Søn har fået den første karakterbog.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Kloster

isabellamor skriver:

nu går han kun i 8 klasse.. nu ved du hvor han "halter" så er det bare at give den gas.. læg ikke for meget vægt i karakterene. for det er lige så nyt for ham som det er for jer.. men ja. skråt op med dem, de er ikke så vigtige.. først når han kommer i 9 og 10. klasse. og der skal bare arbejdes for at få det til at lykkedes. 

Det jeg er uforstående overfor og det samme med Rasmus selv er, at i 7. klasse fik han virkelig ros til forældresamtalerne. Han er aktiv i Tysktimerne, spørgende og legende med orderne. Han havde sågar lavet et oplæg med power point alene og fremlagt det på klassen!

Læren i 7. klasse fortalte at han lå som en af de bedste. Og 7. klasse var altså kun for få måneder siden...

Self kan man ikke være god til alt og vi er der virkelig for vores drenge i skolen, lektier osv. Men det her med Tysk undrer mig bare virkelig meget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Isabella_mor

Kloster skriver:

Det jeg er uforstående overfor og det samme med Rasmus selv er, at i 7. klasse fik han virkelig ros til forældresamtalerne. Han er aktiv i Tysktimerne, spørgende og legende med orderne. Han havde sågar lavet et oplæg med power point alene og fremlagt det på klassen!

Læren i 7. klasse fortalte at han lå som en af de bedste. Og 7. klasse var altså kun for få måneder siden...

Self kan man ikke være god til alt og vi er der virkelig for vores drenge i skolen, lektier osv. Men det her med Tysk undrer mig bare virkelig meget...

ja det kan jeg godt se. jamen kan du evt ikke bede om en samtale med tysklæreren og høre hvor problemet ligger..

Anmeld

22. november 2011

Kloster

isabellamor skriver:

ja det kan jeg godt se. jamen kan du evt ikke bede om en samtale med tysklæreren og høre hvor problemet ligger..

Jo det skal vi heldigvis i morgen. Der skal vi til forældresamtale og snakke med Tysklæren, Engelsklæren, dansk og matamatiklæren.

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

Kloster skriver:

Jo det skal vi heldigvis i morgen. Der skal vi til forældresamtale og snakke med Tysklæren, Engelsklæren, dansk og matamatiklæren.

så kan det være du får lidt mere info om problemet.

det er jo sådan at de i de små klasser roser meget og fremhæver måske ikke de ting de kunne gøre bedre, så sker der ligesom bare noget når man så kommer op i de sidste store klasser og der kræves mere af det enkelte barn.. men har de ikke tysk fra 5 klasse eller er det helt forkert?

Anmeld

22. november 2011

Kloster

isabellamor skriver:

så kan det være du får lidt mere info om problemet.

det er jo sådan at de i de små klasser roser meget og fremhæver måske ikke de ting de kunne gøre bedre, så sker der ligesom bare noget når man så kommer op i de sidste store klasser og der kræves mere af det enkelte barn.. men har de ikke tysk fra 5 klasse eller er det helt forkert?

Nej det er stadig fra 7. klasse af.

Anmeld

22. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kloster skriver:

En lille opdatering... Skal til forældresamtaler i 8. klasse her i morgen, så der får vi klart svar på det hele.

Vi har snakket med vores søn, Rasmus, om, hvad der lige er sket. Han fortæller at alle eleverne har fået så lave karaktere. Og han mener det er pga det er den 4. lærer de har haft til Tysk i 7. og nu 8. klasse. Den klasse, de er blevet slået sammen med, fra en anden skole, har det ligeledes.

Jeg er godt nok meget meget spændt på at høre, hvad den Tysklærer har at sige.

Og nej jeg er ikke en forældre, der har skyklapper på ell er stang-naiv med mit barn. Men mit barn er normalt "et over middel-barn" i matematik, fysik/kemi, dansk, Engelsk og Tysk. Så hvor 00 lige kom ind henne, er jeg meget uforstående over for

Det lyder altså helt hen i vejret, hvis en lærer, der ikke har haft klassen ret længe, strør om sig med 00'er. Det kræver en særdeles god begrundelse.

Vend endelig tilbage, når I har været til samtale - jeg er spændt på at høre, hvad der kommer ud af det.

Anmeld

22. november 2011

Giraffen

Kloster skriver:

Hej.

Vores søn på 13 år (går i 8. klasse) har fået sin første karakterbog. Han ligger godt og har altid lagt som en af de bedste i klasen til næsten alt. Lige på nær idræt, billedkunst, sløjd osv. Men de de boglige fag som dansk, matematik, engelsk, tysk, kristendom har han lagt i toppen.

Jeg pæcer ham ikke, men jeg kan ikke rigtig accepter sløseri. Han skal gøre sit bedste og jeg/vi hjælper ham med det, lytter, spørger og er interesseret i hans skolegang. (gør vi ved dem alle 3)

Og hans karaktere ligger så med hele 5 x 10-taller

6 x 7-taller

3 x 4-taller og fandeme 1 x 00-tal!!!!!!!!!!!

00.......... Kan næsten ikke få øjnene væk fra det. Og endda i mundtlig tysk. Han har altid fået ros og anerkendelse i også det fag.

Hvordan takler man dette som forældre bedst. Og hvordan takler jeg det??

Jeg går på Uni nu med et snit på 10,8 her tæt på afsluttet bachelor

Jeg har aaaaltid fået knaldhamrende goe karakterer, næsten

I folkeskolen havde jeg en matematiklærer der kunne få mig til at græde når jeg sad hjemme og lavede lektier fordi jeg ikke kunne finde ud af noget - min mor så det som et faretegn da hun vidste jeg godt kunne finde ud af matematik - 6 måneder senere blev læreren afskediget af skolen da der var konsensus mellem lærere, elever og forældre omkring at han ikke kunne lære fra sig - jeg endte med 11 i matematik på højniveau i gymnasiet

Jeg tror det bedste du kan gøre er at snakke med din søn, havde han forventet karakteren og i så fald hvorfor? er niveauet for lavt/højt? hvordan er relationen til læreren? der er mange ting der spiller ind - måske ligger tysk lige efter idræt og hans energiniveau er helt nede... der er så mange årsager til sådan noget der og det bedste du kan gøre er at tilgå problemet på ligefod med din søn så I sammen finder ud af hvad I kan gøre for at løse problemet

held og lykke med det

Anmeld

22. november 2011

Giraffen

Kloster skriver:

En lille opdatering... Skal til forældresamtaler i 8. klasse her i morgen, så der får vi klart svar på det hele.

Vi har snakket med vores søn, Rasmus, om, hvad der lige er sket. Han fortæller at alle eleverne har fået så lave karaktere. Og han mener det er pga det er den 4. lærer de har haft til Tysk i 7. og nu 8. klasse. Den klasse, de er blevet slået sammen med, fra en anden skole, har det ligeledes.

Jeg er godt nok meget meget spændt på at høre, hvad den Tysklærer har at sige.

Og nej jeg er ikke en forældre, der har skyklapper på ell er stang-naiv med mit barn. Men mit barn er normalt "et over middel-barn" i matematik, fysik/kemi, dansk, Engelsk og Tysk. Så hvor 00 lige kom ind henne, er jeg meget uforstående over for

så ikke lige updaten :p

så lyder det bare som en lærer der ikke helt har forstået karaktersystemet men puha synes godt nok fire lærere er mange så kan man da på ingen måde nå at få et flow i undervisningen og da slet ikke i et fag som tysk...

Anmeld

22. november 2011

Isabella_mor

Kloster skriver:

Nej det er stadig fra 7. klasse af.

nårh okay, ja så er det jo stadig helt nyt for ham jo. 

jeg fik også ros i tysk men jeg fik lortekaraktere fordi at jeg blandede det sammen med engelsk.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.