7mdr og mad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Janni.

Babyklar skriver:

jamen jeg føler at storm er klar til det i små mænder - igår fik han feks lidt ris med sovs og kødboller - han spiste det med velbehage.

har det noget at sige selvom han er for tidlig født ?

Rent teoretisk (staves?) som jeg kan læse rundt omkring, så skal du trække det antal uger fra, som han er født for tidlig. 

Det er hans nuværende alder, men når det er sagt så tror jeg altså ikke der sker den store skade ved at lade ham smage i små mængder. Alting med måde siger et ordsprog. 

Hvis du føler han er klar, og han tager fint imod, så kan jeg ikke se det helt store problem i det. 

Havde det været Silas som var for tidlig født, og tog så godt imod som du beskriver, så havde jeg givet ham smagsprøver. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Molly8

Babyklar skriver:

Storm blev 7mdr igår og er født 33+3 . hva får jeres børn af mad på 7mdr ? tænker på alt

Da Johan var 7 mdr. fik han grød til morgenmad, grøntsagsmos og kødmos til frokost og aften og et mellemmåltid af frugt og tykmælk om eftermiddagen. Al mos var med mælkeerstatning. Vi var for længst holdt op med at amme. Det lyder ikke umiddelbart af mange måltider, men han spiste meget.

Da han blev 8 mdr. startede vi op med rugbrød og andre hapser. Her fik han også flere smagsprøver af vores mad. Det blev meget lettere, da han kunne sidde selv og sidde med ved bordet, når vi spiser.

Nu hvor han er 9 mdr. er maden i store træk den samme, bare grovere mos og kødhapsere af blødt kød. Han får rugbrød til frokost. Han drikker et glas sødmælk frokost og aften. Han spiser selv først, hvorefter vi spiser og han sidder med. Her smager han alt, der kan glide ned: Kartoffel med sovs, ost (også feta) grøntsager, blødt kød mm. Det er især et hit med ting han selv kan holde som en buket blomkål osv.

Kh Molly

Anmeld

22. november 2011

camillakrath

Babyklar skriver:

jamen jeg føler at storm er klar til det i små mænder - igår fik han feks lidt ris med sovs og kødboller - han spiste det med velbehage.

har det noget at sige selvom han er for tidlig født ?

Hvis de er for tidligt fødte, skal man tage de antal uger de er født for tidligt, dividere med 2, og så trække det fra deres reele termin.

Så hvis han er født 6 uger for tidligt, så skal du bare regne med at han er 3 uger yngre end han reelt er. Hvis du forstår  Det passer med udviklingen af deres mave og tarme i forhold til mad og sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.