Skal dit barn ikke snart i børnehave?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Mira0911

1000Ben skriver:

Min søn ændrede sig markant EFTER han var kommet i børnehave, så jeg tænker at det måske er noget hun rykker sig af at komme i ?

Men selvfølgelig skal hun da være klar til det og et par måneder gør jo absolut ingen forskel, så det skal du altså ikke tage så tungt. 

Men her hos os har børnehaven bare været et super positivt spring som gav os en super moden søn som rykkede sig sprogligt inden for et par måneder. 

Okey... det Julie skal lære er at man skal deles om legetøjet og at hun ikke skal bestemme hvad de forskellige børn skal lege med... 

Lige til det, sagde dp at det duer ikke for Julie at komme i børnehave nu, når hun ikke kan forstå at man skal deles om tingene, og i børnehaven vil hun få den ene ruffel efter den anden hvis hun bestemmer hvem der skal have hvad og det at hun ikke kan dele med andre... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

1000Ben

Mira0911 skriver:

Okey... det Julie skal lære er at man skal deles om legetøjet og at hun ikke skal bestemme hvad de forskellige børn skal lege med... 

Lige til det, sagde dp at det duer ikke for Julie at komme i børnehave nu, når hun ikke kan forstå at man skal deles om tingene, og i børnehaven vil hun få den ene ruffel efter den anden hvis hun bestemmer hvem der skal have hvad og det at hun ikke kan dele med andre... 

Ja det tror jeg faktisk at dp har ret i, altså det med legetøjet. Hun ville få alt for meget negativ opmærksomhed og det må bare ikke ske . Hvordan klare hun så at dele dig med en ny baby?

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

1000Ben skriver:

Ja det tror jeg faktisk at dp har ret i, altså det med legetøjet. Hun ville få alt for meget negativ opmærksomhed og det må bare ikke ske . Hvordan klare hun så at dele dig med en ny baby?

Jeg synes hun klare det fint... Meeen det er at være kærlig ved den bette er hun ikke lige for god til... Det skal nok blive bedre... 

Fortæller hende også at det duer ikke at være sådan... 

Anmeld

18. november 2011

1000Ben

Mira0911 skriver:

Jeg synes hun klare det fint... Meeen det er at være kærlig ved den bette er hun ikke lige for god til... Det skal nok blive bedre... 

Fortæller hende også at det duer ikke at være sådan... 

Ja du må nok bare tage en dag af gangen og så skal det hele nok gå. 

Jeg er sikker på at hun bliver klar til børnehaven snart  

Men i min søns børnehave er der da også en del børn som ikke helt er så gode til at dele, det er vidst forholdsvist normalt. 

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

1000Ben skriver:

Ja du må nok bare tage en dag af gangen og så skal det hele nok gå. 

Jeg er sikker på at hun bliver klar til børnehaven snart  

Men i min søns børnehave er der da også en del børn som ikke helt er så gode til at dele, det er vidst forholdsvist normalt. 

Okey... 

Jeg har det meget godt med at vi venter lidt endnu... 

Og egentlig kan jeg ikke være med til at bestemme hvornår hun kommer i børnehave... Lige nu er det sådan hos vores dp'er her området, at dem der skal i børnehave, de må vente med at komme det, indtil der kan komme en ny og overtage deres plads... Dagplejerne her må ikke have 3 børn som de måtte før, de skal fylde pladserne ud hele tiden, så de skal være 4 børn hele tiden... 

Anmeld

18. november 2011

FrkT

Åhhh søde, det skal du da slet ikke lade dig gå på af. Hun bliver da først 3 til februar, herre gud da! Altså dengang vi selv var børn kom man da heller ikke i børnehave før efter man var blevet 3, og har vi taget skade af det? NEJ!

Som Jens sagde; hun skal lære de basale ting før hun skal kastes ud i en masse ekstra ukendt.....

Synes det er fint at du samarbejder med dagplejen og I på den måde har fokus på det, og det skal nok komme.... Julie er en skøn pige som kommer i børnehave når hun er klar til det, og ikke et øjeblik før - og lige præcis det gør jer til nogle rigtig gode forældre der vil jeres datter det bedste! Og så synes jeg du skal falde op og ned på andres kommentarer....

Jeg gik i 0. klasse i klasse med en pige, som helt klart var kommet et år for tidligt i skole, hun var simpelthen så genert og sprogligt heller ikke så langt udviklet, og det resulterede bare i at hun måtte gå 0. klasse om og pludselig gå en klasse under os andre. Det havde jo været langt bedre for hende at hun havde gået i børnehave et år ekstra inden hun startede i skolen, for så havde hun været klar og skulle ikke lide det nederlag at skulle gå en klasse om... og det er jo lidt det samme med Julie, hun skal bare have lidt ekstra tid, så skal hun helt sikkert også blive klar til børnehaven 

Og min personlige mening; det er GENERELT for tidligt at børn kommer i børnehave før de er blevet 3 år.... de er jo nærmest bare store babyer indtil da 

Anmeld

19. november 2011

Toshiba

Mira0911 skriver:

Det spørgsmål får jeg stillet næsten hver dag.... 

Jo hun skulle være startet i børnehave, hvis hun havde sproget med sig og var klar til det... 

Hun er som sådan klar til at komme i børnehave, meeen, sproget mangler lige og mangler lige at lære at legetøjet skal deles med de andre børn... 

Snakkede i tlf med dp idag i over en time om hvordan og hvorledes... Vi skal have klædt Julie ordentlig på inden hun kommer i børnehave, det er jo så med sproget, det at dele legetøjet med de andre børn... 

Så det går det med det næste stykke tid... Hun kommer i børnehave når hun er 3 år og nogle måneder, det kommer til at variere... 

Er bare blevet så ked af det, fordi nogle siger at det er synd for Julie at hun ikke kommer i børnehave nu osv osv osv.... 

Dp siger jeg ikke skal tage det tungt eller noget... For i børnehave, det skal hun nok komme... 

Kort og godt.....

IKKE alle børn skal "behandles efter normalen" - alle er unikke og har specielle behov..

En RIGTIG mor lytter - observere barnet - og tager stilling...

at det så ikke på dato - bliver som alle andre... DET er lige meget - det skal være på den dato BARNET er klar!!!!!!!!!!

Anmeld

19. november 2011

Mira0911

Toshiba skriver:

Kort og godt.....

IKKE alle børn skal "behandles efter normalen" - alle er unikke og har specielle behov..

En RIGTIG mor lytter - observere barnet - og tager stilling...

at det så ikke på dato - bliver som alle andre... DET er lige meget - det skal være på den dato BARNET er klar!!!!!!!!!!

Anmeld

19. november 2011

Mira0911

FrkT skriver:

Åhhh søde, det skal du da slet ikke lade dig gå på af. Hun bliver da først 3 til februar, herre gud da! Altså dengang vi selv var børn kom man da heller ikke i børnehave før efter man var blevet 3, og har vi taget skade af det? NEJ!

Som Jens sagde; hun skal lære de basale ting før hun skal kastes ud i en masse ekstra ukendt.....

Synes det er fint at du samarbejder med dagplejen og I på den måde har fokus på det, og det skal nok komme.... Julie er en skøn pige som kommer i børnehave når hun er klar til det, og ikke et øjeblik før - og lige præcis det gør jer til nogle rigtig gode forældre der vil jeres datter det bedste! Og så synes jeg du skal falde op og ned på andres kommentarer....

Jeg gik i 0. klasse i klasse med en pige, som helt klart var kommet et år for tidligt i skole, hun var simpelthen så genert og sprogligt heller ikke så langt udviklet, og det resulterede bare i at hun måtte gå 0. klasse om og pludselig gå en klasse under os andre. Det havde jo været langt bedre for hende at hun havde gået i børnehave et år ekstra inden hun startede i skolen, for så havde hun været klar og skulle ikke lide det nederlag at skulle gå en klasse om... og det er jo lidt det samme med Julie, hun skal bare have lidt ekstra tid, så skal hun helt sikkert også blive klar til børnehaven 

Og min personlige mening; det er GENERELT for tidligt at børn kommer i børnehave før de er blevet 3 år.... de er jo nærmest bare store babyer indtil da 

Ja.. Når jeg tænker tilbage, så startede jeg faktisk også i skole et år senere... For jeg var også bagud sprogligt osv... 

Er rigtig glad for det samarbejde jeg har med dagplejen... Det havde jeg slet ikke med den tidligere... 

Jens har jo ret... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.