bare fordi der er dig der har barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

SussieThyssen

annec skriver:

Ja bare fordi du har barsel, er det så en selvfølge at det altid er dig der laver alle tingene?

Ja sådan er det åbenbart herhjemme. Her er det mig der gøre rent, vasker tøj, koger flasker, laver flasker, rydder op, sørger for at vi har mad mm. her hjemme, vasker op, giver vores søn mad, ren ble, bader, står op med ham, putter ham, giver han tøj på hver evig eneste gang. Og alt dette bliver taget som en selvfølge.. Og guud hvor er jeg dog træt af det. Bare man lige kunne få et ''Ej hvor er det blevet flot skat'' engang imellem når man har gjort hele hytten rent.

Sæt dig ned og udregn hvor mange timer du bruger på at arbejde derhjemme om dagen og når du når til din mands timetal, som dækker hans arbejdstimer, så deles I om resten

Det må være fair.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

TaAsJu

Muffin skriver:

Jep- og jeg skal smile imens. Og må overhovedet ikke være træt og udkørt sidst på dagen- for jeg går jo bare hjemme

Men jeg får ham til at hjælpe når det hele brænder lidt på, og tilmed overbevist ham om at det er hans egen ide. Haha.

F.eks. Denne sms samtale.

Mig: Åh jeg har bare så meget lyst til at hoppe ud i bad og gøre mig super lækker til du kommer hjem.

Ham: DO IT

Mig: Så kan jeg ikke nå at ta opvasken og støvsuge og det gir mig stress og hovedepine. Så er jeg slet ikke fræk- jeg mener frisk efter badet

Ham: Skynd dig i bad, jeg ordner tingene når jeg kommer hjem, skal du ikke tænke på skatter.

Jeg tænker: FEDT, sådan slipper man udenom opvasken haha

Han synger: Jeg får sex i aften, af min overlækre dame. Yeah yeah yeah !

Kan du ikke bare gøre noget i den stil da ?

Ha ha ha den var god

Anmeld

17. november 2011

Isabella_mor

Jonatansmor skriver:

Så kan du lære det kammerat!

skal de lære det, så skal de lære det på den hårde måde... 

eller hvertfald på en måde så de prøver det på egen krop..

Anmeld

17. november 2011

A&F

Jeg er på barsel og har på ingen måde noget imod at jeg ordner alt her hjemme. Min mand studerer og arbejder hårdt for vores skyld. Når han har fri og er hjemme så hjælper han, hvis jeg har brug for det. Han er selv dygtig til at gøre nogle ting selv, uden at blive bedt om det. Han vil dog hellere lege med vores datter. Og personligt ser jeg hellere at han leger med hende end at skulle gør rent. Vi er måske lidt gammeldags på det område. Manden arbejder, og kvinden passer hjemmet. Denne ordning fungerer for os.

Anmeld

17. november 2011

Laulund87

Muffin skriver:

Jep- og jeg skal smile imens. Og må overhovedet ikke være træt og udkørt sidst på dagen- for jeg går jo bare hjemme

Men jeg får ham til at hjælpe når det hele brænder lidt på, og tilmed overbevist ham om at det er hans egen ide. Haha.

F.eks. Denne sms samtale.

Mig: Åh jeg har bare så meget lyst til at hoppe ud i bad og gøre mig super lækker til du kommer hjem.

Ham: DO IT

Mig: Så kan jeg ikke nå at ta opvasken og støvsuge og det gir mig stress og hovedepine. Så er jeg slet ikke fræk- jeg mener frisk efter badet

Ham: Skynd dig i bad, jeg ordner tingene når jeg kommer hjem, skal du ikke tænke på skatter.

Jeg tænker: FEDT, sådan slipper man udenom opvasken haha

Han synger: Jeg får sex i aften, af min overlækre dame. Yeah yeah yeah !

Kan du ikke bare gøre noget i den stil da ?

Hahahaha! Det er fandme god stil det der

Anmeld

17. november 2011

annec

SussieThyssen skriver:

Sæt dig ned og udregn hvor mange timer du bruger på at arbejde derhjemme om dagen og når du når til din mands timetal, som dækker hans arbejdstimer, så deles I om resten

Det må være fair.

Kærligst
Sussie

Ja det vil jeg prøve

Anmeld

17. november 2011

Frk.S

Nej, sådan er det heldigvis ikke her.

Når kæresten kommer hjem fra arb. er han også en del af det - skifter fx de fleste bleer, laver mad, støvsuger og lign.
Og der er ingen brok (fra ham) over de ting jeg ikke når i hverdagen. Han er udemærket klar over at jeg ikke har ferie.
Om natten forsøger jeg dog at lade ham sove. Undtagen i weekenden, der kan jeg godt sende ham op og skifte en ble eller give en sut.

Desuden fortæller han mig jævnligt hvor godt et arbejde jeg gør.

Jeg har i øvrigt ikke opdraget ham, det har hans mor..... ELSKER min rødstrømpe svigermor!

Anmeld

17. november 2011

Happiness

annec skriver:

Ja bare fordi du har barsel, er det så en selvfølge at det altid er dig der laver alle tingene?

Ja sådan er det åbenbart herhjemme. Her er det mig der gøre rent, vasker tøj, koger flasker, laver flasker, rydder op, sørger for at vi har mad mm. her hjemme, vasker op, giver vores søn mad, ren ble, bader, står op med ham, putter ham, giver han tøj på hver evig eneste gang. Og alt dette bliver taget som en selvfølge.. Og guud hvor er jeg dog træt af det. Bare man lige kunne få et ''Ej hvor er det blevet flot skat'' engang imellem når man har gjort hele hytten rent.

Hørt!

Det er det samme herhjemme!

Tror egentlig ik han tænker over det som sådan, men bare lidt anerkendelse ville hjælpe!

Anmeld

17. november 2011

SjeBets

Da jeg gik hjemme, ordnede jeg alt det hjemme, når manden kom fra job, hjalp han med ungerne, og aftensmaden. Det fungeret nu fint. 

Anmeld

17. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

SjeBets skriver:

Da jeg gik hjemme, ordnede jeg alt det hjemme, når manden kom fra job, hjalp han med ungerne, og aftensmaden. Det fungeret nu fint. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.