Hvordan ligger I ned og ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

Dansker I Holland

Leneur skriver:

Ja det var det nemlig, endda så god at jeg faldt helt i søvn og vågnede nogle timer senere ved at den bette selv havde fundet brystet og forlystede sig i mælken.... men det skete heldigvis kun et par gange.

Hehe ok det kan jeg ikke huske om er sket for mig hihi...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

DitteFisk

KLN skriver:

Hej piger..

Jeg har en skøn datter på næsten 4 uger og amningen køre bare, så det er bare skønt. Der er bare det, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at amme liggende om natten - har hørt sp meget godt om det. Men kan bare slet ikke finde ud af det. Så det ender altid med at jeg bare opgiver og ammer hende siddende, fordi hun bliver utålmodig.

Er der nogen af jer, der har ngle gode råe til, hvordan man gør?

Og så lige en anden ting, hvor gammel var jeres bebs før i tog en "friaften" eller bare nogle timer, hvor I overlod hende til manden?

Kram

Hej

Jeg kunne godt amme liggende, trods ikke så store bryster. Men det kræver lidt at du skyder ryg. Det er efterhånden længe siden jeg gjorde det, men jeg gjorde det hver nat, når sønnike vågnede. Det var lige så nemt, for så kunne vi falde i søvn igen

Anmeld

21. november 2011

KLN

Nu prøvede jeg i nat - det gik rigtig fint. I hvert fald meget bedre end inden jeg fik jeres instruktioner. Så tak for det Men skal vist stadig lige øve mig lidt, for det er ikke helt nemt endnu synes jeg. Men noget helt andet er - hold op hvor er det hyggeligt at amme liggende og så falde i søvn sammen bagefter!

Anmeld

21. november 2011

nathja

jeg ammede også liggende, blev vist hvordan nede på sygehuset, er bare supernemt og så meget hyggeligere om natten..

var ikke væk fra mine unger får de var "vænnet fra", bortset fra en lille ridetur på max 1/2 time i ny og næ, mens far, mormor og morfar holdt øje (hestene står hos mormorog morfar, derfor alle de mennesker til at holde øje)

Anmeld

21. november 2011

Mor Christa

jeg gjorde som de andre beskriver, og hvis jeg f.eks. lå på højre side, var det også højre bryst jeg brugte - dvs altid det bryst der ligger "nederst" hvis det giver mening .. Min søn og jeg har sovet mange hele nætter i den stilling Og når han så kulle ammes igen om natten, puttede jeg ham over på den anden side af mig, vendte mig og gav ham af det andet bryst ..

Jge fik ham passet hos farmand da han var 1 mdr, og han sov ude for første gang da han var 2 mdr - vi skulle til bryllup .. 

Anmeld

21. november 2011

Janni.

Leneur skriver:

Nu ved jeg jo ikke om du har store eller små bryster men min søster havde/har små bryster og kunne ikke amme liggende. Jeg har store bryster og kunne sagtens... Da jeg ammede i sengen lå vi begge på siden. Ind mod hinanden og jeg puttede og krøllede puden godt sammen så jeg kom lidt opad og den arm der vendte nedad havde jeg strakt ud så den ikke var i vejen, nærmest som om at Hun havde hovedet ind i min armhule og det fungerede rigtig fint her.

Rigtig god forklaring, sådan gjorde jeg også. 

Anmeld

21. november 2011

Muhmi

KLN skriver:

Hej piger..

Jeg har en skøn datter på næsten 4 uger og amningen køre bare, så det er bare skønt. Der er bare det, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at amme liggende om natten - har hørt sp meget godt om det. Men kan bare slet ikke finde ud af det. Så det ender altid med at jeg bare opgiver og ammer hende siddende, fordi hun bliver utålmodig.

Er der nogen af jer, der har ngle gode råe til, hvordan man gør?

Og så lige en anden ting, hvor gammel var jeres bebs før i tog en "friaften" eller bare nogle timer, hvor I overlod hende til manden?

Kram

Jeg ammer silas liggende og det har jeg gjort siden han var 2 mdr.

Kunne helt sikkert godt have gjort det før, men jeg troede bare det var nemmere at sidde... Men det jeg gør er at jeg ligger ham HELT tæt til mig, på siden, benene godt ind til min mave og så ligger hans mund lige ud for brystvorten... Jeg holder ham på ryggen, så han føler støtte og hygge... Så kører det helt af sig selv og han tager bare fat...

Mht. alenetid... Så kan du trygt overlade din lille skat til manden i en time eller to nu her... Hun sover jo det meste af tiden alligevel..

Anmeld

21. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
KLN skriver:

Nu prøvede jeg i nat - det gik rigtig fint. I hvert fald meget bedre end inden jeg fik jeres instruktioner. Så tak for det Men skal vist stadig lige øve mig lidt, for det er ikke helt nemt endnu synes jeg. Men noget helt andet er - hold op hvor er det hyggeligt at amme liggende og så falde i søvn sammen bagefter!

Det er nemlig rigtig hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.