Hans øre løber - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.522 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Sees

Hej piger.

Emil har været mega forkølet (lige som alle andre børn) her på det sidste, og har også klaget lidt over ondt i ørene, men jeg har slået det hen, grundet forkølelsen.
Han har haft noget indtørret snask til at sidde ved øret de sidste par dage, men jeg har egentlig ikke tænkt videre over det, da jeg har troet at det var været hans øjenbetændelse der har løbet, om natten.

Her til aften opdager jeg så at han er helt våd omkrig det ene øre, jeg få noget lys derhen, og sørme så om det ikke LØBER!!! med tykt gult snask fra bettes øre .. HVAD GØR JEG? OG HVAD ER DET??

Mette, som pludselig er fyldt med dårlig samvittighed!

(Jeg har prøvet at tage lidt billeder af det, så I kan se det - Undskyld for den dårlige kvalitet)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Käte

Lugter det fra hans øre? Det kunne tyde på at han har en mellem øre betændelse som nu er sprunget. Hvis ikke det var sprunget ville man få pencelin men nu har øret klaret det selv ved at der er kommet afløb og der derved ikke længere er det tryk i øret der gør ondt men hvis det lugter kan det være ar man skal have noget at dryppe det med da det kan være bakterier så

Anmeld

17. november 2011

Stéphanie

Sees skriver:

Hej piger.

Emil har været mega forkølet (lige som alle andre børn) her på det sidste, og har også klaget lidt over ondt i ørene, men jeg har slået det hen, grundet forkølelsen.
Han har haft noget indtørret snask til at sidde ved øret de sidste par dage, men jeg har egentlig ikke tænkt videre over det, da jeg har troet at det var været hans øjenbetændelse der har løbet, om natten.

Her til aften opdager jeg så at han er helt våd omkrig det ene øre, jeg få noget lys derhen, og sørme så om det ikke LØBER!!! med tykt gult snask fra bettes øre .. HVAD GØR JEG? OG HVAD ER DET??

(Jeg har prøvet at tage lidt billeder af det, så I kan se det - Undskyld for den dårlige kvalitet)

Først og fremmest, du skal ikke have dårlig samvittighed, tror de fleste ville have tænkt at det kunne have været grundet forkølelse, og tit er der ikke noget at se på ørene før det vireklig gør ondt

Og så tror jeg at jeg ville give vagtlægen et lille ring for at hører hvad man kan gøre ved det, og om der skal gøres noget.

God bedring med ham

Anmeld

17. november 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Det ligner meget det min dreng lige har haft - har han dræn? Det har min, og ørelægen sagde at vi først skulle skylle øret morgen og aften i et par dage, og da det ikke virkede skulle vi skylle øre i 5 dage og dryppe med antibiotika dråber i 10 dage.

Hos os var det en blanding af bakterier udefra, og hans forkølelse. Jeg ville kontakte en ørelæge, især hvis han ikke har dræn eller hvis han har ondt. God bedring.

Anmeld

17. november 2011

norenberg

ville tage til lægevagten så i hurtigt kunne få noget pencilin hvis det er mellem øres betændelse...min søn havde lignende og han blev straks sat i behandling og dagen efter var han hos øre læge og få punkteret tromhinderne og få renset øret ud....

Anmeld

17. november 2011

Henriette Aaby

Det kan godt virke til at tromhinden er sprunget. Virker han svimmel? Det kan godt påvirke balancenerven.

Jeg synes du skal ringe til vagtlægen og høre om det er pencillin krævende og ellers kontakte en ørelæge i morgen. Hvis du er heldig kan du få en akut tid.

Men hvis det er tromhinden der er sprunget, så har han ikke ondt længere. Han hører bare lydene højere ind før. Men det har gjort nas indtil den er sprunget.

Jeg taler af personlig erfaring! Er selv ørebarn med utalling sprængte tromhinder bag mig...

God bedring til dit lille pus

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

17. november 2011

liwsmor

Sees skriver:

Hej piger.

Først og fremmeste du skal ikkehave dårlig samvittighed. 

Næste jeg ville sige der ikke noget farligt, det er bare hans trummehinden er spukket og nu prøver det selv komme ud med det. 

Øjehule syntes du skal ringe tillægevagten hvis du ikke har lyst til det , giver du ham noget sove på og så give du haft vat i øret , så alt det kommer ud kommer på det , så tager du til lægen med Ham i morgen . 

Mit øre løber hvert dag og gjort det år nu skal nu have ny hinden i mit øre, så har selv været der hele igennem

Anmeld

17. november 2011

Corn

Sees skriver:

Hej piger.

tag til en oerelaege i morgen. ikke egen laege, da de bare giver penicillin uden at foelge op paa det.

Anmeld

17. november 2011

2721

Jeg ville klart lige ringe til vagtlægen og høre ad. Og som andre skriver er du ikke nogen dårlig mor. God bedring med ham

Anmeld

17. november 2011

K&S

Henriette Aaby skriver:

Det kan godt virke til at tromhinden er sprunget. Virker han svimmel? Det kan godt påvirke balancenerven.

Jeg synes du skal ringe til vagtlægen og høre om det er pencillin krævende og ellers kontakte en ørelæge i morgen. Hvis du er heldig kan du få en akut tid.

Men hvis det er tromhinden der er sprunget, så har han ikke ondt længere. Han hører bare lydene højere ind før. Men det har gjort nas indtil den er sprunget.

Jeg taler af personlig erfaring! Er selv ørebarn med utalling sprængte tromhinder bag mig...

God bedring til dit lille pus

Mange hilsner

Henriette

Jeg spørger lige  Anton havde noget lignende for små 2 måneder siden - vi var hos egen læge og fik konstateret at trommehinden var sprunget - han fik penicillin, fordi han havde feber.

Vi har efterfølgende været til tjek, hvor der blev målt tryk i ørene, hvilket viste undertryk på det øre, hvor trommehinden sprang og væske på det modsatte.

Vi har nu fået en tid igen den 9. december, men burde jeg kontakte en ørelæge før det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.