Nogle med store "dele-børn"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Toshiba

ja jeg har lige brug for lidt hjælp...

Da jeg overvejer at søge statsforvaltningen om at have min søn (12 år) hver jul..

min begrundele for dette er..

Da julesamvær blev fastsat have faderen min dreng følgende samvær:

Alm samvær - 4 dage ud af 14 dage

1 uge ferie ud over sommer ferien (enten uge 7 eller 42)

2 ugers sommerferie

hver anden jul / nytår

Nu ser samvær således ud :

Alm samvær 1-2 dage ud af 14 dage

ingen ferier heller ikke sommerferie

hver anden jul

KAN man overhoved få bortskaffet julesamvær???

Syntes jo han ser hans far SÅ lidt (da alle ferie er droppet) at jeg syntes at julen burde han jo så også holde i det hjem hvor han altid er????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Toshiba

slet ikke nogle der kan hjælpe???

Anmeld

18. november 2011

Toshiba

er her VIRKELIG ingen med store dele-børn - eller blot delebørn hvor julen er "afskaffet" ????

Anmeld

18. november 2011

Silas&Mille

jeg var dele barn og har aldrig holdt jul hos min far.

det var så en aftale mine forældre lavede sammen, de har aædrig været i statsforvaltningen.

Men hvad siger knægten til det?

Anmeld

18. november 2011

Toshiba

SilasMor skriver:

jeg var dele barn og har aldrig holdt jul hos min far.

det var så en aftale mine forældre lavede sammen, de har aædrig været i statsforvaltningen.

Men hvad siger knægten til det?

jamen min søn vil gerne være ved mig - også derfor ferie osv er blevet droppet - da det gik galt - og ham og far ikke kunne så mange dage sammen...

Nytår skulle have været ved hans far - men det ønsker min søn heller ikk... men tror bare ikke hans far vil acceptere han ikke kommer i julen... Så dén skal nok gennem amtet.

Men mon han er så stor han selv bestemmer???? eller blot høres????

Anmeld

18. november 2011

Silas&Mille

Jeg er ikke inde i reglerne, men jeg ville da mene at han er gammel nok til at være med til at bestemme eller som det mindste blive hørt. 

Vil faren virkelig tvinge ham til at holde jul hos ham selv om drengen ikke vil?

Anmeld

18. november 2011

Toshiba

SilasMor skriver:

Jeg er ikke inde i reglerne, men jeg ville da mene at han er gammel nok til at være med til at bestemme eller som det mindste blive hørt. 

Vil faren virkelig tvinge ham til at holde jul hos ham selv om drengen ikke vil?

Så længe det står i samværsaftalen han skal have ham - tvinger han ham jo ikke - men kører efter "planen" - men jo tror godt nok ikke han afgiver den frivilligt.

Syntes bare han nu er der så lidt  - kan jeg godt forstå han hellere vil holde jul med os han er sammen med hver dag - alle ferier osv

Detbliver først aktuelt næste år - men man skal jo være i go tid med det tempo statsforvaltningen sætter for dagen

Anmeld

18. november 2011

Lone Jakobsen

åh det er svært, for selv om drengen evt. bliver hørt, så ku man frygte at statsforvaltningen vil holde med faderen, hvis denne ikke vil opgi julen.

Anmeld

18. november 2011

Silas&Mille

ja det kan jeg forestille mig. 

men synes da i hvert fald du skal gøre hvad du kan for at din søn bliver hørt i sagen også. For det gavner ikke at han 'tvinges' til at holde jul sammen mad hans far, hvis han ikke vil.

spørgsmålet er bare hvor 'træls' faren vil være i sagen

Anmeld

18. november 2011

Toshiba

Lone Jakobsen skriver:

åh det er svært, for selv om drengen evt. bliver hørt, så ku man frygte at statsforvaltningen vil holde med faderen, hvis denne ikke vil opgi julen.

ja det tænker jeg også... og så er det næsten dumt at starte en stor ballade - da jeg jo ikke vil have drengen kommer i klemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.