Hvordan ligger I ned og ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. november 2011

KLN

Hej piger..

Jeg har en skøn datter på næsten 4 uger og amningen køre bare, så det er bare skønt. Der er bare det, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at amme liggende om natten - har hørt sp meget godt om det. Men kan bare slet ikke finde ud af det. Så det ender altid med at jeg bare opgiver og ammer hende siddende, fordi hun bliver utålmodig.

Er der nogen af jer, der har ngle gode råe til, hvordan man gør?

Og så lige en anden ting, hvor gammel var jeres bebs før i tog en "friaften" eller bare nogle timer, hvor I overlod hende til manden?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Leneur

KLN skriver:

Hej piger..

Jeg har en skøn datter på næsten 4 uger og amningen køre bare, så det er bare skønt. Der er bare det, at jeg rigtig godt kunne tænke mig at amme liggende om natten - har hørt sp meget godt om det. Men kan bare slet ikke finde ud af det. Så det ender altid med at jeg bare opgiver og ammer hende siddende, fordi hun bliver utålmodig.

Og så lige en anden ting, hvor gammel var jeres bebs før i tog en "friaften" eller bare nogle timer, hvor I overlod hende til manden?

Kram

Nu ved jeg jo ikke om du har store eller små bryster men min søster havde/har små bryster og kunne ikke amme liggende. Jeg har store bryster og kunne sagtens... Da jeg ammede i sengen lå vi begge på siden. Ind mod hinanden og jeg puttede og krøllede puden godt sammen så jeg kom lidt opad og den arm der vendte nedad havde jeg strakt ud så den ikke var i vejen, nærmest som om at Hun havde hovedet ind i min armhule og det fungerede rigtig fint her.

Anmeld

19. november 2011

Tulle28

Ammenet.dk - tror faktisk der er en video derinde som viser, hvordan man gør, og ellers kan de linke til en. Eller prøv bare youtube?Jeg har små bryster, men det har aldrig været et problem. Lagde mig på siden med den nederste arm over hovedet, og min datter lå ligeledes på siden helt tæt ind til mig. Giver det mening?Håber du finder ud af det - det er helt klart at foretrække frem for at stå op midt op natten! Og du lærer hurtigt at småblunde imens:-)Kram

Anmeld

19. november 2011

lukasmor

Jeg gjorde også nøjagtig som Leneur forklare det så fint

Anmeld

19. november 2011

dorthemus

Lukasmor skriver:

Jeg gjorde også nøjagtig som Leneur forklare det så fint

Samme her

Anmeld

19. november 2011

Dansker I Holland

Leneur skriver:

Nu ved jeg jo ikke om du har store eller små bryster men min søster havde/har små bryster og kunne ikke amme liggende. Jeg har store bryster og kunne sagtens... Da jeg ammede i sengen lå vi begge på siden. Ind mod hinanden og jeg puttede og krøllede puden godt sammen så jeg kom lidt opad og den arm der vendte nedad havde jeg strakt ud så den ikke var i vejen, nærmest som om at Hun havde hovedet ind i min armhule og det fungerede rigtig fint her.

Hehe gjorde præcist det samme smiler... super stilling  

Anmeld

19. november 2011

Leneur

Dansker I Holland skriver:

Hehe gjorde præcist det samme smiler... super stilling  

Ja det var det nemlig, endda så god at jeg faldt helt i søvn og vågnede nogle timer senere ved at den bette selv havde fundet brystet og forlystede sig i mælken.... men det skete heldigvis kun et par gange.

Anmeld

19. november 2011

Leneur

Noget helt andet er at jeg ingen mand har men Silje var vist ca. 1 måned da jeg lige havde behov for lidt luft uden hende, så der var det mormor der kom op til en nyskiftet og mæt Silje og så længe man bare sad med hende i favnen, kunne hun sagtens sove et par timer og det var bare superlækkert lige at komme afsted og at få lov til at savne hende....

Anmeld

20. november 2011

KLN

Hej Alle..

Tusinde tak for jeres gode beskrivelser. Det giver meget god mening. Men når i så ligger på eksempelvis højre side, er det så højre ekker venstre bryst i ammer med?

Anmeld

20. november 2011

lycly

KLN skriver:

Hej piger..

Kram

Jeg lå bare på siden i sengen når jeg ammede min datter. Hvis jeg fx lå på højre side, så lå jeg med højre arm under hovedet og så suttede hun fra højre bryst. Hun lå så også på siden

Jeg elskede at amme liggende, synes det var super hyggeligt. Og det var fedt om natten

Mht det andet spørgsmål: Jeg var slet ikke væk fra min datter da jeg ammede faktisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.