gå fra hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. november 2011

Anonym trådstarter

Hvor lang tid efter et dødsfald i den nærmeste familie skal man vente før det er okay at gå fra sin kæreste? som man har været sammen med i flere år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

mulle85

nu skriver du jo ikke så meget, men er du kun sammen med ham pga det der sket eller?

Anmeld

20. november 2011

Muhmi

Kommer jo an på så meget... Kommer an på hvorfor du vil gå fra ham og hvem der er indvoldveret i jeres brud, dvs. tager du børn fra ham...?

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

nu skriver du jo ikke så meget, men er du kun sammen med ham pga det der sket eller?

Havde planer om at gå fra ham allerede inden det skete, men synes det virker ondt at gå fra ham imens han skal kæmpe med det her også. Jeg ved bare ikke hvor længe man skal vente for at det vil anses for at være okay at smutte, for gider heller ikke at gøre det hele værre. Men han var godt klar over inden det skete at jeg bestemt ikke mente det gik godt imellem os, men efter det her er sket er han begyndt at sige ting som "du må ikke forlade mig, jeg vil ikke miste flere" og så må jeg da indrømme jeg har lidt svært ved at gøre det, når han tænker sådan lige nu, men han har intet ændret af de ting jeg har sagt går mig på, så kan ikke rigtig se hvorfor jeg skal fortsætte forholdet længere en nødvendigt.

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kommer jo an på så meget... Kommer an på hvorfor du vil gå fra ham og hvem der er indvoldveret i jeres brud, dvs. tager du børn fra ham...?

Jeg vil gå fra ham fordi: Han laver intet i hjemmet, vi har aldrig sex, kysser sjældent, han holder ikke hvad han lover og jeg føler ikke han kan opfylde min drøm om en god familie.

Jeg tager ikke børn med, men vi havde planer om at starte projekt baby i slutningen af i år eller starten af næste år.

Anmeld

20. november 2011

JJH

Anonym skriver:

Hvor lang tid efter et dødsfald i den nærmeste familie skal man vente før det er okay at gå fra sin kæreste? som man har været sammen med i flere år.

kan ikke sige hvor lang tid der skal gå inden du kan gå fra kæresten, men ½ år er normalt at bruge på at komme til hægterne igen efter dødsfald af nær familie. Det er ihvertfald de erfaringer jeg har med det. Men det er jo meget forskelligt fra person til person og måden personen er død på osv.

Anmeld

20. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg vil gå fra ham fordi: Han laver intet i hjemmet, vi har aldrig sex, kysser sjældent, han holder ikke hvad han lover og jeg føler ikke han kan opfylde min drøm om en god familie.

Jeg tager ikke børn med, men vi havde planer om at starte projekt baby i slutningen af i år eller starten af næste år.

Et par måneder eller 3 eller måske før, alt efter hvordan han egentligt reagerer og opfører sig i dagligdagen.

Det er vigtigt at du understreger at han jo godt vidste, at du ville forlade ham inden dødsfaldet, og den eneste grund til at du blev, var for at hjælpe ham lidt gennem den svære tid...men at du var gået før, hvis dødsfaldet ikke var sket.
Du må også understrege, at det ikke er rimeligt eller værdigt at forsøge at tvinge et andet menneske til at blive, når det ikke elsker en på rette måde, så er det bedre at gå hver til sit.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

JJH skriver:

kan ikke sige hvor lang tid der skal gå inden du kan gå fra kæresten, men ½ år er normalt at bruge på at komme til hægterne igen efter dødsfald af nær familie. Det er ihvertfald de erfaringer jeg har med det. Men det er jo meget forskelligt fra person til person og måden personen er død på osv.

Okay mange tak for hjælpen

Anmeld

20. november 2011

mulle85

synes da klart at du så burde gå fra ham hvis ikke du mener det går, uanset hvad er det jo også synd og holde ham hen, og mon ikke det går godt alligevel, han har vel familie der så kan støtte ham

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Et par måneder eller 3 eller måske før, alt efter hvordan han egentligt reagerer og opfører sig i dagligdagen.

Det er vigtigt at du understreger at han jo godt vidste, at du ville forlade ham inden dødsfaldet, og den eneste grund til at du blev, var for at hjælpe ham lidt gennem den svære tid...men at du var gået før, hvis dødsfaldet ikke var sket.
Du må også understrege, at det ikke er rimeligt eller værdigt at forsøge at tvinge et andet menneske til at blive, når det ikke elsker en på rette måde, så er det bedre at gå hver til sit.

Kærligst
Sussie

Det skete på en ret tragisk måde og vi var bestemt ikke forberedt på det. Ja sådan kunne jeg ogsså gøre det, det havde jeg ikke overvejet, tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.