Honey<3 skriver:
At blive uskyldig dømt hedder - Dømt På Indicier - hvilket betyder at du er dømt uden direkte beviser, men ting der peger hen imod at du har gjort noget forkert..
Min mand blev dømt på den måde og fik 4½ år bag tremmer, så 40 timers betinget, er ingenting
Shit, det er jo helt vildt! Tænk, hvis en uskyldig bliver smidt bag tremmer i så mange år. Hans liv bliver jo ødelagt?
Jeg mener man skal tage sin straf, hvis man har gjort noget galt, men jeg mener ikke, at man skal finde sig i at blive dømt, hvis man er uskyldig.
I denne sag er der jo intet der peger hen imod, at sigtede har udøvet den påståede vold.
Der er faktisk en lignende sag fra Landsretten, hvor vedkommende blev pure frifundet, fordi skadestuerapporten viste INGEN mærker nogen steder - ligesom i denne sag. Det er jo klart, at man ville have mærker, hvis man var blevet udsat for den beskrevne vold - begået af en stor og stærk muskuløs mand! Hårdt knytnæveslag med tilløb og meget hårdt kvælertag over længere tid!
Så hvis man skulle gå efter Landsrettens afsagte dom sidste år, ville dommerne skulle lægge vægt på det eneste bevis i sagen: skadestuerapporten. Og den burde frifinde sigtede...
Anmeld