Barn slår i vuggestuen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. november 2011

Anonym trådstarter

Hej kvinder, 

Jeg har nu flere gange oplevet en dreng være enormt voldsom imod de andre børn i vuggestuen. Han går ikke på min datters stue, men i tvillingestuen og derfor leger de ofte sammen, både inde og ude på legepladsen. Første gang jeg lagde mærke til det, var da jeg skulle hente Clara, så stod han og slog hende hårdt i hovedet med en skovl. Hun blev selvfølgelig ked af det, men tænkte at det jo nok er meget normalt de store tester af på de små.. Så, så igennem fingrene med det.. Det skal siges at moren også var der og udemærket så hvad der skete. Hun sagde bare " Nej xx, det må man ikke". Ikke så meget som en løftet fingre eller en lidt hård tone. Ingen forklaring på det gør ondt.. Nå, men som sagt lod jeg det være og gik indenfor, for at hente Claras madkasse som skulle med hjem. Da vi så er på vej ud skubber x en af de andre små børn og igen ingen respons fra morens side..  

Tænker at, hun måske bare ikke kunne overskue det og ikke vidste hvad hun skulle sige.. 

Der går så en periode hvor jeg ikke har set ham gøre noget, men så idag da jeg kommer for at afleverer Clara, kommer han på samme tid og det første han gør, er at slynge en arm rundt om halsen på en af de små piger og vælte hende ned i jorden! Jeg siger højt "Nej, det må man ikke" "det gør ondt", og tager den lille pige op. Clara begynder så også at græde fordi hun bliver forstrækket. Moren kommer så og igen INGEN RESPONS, hun siger bare "Var det xx er gjorde det" og jeg siger JA! og derefter ingenting?? 

Altså, øv hvor jeg synes det er synd for de små babyer som kommer i hans arme, og samtidtig synes jeg jo også det er så synd for ham, at han ingen konsekvens får ved det andet end opmærksomhed.. Hvad ville i gøre? Har overvejet at sige det til moren, men samtidig burde det jo ikke være mit ansvar, men pædagogernes.. ? 

Ved ikke hvad jeg skal gøre, men orh det gør så ondt at se de små bliver slået i jorden over ingenting? Er det en periode han skal igennem?

Jeg holder mig anonym, men de fleste ved nok godt hvem jeg er  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ville f....... blive sur hvis min søn blev slået. Jeg synes du skal snakke med pædago'erne, Så de kan sætte en stopper for det.  

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Jeg ville f....... blive sur hvis min søn blev slået. Jeg synes du skal snakke med pædago'erne, Så de kan sætte en stopper for det.  

Jeg ved at de er klar over det, og også siger noget til ham når de sker.. Har set det 1 gang.. Men spørgsmålet er bare hvorfor han bliver ved? 

Anmeld

18. november 2011

Lone Jakobsen

et simpelt svar: JA det er sikkert blot en periode han skal igennem.

jeg har oplevet flere børn der har en periode hvor de er lidt hårde ved de andre børn. men dermed ikke sagt at det er okay. jeg synes tvært imod at det er vigtigt at barnet bliver irrettesat og får fortalt at man ikke må skubbe/slå eller vælte de andre børn.

barnet forstår ikke at han gør skade på de andre. forstår ikke at det gør ondt at blive slået med en skovl, eller at de små vælter og slår sig når han skubber. det skal han først lære.

jeg ville tale forsigtigt med en pædagog om det. sige at det bekymrer dig. så er det deres job at tale med moderen om det.

Lone

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej igen. Jeg skriver nu ind igen, fordi det stadig sker forsat. Drengen er nu blevet rykket ind på samme stue som min datter og han er simpelthen så ekstrem (ikke på grund af  volden men af andre grunde). Min datter bliver pyldret og siger av av hvis vi snakker om drengen herhjemme. Hvad pokker stiller jeg op????

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej igen. Jeg skriver nu ind igen, fordi det stadig sker forsat. Drengen er nu blevet rykket ind på samme stue som min datter og han er simpelthen så ekstrem (ikke på grund af  volden men af andre grunde). Min datter bliver pyldret og siger av av hvis vi snakker om drengen herhjemme. Hvad pokker stiller jeg op????

Jeg ville tage den på et møde med pædagogerne - de må da kunne gøre et eller andet! Din datter skal da ikke være bange for ham 

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg ville tage den på et møde med pædagogerne - de må da kunne gøre et eller andet! Din datter skal da ikke være bange for ham 

Hmm.. Ja har sagt det til dem før.. Og spurgt om der var noget ekstra nu hvor han er sådan som han er.. De siger bare "ja vi holder godt øje".. Og så føler jeg jo, at jeg må stole på det.. Men det er bare ved at være rigtig lang tid siden, og knægten opfører sig jo stadig enormt upassende.. 

Anmeld

10. maj 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hmm.. Ja har sagt det til dem før.. Og spurgt om der var noget ekstra nu hvor han er sådan som han er.. De siger bare "ja vi holder godt øje".. Og så føler jeg jo, at jeg må stole på det.. Men det er bare ved at være rigtig lang tid siden, og knægten opfører sig jo stadig enormt upassende.. 

Ja jeg lagde godt mærke til at tråden er tilbage fra november 

Anmeld

10. maj 2012

Zeus

Ved godt det ikke burde være sådan, men jeg havde overvejet at flytte mit barn.. Hvis moren ikke vil/kan stille noget op, og pædagogerne heller intet vil/kan (og de må jo immervæk have lagt mærke til det!), så havde jeg taget konsekvensen og flyttet MIT barn..

Det burde jo være sådan, at man gjorde noget for at forsøge at få drengen til at stoppe, enten forældrene eller pædagogerne, eller begge dele, og det på den måde blev en god vuggestue for dit og andres børn igen.. Men kan se at du skrev i november, og der er stadig intet sket.. Synes det er synd at din datter skal tromles dag ud og dag ind, da hun jo ikke kan forsvare sig selv, imod ham..

Og igen, det burde være de andres ansvar at tage hånd om drengen, men det bliver der åbenbart ikke gjort, hvis problemet ikke er blevet mindre på 6 mdr..

Anmeld

10. maj 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Ved godt det ikke burde være sådan, men jeg havde overvejet at flytte mit barn.. Hvis moren ikke vil/kan stille noget op, og pædagogerne heller intet vil/kan (og de må jo immervæk have lagt mærke til det!), så havde jeg taget konsekvensen og flyttet MIT barn..

Det burde jo være sådan, at man gjorde noget for at forsøge at få drengen til at stoppe, enten forældrene eller pædagogerne, eller begge dele, og det på den måde blev en god vuggestue for dit og andres børn igen.. Men kan se at du skrev i november, og der er stadig intet sket.. Synes det er synd at din datter skal tromles dag ud og dag ind, da hun jo ikke kan forsvare sig selv, imod ham..

Og igen, det burde være de andres ansvar at tage hånd om drengen, men det bliver der åbenbart ikke gjort, hvis problemet ikke er blevet mindre på 6 mdr..

Ja, har bestemt også den tanke. Vi er skrevet op et ander sted, men det tager jo flere måneder før vi overhovedet vil få tilbudt det der. Samtidig synes jeg også det er synd, for min datter elsker jo at komme der (ud over ham knægten) , hun elsker de andre børn og pædaogogerne. Problemet er at man bare ikke får noget at vide. Jeg får at vide igennem andre forældre at hun bliver skubbet og slået etc. ikke af pædagogerne selv.. Det synes jeg er enormt inkompetent.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.