Elevløn og SU - hvem ved noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
K&S skriver:

Hmm, jeg vil da håbe, han vil aflønne hende for de timer, hun bruger på oplæring i december måned

Hvilken dato slutter hun skole og hvilken dato starter hun elevplads?

Jeg ved faktisk ikke, hvilken dato, hun helt præcist slutter HG og fra hvilken dato, hun formelt er ansat - men som jeg har forstået hende, så opfattes hun som studerende indtil februar. Hvis hun ikke havde fået elevplads, ville hun kunne søge SU for hele januar måned - i følge Handelsskolen.

Jeg går ud fra, hun officielt begynder på elevpladsen fra 1. januar.

Og ja, de må da bestemt gerne give hende løn for timerne i december, men det går jeg også ud fra, de gør - endnu ved vi heller ikke hvor mange timer, der reelt er tale om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Mor og meget mere

dpb skriver:

Syntes det lyder lidt kryptisk, men tror nu også kun hun kan få én af delene....   medmindre hun ikke starter som elev, men har det som et deltidsarb. i løbet af dec. og januar??? og så derefter er salgsassistentelev fuldtid...

Derudover syntes bare det lyder mystisk at hun ikke alerede fra november kunne få SU, for mener bestemt jeg fik fra mdr efter jeg fyldte 18år i sin tid (har fødselsdag i nov)...

det bedste vil nok være at kontakte studievejlederen i dette tilfælde

Qnuz

Jep, hun skal snakke med studievejlederen. Det burde jo kun være et gode, at hun har elevpladsen i hus, før HG-uddannelsen formelt er færdig, men nu bliver det da helt kompliceret.

Sakset fra su.dk: "Fylder du 18 år i oktober, november eller december, kan du tidligst få SU fra januar (og tidligst søge i december)." - måske er det ændret, siden du søgte?

Anmeld

18. november 2011

Mor og meget mere

Tak for jeres svar - nu blev jeg lidt klogere, tror jeg - i hvert fald på, hvad jeg IKKE ved

Jeg ville gerne spørge min datter ind til nogle af de ting, I nævner, men hun har kæresten på besøg, og døren er låst - sååå, jeg springer lige over...

Anmeld

19. november 2011

dpb

Mor og meget mere skriver:

Jep, hun skal snakke med studievejlederen. Det burde jo kun være et gode, at hun har elevpladsen i hus, før HG-uddannelsen formelt er færdig, men nu bliver det da helt kompliceret.

Sakset fra su.dk: "Fylder du 18 år i oktober, november eller december, kan du tidligst få SU fra januar (og tidligst søge i december)." - måske er det ændret, siden du søgte?

Det kan snildt have ændret sig siden Det er jo trods alt en del tid siden det var aktuelt  fyldte jo 18år helt tilbage i '99

Men syntes nok egentlig det er en smule unfair at det er ændret på den mådemen det er jo nok ikke lige noget der bliver lavet om foreløbig...

Men tillykke med din datters elevplads, håber det hele flasker sig for hende

Qnuz

Anmeld

19. november 2011

Meliora

Mor og meget mere skriver:

Ok, forstået

Jeg tror ikke, hun formelt begynder som elev før til januar, men hun skal derind i december for at få den helt basale oplæring - det er noget med, at der er meget travlt i januar, og at de derfor ønsker, hun bliver sat ind i det allermest grundlæggende inden da. Om de så giver hende løn for det, ved jeg faktisk ikke.

Hun ville under alle omstændigheder ikke kunne få SU før fra januar, da hun fyldte 18 midt i oktober, og man kun kan søge kvartalsvis, så december ville, uanset hvad, være SU-fri.

Men altså - hun skal bare undlade at søge SU, så.

Hun kan ikke få su eller elevløn i december, men ganske almindelig timeløn har hun jo krav på:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.