7mdr og mad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Moar2011

Storm blev 7mdr igår og er født 33+3 . hva får jeres børn af mad på 7mdr ? tænker på alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Benjamins'mor

Min søn er godtnok 10½ mdr nu.

Men jeg ved at de må spise alt pånær honning fra de er 6 mdr.

Vi gjorde det at vi først startede med at give ham rugbrød de første 4 dage, og så kød og sådan i små etaper så de lige kan vende sig til det.

Anmeld

20. november 2011

camillakrath

Babyklar skriver:

Storm blev 7mdr igår og er født 33+3 . hva får jeres børn af mad på 7mdr ? tænker på alt

Opper den lige

Anmeld

22. november 2011

Moar2011

ikk flere der ville dele ?

Anmeld

22. november 2011

cash83

Jeg følger lige med her.. Har en søn på snart 6 mdr. :-)

Anmeld

22. november 2011

Janni.

Silas fik/får smagsprøver af næsten af vi spiser, med få undtagelser.. Når han så takker nej til mere, (og vi ved han ikke er mæt) tilbyder vi noget af det mad, vi ved med sikkerhed han kan li´. 

Der ryger mere og mere ind af vores mad fremfor f.eks grød og mos. 

Vi har ikke så travlt med at han skal spise vores mad, bare han bliver mæt. 

Skal dog lige nævne at han får max 3 flasker mme i døgnet nu, resten er alm mad, grød og mos. 

Hvis du vil have det mere detaljeret, så kan jeg sagtens skrive det ned 

Anmeld

22. november 2011

Moar2011

Janni. skriver:

Silas fik/får smagsprøver af næsten af vi spiser, med få undtagelser.. Når han så takker nej til mere, (og vi ved han ikke er mæt) tilbyder vi noget af det mad, vi ved med sikkerhed han kan li´. 

Der ryger mere og mere ind af vores mad fremfor f.eks grød og mos. 

Vi har ikke så travlt med at han skal spise vores mad, bare han bliver mæt. 

Skal dog lige nævne at han får max 3 flasker mme i døgnet nu, resten er alm mad, grød og mos. 

Hvis du vil have det mere detaljeret, så kan jeg sagtens skrive det ned 

når du siger smagsprøver - er det så af alt hvad i får, altså både lasange, ris , pasta og sovs .. osv osv ? og snakker vi 2 sker eller hvad ..

er lidt usikker, for synes der er så delte meninger om det.

Anmeld

22. november 2011

Moar2011

cash83 skriver:

Jeg følger lige med her.. Har en søn på snart 6 mdr. :-)

det er du velkommen til

Anmeld

22. november 2011

Janni.

Babyklar skriver:

når du siger smagsprøver - er det så af alt hvad i får, altså både lasange, ris , pasta og sovs .. osv osv ? og snakker vi 2 sker eller hvad ..

er lidt usikker, for synes der er så delte meninger om det.

Det er alt, ris, pasta, kartofler, sovs osv. Intet stærk mad dog. 

Silas er meget madglad, så der kan sagtens ryge en halv kartoffel + sovs og lidt kød nu. Andre dag er det kun kødet der ryger ned. Det svinger lidt i tiden.. 

Han vil helst spise selv nu, så det får han lov til i det omfang det nu kan lade sig gøre. feks med pasta skruer, ris, kartofler og lign. ting. Dog får han meget hjælp, når han altså tillader det. Han bliver hurtig sur over hjælpen, som vi tilbyder. 

Han spiser rimelig store potioner af vores mad nu, men i starten var det 2-5 skefulde med hans lille ske - det var der omkring de 6-7 mdr. 

Du behøver skam ikke være usikker, giv Storm lidt af det hele. De må jo faktisk få en del af det, vi spiser - også når de er 7 mdr gammel. 

Anmeld

22. november 2011

Moar2011

Janni. skriver:

Det er alt, ris, pasta, kartofler, sovs osv. Intet stærk mad dog. 

Silas er meget madglad, så der kan sagtens ryge en halv kartoffel + sovs og lidt kød nu. Andre dag er det kun kødet der ryger ned. Det svinger lidt i tiden.. 

Han vil helst spise selv nu, så det får han lov til i det omfang det nu kan lade sig gøre. feks med pasta skruer, ris, kartofler og lign. ting. Dog får han meget hjælp, når han altså tillader det. Han bliver hurtig sur over hjælpen, som vi tilbyder. 

Han spiser rimelig store potioner af vores mad nu, men i starten var det 2-5 skefulde med hans lille ske - det var der omkring de 6-7 mdr. 

Du behøver skam ikke være usikker, giv Storm lidt af det hele. De må jo faktisk få en del af det, vi spiser - også når de er 7 mdr gammel. 

jamen jeg føler at storm er klar til det i små mænder - igår fik han feks lidt ris med sovs og kødboller - han spiste det med velbehage.

har det noget at sige selvom han er for tidlig født ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.