tror vi havde omkring 4 pakker stofbleer. - Jeg vaskede heller ikke tøj så meget lige efter fødslen - det havde jeg ikke overskud til, så bare du har rigeligt. Tænker måske 20 stks Måske mere.

... ved nærmere eftertanke er 20 stofbleer slet ikke nok.. måske 50..

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

Maja_4000 skriver:

Vi begyndte ret tidligt :b da vi fik kønnet af vide i 17. uge , væltede det ind med brugt tøj fra vores familie :b så vi måtte ret hurtigt ud og finde en kommode til det
Jeg vaskede tøjet efterhånden .. Altså når vi fik noget tøj , kom det bare med i den næste vask .. Så var det overstået :b
Og ting vi ikke kunne undvære er ligesom Christina:
Stofbleer ! Tror vi har 100 .. Vi måtte ud og købe flere , da vi fik en gylper (;
Heldragte .. Det ér bare de nemmeste med de små ! Synes dem med trykknapper mellem benene var de bedste , det gør det bare meget nemmere at skifte
Hjemmesko .. Caroline var super god til at sparke sine sokker af , så hun havde hjemmesko på næsten hele tiden :b den fra melton er gode , for de bliver 'spændt' fast (;

Ja jeg har også fået en masse hjem.. Og det ligger i skabet, men er ikke vasket.. Så det må jeg jo nok snart hellere begynde på..

Stofbleer har jeg nok en 40-45 stks af, så det kunne være jeg skulle ud og købe lidt flere, men det kan vel godt vente til efter fødslen?

Har en masse bodyer, både korte og lange ærmer i 56 og 62, så ved bare ikke om jeg skal købe mere i 50, det er der ikke så meget af.. 

Jeg har også 2 par af de der fløjels futter med elastik som man kan spænde ind..

Men ved ikke.. Er der mere jeg mangler? Jeg har en masse baby sengetøj, og lagner til sengen..

Vi har også en autostol til turen hjem fra sygehuset, og en fleecedragt samt 2 baby tæpper.

Åh jeg bliver stresset bare ved at tænke på det.. 

Anmeld

21. november 2011

delimus

BJNGJ. skriver:

Hejsa skønne damer.. 

Jeg ville egentlig bare hører hvornår I begyndte at vaske babys tøj og klargøre til ankomsten?

Jeg føler SLET ikke jeg er klar med noget som helst overhovedet.. Jeg føler mig stresset og føler at vi ikke når at blive færdige inden hun kommer til verden.. (Er i uge 27) 

Og så ville jeg lige hører om der er nogen venlige piger som kunne tænke sig at lave en lille liste om hvad jeg SKAL have klar til ankomsten af tøj og div.

Værelset bliver færdigt her idag og tøjvask o.l begyndte jeg med i sidste uge og jeg bliver sikkert sat igang her d.6. dec så du har da masser af tid 

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

MissChrista skriver:

Ja jeg tror også jeg snart starter med at vaske osv, så jeg er sikker på at nå det..

Jeg har lidt i str 50, men ikke så meget, og så lidt mere i 56 og en del mere i str 62.. Men jeg er bange for det ikke er nok i 50 og 56..

Jeg har også en del stofbleer, men må bare købe flere efter fødslen hvis det ikke er nok, ellers må manden jo bare vaske.

Ja ammepuden er noget af det første jeg fik hjem, så den er klar..  

Jeg har også en flyverdragt, samt fleecedragt og futter og en masse babysengetøj samt lagner til sengen..

Hvad med sutter.. Det skal jeg vel også have nogen stykker hjem af? Jeg har en enkelt, men er det nok?

Anmeld

21. november 2011

Emily2012<3

delimus skriver:

Værelset bliver færdigt her idag og tøjvask o.l begyndte jeg med i sidste uge og jeg bliver sikkert sat igang her d.6. dec så du har da masser af tid 

Okay jeg er glad for at hører.. Jeg er bare så nervøs for en masse ting som jeg åbenbart ikke bør være nervøs for.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.