Hej kvinder,
Jeg har nu flere gange oplevet en dreng være enormt voldsom imod de andre børn i vuggestuen. Han går ikke på min datters stue, men i tvillingestuen og derfor leger de ofte sammen, både inde og ude på legepladsen. Første gang jeg lagde mærke til det, var da jeg skulle hente Clara, så stod han og slog hende hårdt i hovedet med en skovl. Hun blev selvfølgelig ked af det, men tænkte at det jo nok er meget normalt de store tester af på de små.. Så, så igennem fingrene med det.. Det skal siges at moren også var der og udemærket så hvad der skete. Hun sagde bare " Nej xx, det må man ikke". Ikke så meget som en løftet fingre eller en lidt hård tone. Ingen forklaring på det gør ondt.. Nå, men som sagt lod jeg det være og gik indenfor, for at hente Claras madkasse som skulle med hjem. Da vi så er på vej ud skubber x en af de andre små børn og igen ingen respons fra morens side..
Tænker at, hun måske bare ikke kunne overskue det og ikke vidste hvad hun skulle sige..
Der går så en periode hvor jeg ikke har set ham gøre noget, men så idag da jeg kommer for at afleverer Clara, kommer han på samme tid og det første han gør, er at slynge en arm rundt om halsen på en af de små piger og vælte hende ned i jorden! Jeg siger højt "Nej, det må man ikke" "det gør ondt", og tager den lille pige op. Clara begynder så også at græde fordi hun bliver forstrækket. Moren kommer så og igen INGEN RESPONS, hun siger bare "Var det xx er gjorde det" og jeg siger JA! og derefter ingenting??
Altså, øv hvor jeg synes det er synd for de små babyer som kommer i hans arme, og samtidtig synes jeg jo også det er så synd for ham, at han ingen konsekvens får ved det andet end opmærksomhed.. Hvad ville i gøre? Har overvejet at sige det til moren, men samtidig burde det jo ikke være mit ansvar, men pædagogernes.. ?
Ved ikke hvad jeg skal gøre, men orh det gør så ondt at se de små bliver slået i jorden over ingenting? Er det en periode han skal igennem?
Jeg holder mig anonym, men de fleste ved nok godt hvem jeg er