Skal dit barn ikke snart i børnehave?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Mira0911

Det spørgsmål får jeg stillet næsten hver dag.... 

Jo hun skulle være startet i børnehave, hvis hun havde sproget med sig og var klar til det... 

Hun er som sådan klar til at komme i børnehave, meeen, sproget mangler lige og mangler lige at lære at legetøjet skal deles med de andre børn... 

Snakkede i tlf med dp idag i over en time om hvordan og hvorledes... Vi skal have klædt Julie ordentlig på inden hun kommer i børnehave, det er jo så med sproget, det at dele legetøjet med de andre børn... 

Så det går det med det næste stykke tid... Hun kommer i børnehave når hun er 3 år og nogle måneder, det kommer til at variere... 

Er bare blevet så ked af det, fordi nogle siger at det er synd for Julie at hun ikke kommer i børnehave nu osv osv osv.... 

Dp siger jeg ikke skal tage det tungt eller noget... For i børnehave, det skal hun nok komme... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

SussieThyssen

Spring du bare op og fald ned på det.

Man skal ikke presse et barn hvis det ikke er klar, for det flader bare tilbage på barnet selv og dermed familien.
Men jeg kan godt forstå du bliver ked af det...det er da også noget fis, at folk ikke bare kan passe sig selv.
Så du får lige et trøsteknus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

Bshizzle

Jeg kan trøste dig med at sige at jeg har oplevet helt det samme !!

Disse kommentar fik jeg osse smidt i hovedet ret tit, men da min dreng var bagud med sproget f.eks og han var meget utryk med div ting så fik han lov til at gå i DP længere tid..

Og det samme NU.. han startede ikke i skole i år, men først næste år..
Han er lidt bagud med sproget endnu.. men er helt klar til skole start næste år..

Der er ikke noget galt i at starte i Børnehave eller Skole senere end alderes-svarende..
Man skal virkelig ikke kaste børn ind i noget som de slet ikke er klar til...!!

Luk ørene for de negative kommentar..

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Spring du bare op og fald ned på det.

Man skal ikke presse et barn hvis det ikke er klar, for det flader bare tilbage på barnet selv og dermed familien.
Men jeg kan godt forstå du bliver ked af det...det er da også noget fis, at folk ikke bare kan passe sig selv.
Så du får lige et trøsteknus.

Kærligst
Sussie

Det prøver jeg hvert fald ihærdigt på... 

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

Bshizzle skriver:

Jeg kan trøste dig med at sige at jeg har oplevet helt det samme !!

Disse kommentar fik jeg osse smidt i hovedet ret tit, men da min dreng var bagud med sproget f.eks og han var meget utryk med div ting så fik han lov til at gå i DP længere tid..

Og det samme NU.. han startede ikke i skole i år, men først næste år..
Han er lidt bagud med sproget endnu.. men er helt klar til skole start næste år..

Der er ikke noget galt i at starte i Børnehave eller Skole senere end alderes-svarende..
Man skal virkelig ikke kaste børn ind i noget som de slet ikke er klar til...!!

Luk ørene for de negative kommentar..

Præcis... 

Vil jo også helst at Julie er 100% klar til det... Om hun så er 3½ først, det er jeg sådan set ligeglad med... 

Vil ikke byde hende at komme afsted og hun så bliver helt ødelagt... 

Anmeld

18. november 2011

M&M's Mor

Mira0911 skriver:

Jo hun skulle være startet i børnehave, hvis hun havde sproget med sig og var klar til det... 

Hun er som sådan klar til at komme i børnehave, meeen, sproget mangler lige og mangler lige at lære at legetøjet skal deles med de andre børn... 

Snakkede i tlf med dp idag i over en time om hvordan og hvorledes... Vi skal have klædt Julie ordentlig på inden hun kommer i børnehave, det er jo så med sproget, det at dele legetøjet med de andre børn... 

Så det går det med det næste stykke tid... Hun kommer i børnehave når hun er 3 år og nogle måneder, det kommer til at variere... 

Er bare blevet så ked af det, fordi nogle siger at det er synd for Julie at hun ikke kommer i børnehave nu osv osv osv.... 

Dp siger jeg ikke skal tage det tungt eller noget... For i børnehave, det skal hun nok komme... 

Nu er hun jo altså ikke 3 år endnu og på 2 mdr kan der ske rigtig meget...men lad vær og lyt til hvad andre siger...du og Dp som er sammen med din datter dagligt kender trods alt din datter bedst og ved hvornår hun er klar...

Anmeld

18. november 2011

Lone Jakobsen

hi hi, lidt pudsigt, for jeg oplever næsten det modsatte

Rasmus er ca 2½ år. jeg har valgt at han skal starte i børnehave til august hvor han er 3 år og 1 mdr.

men men men, som privat dagpleje er det åbenbart ikke normalt at ens barn allerede kommer i børnehave der. flere har spurgt hvorfor jeg dog synes at han skal afsted allerede, og nogen vælger at beholde dem hjemme helt til de skal i skole.

jeg synes børnehave er et helt naturligt valg, og skønt jeg nyder den frihed at han ikke behøver at komme afsted når han er 2 år og 9 mdr..... ja så har jeg stadig ingen planer om at beholde ham hjemme til skolestart.

så her er det vendt helt på hovedet i forhold til hos jer. jeg synes det er super at du har snakket med dp. og fundet det helt rette tidspunkt for hende.

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

M&M's Mor skriver:

Nu er hun jo altså ikke 3 år endnu og på 2 mdr kan der ske rigtig meget...men lad vær og lyt til hvad andre siger...du og Dp som er sammen med din datter dagligt kender trods alt din datter bedst og ved hvornår hun er klar...

Ja det er jo det... 

Men kan sige så meget, at hun kommer ikke i børnehave før, at der er en ny som kan overtage hendes plads i dagplejen... Dagplejerne herude ved os, må ikke have 3 børn, som de måtte førhen, nu hedder det 4 børn.. 

Har det skam også fint med at hun ikke kommer i børnehave nu... Som sagt så er der nogle ting der skal arbejdes med... 

Anmeld

18. november 2011

Mira0911

Lone Jakobsen skriver:

hi hi, lidt pudsigt, for jeg oplever næsten det modsatte

Rasmus er ca 2½ år. jeg har valgt at han skal starte i børnehave til august hvor han er 3 år og 1 mdr.

men men men, som privat dagpleje er det åbenbart ikke normalt at ens barn allerede kommer i børnehave der. flere har spurgt hvorfor jeg dog synes at han skal afsted allerede, og nogen vælger at beholde dem hjemme helt til de skal i skole.

jeg synes børnehave er et helt naturligt valg, og skønt jeg nyder den frihed at han ikke behøver at komme afsted når han er 2 år og 9 mdr..... ja så har jeg stadig ingen planer om at beholde ham hjemme til skolestart.

så her er det vendt helt på hovedet i forhold til hos jer. jeg synes det er super at du har snakket med dp. og fundet det helt rette tidspunkt for hende.

Jeg er nu også glad for at jeg snakkede med dp'en om det... Og hun sagde også til mig mange gange "Bare rolig Dorthe, Julie skal nok komme i børnehave".... 

Anmeld

18. november 2011

1000Ben

Mira0911 skriver:

Min søn ændrede sig markant EFTER han var kommet i børnehave, så jeg tænker at det måske er noget hun rykker sig af at komme i ?

Men selvfølgelig skal hun da være klar til det og et par måneder gør jo absolut ingen forskel, så det skal du altså ikke tage så tungt. 

Men her hos os har børnehaven bare været et super positivt spring som gav os en super moden søn som rykkede sig sprogligt inden for et par måneder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.