isabellamor skriver:
1. de får en rigtig dårlig balance fordi at de bliver vant til at bare kunne læne sig uden at falde.
2. de for forkortet deres akillesscene ig kan få rigtig meget besvær med at lære at gå ordenligt. og det kan forvolde store smerter.. (det kan sammenlignes med kvinder der KUN går i høje hæle og aldrig kommer til at kunne gå i flade sko fordi at deres akillesscene er blevet forkortet pga fodens holdning)
3. de kan blive skæve i ryggen af at sidde i den for længe da der er enormt dårlig støtte i sådan en stol.. (da mange har tendens til at smide sit barn i sådan en før de kan sidde selv, og et barn kan ikke sidde selv før det har lært at sætte sig op fra liggende stilling..)
jeg citere lige mig selv fra et andet indlæg omkring gåstolen... da min holdning er den samme men jeg orker ikke skrive det hele på nu..
jeg er imod gåstolen og jeg har en simpel grund...
i kender det selv nogle af jer kvinder og har sikkert hørt om at nogle kvinder kan få forkortet sin akillesscene af at gå for meget i stiletter.. nogle kvinder har fået så kort akillesscene at de ikke engang kan stå på flad fod længere..
Når et barn sidder i en gåstol kan de fleste kun lige nå med tærene og går så rundt på tæerne, og kan derved have sisiko for at få forkortet akillesscenen, eller at den jo trækker sig sammen og barnet kan efterfølgende have rigtig svært ved at lære at gå ordenligt. dette er selvfølgelig i værste tilfælde.. og for nogle mødre er det jo dejligt nemt at sætte sit barn i sådan et monstrum.. imens vasketøjet bliver ordnet, maden bliver lavet og de huslige pligter bliver opfyldt.. og på den måde kan det blive til RIGTIG mange timer et barn sidder i sådan en stol.. det gør jo ikke ondt på dem at sidde i stolen. især fordi de fleste er jo fulstendig pakket med aktiviteter på selve bordet at der jo er en masse at give sig til mens man lige sidder der. mange har desværre hang til at parkere sit barn i stolen fordi at så ved de hvor barnet er og der er ikke noget der er farligt at få fat i fordi at barnet jo ligesom har en ring omkring sig af plastic der gør at det er svært for barnet at kunne nå noget...
og det samme med hoppegyngen. der kan det så også gå ud over drengebørns testikler. men det med akillesscenen er det samme...
jeg siger jo ikke at ALLE børn der har været i gåstol aldrig lærer at gå. og jeg siger heller ikke at alle mødre er luddovne og bare smider deres barn i en parkeringsplads/aktivitetscenter og så skal man ikke holde øje.. men alt med måde selvfølgelig.
men jeg vil ikke have en hoppegynge ELLER en gåstol inden for mine døre..