Hans øre løber - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Henriette Aaby

K&S skriver:

Jeg spørger lige  Anton havde noget lignende for små 2 måneder siden - vi var hos egen læge og fik konstateret at trommehinden var sprunget - han fik penicillin, fordi han havde feber.

Vi har efterfølgende været til tjek, hvor der blev målt tryk i ørene, hvilket viste undertryk på det øre, hvor trommehinden sprang og væske på det modsatte.

Vi har nu fået en tid igen den 9. december, men burde jeg kontakte en ørelæge før det?

Hej

Du må gerne spørge, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Jeg mener at når der er undertryk i øret, er der også væske i øret. Så ja jeg ville kontakte en ørelæge.

Men det er jo ikke sikkert at de har tid før den 9. dec....

Vi står faktisk lidt i det samme lige nu. Min datter blev behandlet for MØB med pencillin for 3 uger siden. Og igen i weekenden var den gal igen. Med høj feber. Så vi kontaktet vores læge, som kunne se at der var væske i begge mellemøre. Vi har derfor kontaktet ørelægen, men har faktisk først en tid om 14 dage. Hvis hun får feber inden skal vi kontakte lægen eller skal vi bare holde hende smerte dækket.

Jeg ved ikke om det giver mening. Eller spørg igen. Men vigtigs jeg er jo ikke læge

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

K&S

Henriette Aaby skriver:

Hej

Du må gerne spørge, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Jeg mener at når der er undertryk i øret, er der også væske i øret. Så ja jeg ville kontakte en ørelæge.

Men det er jo ikke sikkert at de har tid før den 9. dec....

Vi står faktisk lidt i det samme lige nu. Min datter blev behandlet for MØB med pencillin for 3 uger siden. Og igen i weekenden var den gal igen. Med høj feber. Så vi kontaktet vores læge, som kunne se at der var væske i begge mellemøre. Vi har derfor kontaktet ørelægen, men har faktisk først en tid om 14 dage. Hvis hun får feber inden skal vi kontakte lægen eller skal vi bare holde hende smerte dækket.

Jeg ved ikke om det giver mening. Eller spørg igen. Men vigtigs jeg er jo ikke læge

Mange hilsner

Henriette

Tusind tak for svar!  jeg tror lige, jeg vil forsøge at ringe til egen læge + ørelæge i morgen, for at høre deres mening.

Jeg faldt nemlig over det, du skrev om manglende balance - vi har snakket om at Anton har tumlet lidt rundt det seneste, men vi havde ikke tænkt, at det kunne være pga. tryk i ørene

Anmeld

17. november 2011

Benjamins'mor

Tror det er tromhinden der er sprunget, sådan så det nemlig ud da jeg sprang begge mine.

Anmeld

17. november 2011

Henriette Aaby

K&S skriver:

Tusind tak for svar!  jeg tror lige, jeg vil forsøge at ringe til egen læge + ørelæge i morgen, for at høre deres mening.

Jeg faldt nemlig over det, du skrev om manglende balance - vi har snakket om at Anton har tumlet lidt rundt det seneste, men vi havde ikke tænkt, at det kunne være pga. tryk i ørene

Jeg ved ikke hvor længe balancenerven er påvirket at en sprængt tromhinde.

Men jeg kan fortælle at da jeg var 16 sprang begge mine en nattet. Næste dag om morgen besvimmede jeg på badværelses gulvet... Og der gik et par dage hvor jeg var lidt svimmel.

Det er noget med at balancenerven sidder meget tæt på det indre øre.

Jeg ved heller ikke om selve trykket kan påvirke balancen. Men jeg ved at en sprængt tromhinde kan

Anmeld

17. november 2011

K&S

Henriette Aaby skriver:

Jeg ved ikke hvor længe balancenerven er påvirket at en sprængt tromhinde.

Men jeg kan fortælle at da jeg var 16 sprang begge mine en nattet. Næste dag om morgen besvimmede jeg på badværelses gulvet... Og der gik et par dage hvor jeg var lidt svimmel.

Det er noget med at balancenerven sidder meget tæt på det indre øre.

Jeg ved heller ikke om selve trykket kan påvirke balancen. Men jeg ved at en sprængt tromhinde kan

Okay, jeg prøver lige at ringe til lægerne i morgen, tusind tak for hjælpen!

Anmeld

17. november 2011

Henriette Aaby

K&S skriver:

Okay, jeg prøver lige at ringe til lægerne i morgen, tusind tak for hjælpen!

Velbekom er bare glad for at kunne hjælpe

Anmeld

17. november 2011

Gaia

Tror ikke det er ikke trommehinden der er sprunget, så ville det bløde. Men Til ørelæge det skal han. Det er godt det løber ud for så er der lidt mindre risiko for at trommehinderne sprænger. Hvis de springer gør det mega vanvittigt ond langt værre end veer, så du villeuden tvivl opdage det. Læg hans hoved højt så trykket lettes for trommehindene og så læge imorgen og får han meget ondt senere i nat så vagtlæge. Så altså kort opsummering har han ondt= vagtlæge ellers vent til imorgen. Personlige da jeg to fange har oplevet at sprænge trommehinden og også er tidligere ørebarn, ville jeg tage ham med til vagtlægen i aften. At have noget med ørerne ermvirkelig smertefuldt. God bedring til ham  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.