mad til baby . 6mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MelikkazMoar skriver:

hun begyndte på 4mds købe grød for ca en måned siden..

og så er hun bryst barn..

Her startede vi også med købegrød som var egnet for 4 mdr. Derefter begyndte jeg at lave samme grød bare hjemmelavet. Det var færdig risgrød som jeg erstattede med hjemmelavet risgrød med frugtmos. En måned efter er vi begyndt på aftensmad hvor han får kartoffelmos med mme, smør og lidt guleød eller broccoli.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

MelikkazMoar

Karina84 skriver:

Du laver bare en gang fars af - jeg plejer at bruge hakket kalv og flæsk, og så ellers fars som du ville lave til frikadeller eller boller i carry osv. 

tak

kan man komme grøntsager i farsen ?  hvis man evt koger og blender lidt grøntsager? kan man ikke detr ?

Anmeld

20. november 2011

Karina84

MelikkazMoar skriver:

tak

kan man komme grøntsager i farsen ?  hvis man evt koger og blender lidt grøntsager? kan man ikke detr ?

Ja det tror jeg sagtens, jeg har nogen gange revet en gulerod og kommet den i. Men ellers er det helt klart nemmest at koge og mose noget grønt sammen med kartofflerne 

Anmeld

20. november 2011

MelikkazMoar

Karina84 skriver:

Ja det tror jeg sagtens, jeg har nogen gange revet en gulerod og kommet den i. Men ellers er det helt klart nemmest at koge og mose noget grønt sammen med kartofflerne 

okay.. tusind tak

Anmeld

20. november 2011

serinasmor

MelikkazMoar skriver:

det gav fin mening.

hun spiser, og rimelig meget synes jeg af det .. det er som om det ikke mætter hende så meget mere 4mdr's grøden..

hun har flere gange også fået kartoffelmos og har også fået kartoffel.poresuppe..

tænker mere, nu når man skal til at komme grøntsager og især kød i, hvordan går man det så ?

det der grød man selv 'laver'  der laver man da også bare en portion ad gangen ?

det er forståeligt havde samme spørgsmål  til min sp ...

vi fik anbefalet af købe en pose frosne kødboller.. du ved dem til suppe.. og koge et par stykker sammen med kartoflerne og så derefter mose det med i kartoffelmosen ...

hvis i selv skal have fisk eller kogt/ovnbagt kød af en art .. så kan i jo bare mose lidt af det med ... men de der kødboller fungerede fint til at starte med da det stadig skulle være helt findelt... det er ret svært at mose helt kogt kød .. men det er måske en mulighed når i når videre til små bidder

håber det hjalp

Anmeld

20. november 2011

MelikkazMoar

serinasmor skriver:

det er forståeligt havde samme spørgsmål  til min sp ...

vi fik anbefalet af købe en pose frosne kødboller.. du ved dem til suppe.. og koge et par stykker sammen med kartoflerne og så derefter mose det med i kartoffelmosen ...

hvis i selv skal have fisk eller kogt/ovnbagt kød af en art .. så kan i jo bare mose lidt af det med ... men de der kødboller fungerede fint til at starte med da det stadig skulle være helt findelt... det er ret svært at mose helt kogt kød .. men det er måske en mulighed når i når videre til små bidder

håber det hjalp

mange tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.