Kloster skriver:
Hej.
Vores søn på 13 år (går i 8. klasse) har fået sin første karakterbog. Han ligger godt og har altid lagt som en af de bedste i klasen til næsten alt. Lige på nær idræt, billedkunst, sløjd osv. Men de de boglige fag som dansk, matematik, engelsk, tysk, kristendom har han lagt i toppen.
Jeg pæcer ham ikke, men jeg kan ikke rigtig accepter sløseri. Han skal gøre sit bedste og jeg/vi hjælper ham med det, lytter, spørger og er interesseret i hans skolegang. (gør vi ved dem alle 3)
Og hans karaktere ligger så med hele 5 x 10-taller 
6 x 7-taller
3 x 4-taller og fandeme 1 x 00-tal!!!!!!!!!!!
00.......... Kan næsten ikke få øjnene væk fra det. Og endda i mundtlig tysk. Han har altid fået ros og anerkendelse i også det fag.
Hvordan takler man dette som forældre bedst. Og hvordan takler jeg det??
Jeg går på Uni nu med et snit på 10,8 her tæt på afsluttet bachelor
Jeg har aaaaltid fået knaldhamrende goe karakterer, næsten 
I folkeskolen havde jeg en matematiklærer der kunne få mig til at græde når jeg sad hjemme og lavede lektier fordi jeg ikke kunne finde ud af noget - min mor så det som et faretegn da hun vidste jeg godt kunne finde ud af matematik - 6 måneder senere blev læreren afskediget af skolen da der var konsensus mellem lærere, elever og forældre omkring at han ikke kunne lære fra sig - jeg endte med 11 i matematik på højniveau i gymnasiet 
Jeg tror det bedste du kan gøre er at snakke med din søn, havde han forventet karakteren og i så fald hvorfor? er niveauet for lavt/højt? hvordan er relationen til læreren? der er mange ting der spiller ind - måske ligger tysk lige efter idræt og hans energiniveau er helt nede... der er så mange årsager til sådan noget der og det bedste du kan gøre er at tilgå problemet på ligefod med din søn så I sammen finder ud af hvad I kan gøre for at løse problemet 
held og lykke med det 
Anmeld