Børn og kafffe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.587 visninger
26 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da jeg ikke ønsker at kunne genkendes..

Min mand har en datter på 3 år fra et tidligere forhold. Moderen fortæller, at hende og datteren sommetider går på café hvor datteren får serveret kaffe (latte vil jeg tro)
Vi herhjemme er meget uforstående overfor dette og finder det uacceptabelt - Vi mener at kaffe er en voksendrik på højde med alkohol. Barnet spørger ofte efter kaffe når vi drikker en kop om morgenen.
Vi har ikke konfronteret moderen med det - For vi kan ikke helt finde ud af, om det er os der er for sippede?? Hvad synes I?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Lullaby

Kaffe=alkohol???  Det fatter jeg slet ikke noget af og forstår slet ikke at I kan sammenligne de 2 ting.

Anmeld

19. november 2011

Tvillingemor80

Jeg synes ikke kaffe er for børn pga af det høje koffein indhold.. Men vil dog ikke sidestille det med alkohol.. Prøv at forslå at hun for en smoothie på cafen i stedet - det er da lidt mere børne venligt

Anmeld

19. november 2011

Maja_4000

Kunne ikke finde på at give et barn kaffe .. For mig er det noget man drikker når man er .. Over 15 .. 16 måske

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Kaffe=alkohol???  Det fatter jeg slet ikke noget af og forstår slet ikke at I kan sammenligne de 2 ting.

Tak for dit svar.
Det jeg mener  er selvfølgelig ikke at det er det samme at servere en øl som en kop kaffe. Men jeg (vi) synes det hører voksenlivet til - Øl bliver man beruset af og kaffe får man et energikick af. Det er ikke for børn - Men for voksne. Mange - inkl. mig selv, drikker kaffe om morgenen for at kunne hænge sammen. Altså en form for afhængighed. Selvfølgelig (eller, det regner vi med) får barnet ikke kaffe hver dag - Men 1 kop giver da en koffeinrus uden lige. Det synes vi ikke er det mest hensigtsmæssige i verden - Det er jo ikke så rart, når kicket forsvinder og samtidig energien.. Forstår du hvad jeg mener?  

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Jeg synes ikke kaffe er for børn pga af det høje koffein indhold.. Men vil dog ikke sidestille det med alkohol.. Prøv at forslå at hun for en smoothie på cafen i stedet - det er da lidt mere børne venligt

Tak for dit svar.
Ja det kunne være et rigtig fint alternativt med smoothie.. Det får vi også ofte herhjemme.. Hun er helt vild med når der kommer rødbede i, så bliver det jo en rigtig prinsesse smoothie! hehe.

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Kunne ikke finde på at give et barn kaffe .. For mig er det noget man drikker når man er .. Over 15 .. 16 måske

Tak for dit svar.
Jeg er helt enig med dig.. Begyndte selv så småt at drikke kaffe som 16 årig. Kunne klare hele verden kl 6 om morgenen, efter en kop kaffe Og jeg er ellers B menneske helt ind til knoglerne.

Anmeld

20. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Skriver som anonym da jeg ikke ønsker at kunne genkendes..

Min mand har en datter på 3 år fra et tidligere forhold. Moderen fortæller, at hende og datteren sommetider går på café hvor datteren får serveret kaffe (latte vil jeg tro)
Vi herhjemme er meget uforstående overfor dette og finder det uacceptabelt - Vi mener at kaffe er en voksendrik på højde med alkohol. Barnet spørger ofte efter kaffe når vi drikker en kop om morgenen.
Vi har ikke konfronteret moderen med det - For vi kan ikke helt finde ud af, om det er os der er for sippede?? Hvad synes I?

Knus

Giver nu ikke mine børn kaffe

Meeen jeg drak selv kaffe som barn - og elskede det (med måde selvfølgelig)

Jeg lever stadig - og er stadig MEGET glad for kaffe

Er cola eks. et hak bedre????

Anmeld

20. november 2011

TaAsJu

Fik vores 2 årige lov kunne hun nemt også drikke en latte. Men her hjemme er det også noget vi mener høre til voksen livet. Så hun smager fars engang i mellem.. Men nej det ville jo være det samme som og give hende en skål med slik til morgen mad.. Det forkerte energi!!! Så kan godt forstå dig...

Anmeld

20. november 2011

foto på lærred

Tvillingemor90 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.