bare fordi der er dig der har barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.813 visninger
23 svar
0 synes godt om
17. november 2011

annec

Ja bare fordi du har barsel, er det så en selvfølge at det altid er dig der laver alle tingene?

Ja sådan er det åbenbart herhjemme. Her er det mig der gøre rent, vasker tøj, koger flasker, laver flasker, rydder op, sørger for at vi har mad mm. her hjemme, vasker op, giver vores søn mad, ren ble, bader, står op med ham, putter ham, giver han tøj på hver evig eneste gang. Og alt dette bliver taget som en selvfølge.. Og guud hvor er jeg dog træt af det. Bare man lige kunne få et ''Ej hvor er det blevet flot skat'' engang imellem når man har gjort hele hytten rent.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Isabella_mor

min kæreste så det engang som et selvfølge at det var mig der skulle lave tingene fordi jeg jo gik herhjemme og var på "ferie" 

indtil jeg efterlod ungen i hans varetægt en hel weekend... og da jeg kom hjem så fandt han ud af at man altså ikke altid kunne nå alt det som der var "påkrævet" af den der går hjemme.. 

men nu har han heller aldrig sagt at jeg SKULLE ordne dit og dat og når han kom hjem har han heller aldrig brokket sig over at jeg ikke lige havde nået de forskellige ting. men han mente bare jeg havde ALT den tid i verden til at ordne de ting jeg så gik og brokkede mig ovar aldrig blev gjort, til at ordne dem i... 

Anmeld

17. november 2011

Rockertand

Ja, det er det (er ikke på barsel længere), men min mand arbejder også utroligt mange timer, så han slår græs og vasker vinduer og støvsuger en sjælden gang, og så er det mig, der står for resten. 

Anmeld

17. november 2011

morethanperfect

annec skriver:

Ja bare fordi du har barsel, er det så en selvfølge at det altid er dig der laver alle tingene?

Ja sådan er det åbenbart herhjemme. Her er det mig der gøre rent, vasker tøj, koger flasker, laver flasker, rydder op, sørger for at vi har mad mm. her hjemme, vasker op, giver vores søn mad, ren ble, bader, står op med ham, putter ham, giver han tøj på hver evig eneste gang. Og alt dette bliver taget som en selvfølge.. Og guud hvor er jeg dog træt af det. Bare man lige kunne få et ''Ej hvor er det blevet flot skat'' engang imellem når man har gjort hele hytten rent.

Sådan var det også her 

Hvad regner de med ?!
Og så igen , var jeg på et tidspunkt væk en hel weekend , og kom hjem til , et slot .. Der var SÅ pænt , ryddet od, cleanet hele lejligheden osv... Hvordan pokker har han fået tid til alt det .. Så han siger , man kan sagtens nå det skat .. 

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

isabellamor skriver:

min kæreste så det engang som et selvfølge at det var mig der skulle lave tingene fordi jeg jo gik herhjemme og var på "ferie" 

indtil jeg efterlod ungen i hans varetægt en hel weekend... og da jeg kom hjem så fandt han ud af at man altså ikke altid kunne nå alt det som der var "påkrævet" af den der går hjemme.. 

men nu har han heller aldrig sagt at jeg SKULLE ordne dit og dat og når han kom hjem har han heller aldrig brokket sig over at jeg ikke lige havde nået de forskellige ting. men han mente bare jeg havde ALT den tid i verden til at ordne de ting jeg så gik og brokkede mig ovar aldrig blev gjort, til at ordne dem i... 

Så kan du lære det kammerat!

Anmeld

17. november 2011

Chris86

morethanperfect skriver:

Sådan var det også her 

Hvad regner de med ?!
Og så igen , var jeg på et tidspunkt væk en hel weekend , og kom hjem til , et slot .. Der var SÅ pænt , ryddet od, cleanet hele lejligheden osv... Hvordan pokker har han fået tid til alt det .. Så han siger , man kan sagtens nå det skat .. 

Whaaaaat?! Det gad jeg godt opleve

Her er det nemlig også næsten en selvfølge at jeg skal det hele (dog ikke så meget, som det var i starten)!

Anmeld

17. november 2011

morethanperfect

Chris86 skriver:

Whaaaaat?! Det gad jeg godt opleve

Her er det nemlig også næsten en selvfølge at jeg skal det hele (dog ikke så meget, som det var i starten)!

Ja ved virkelig ikke hvordan han klarer det 

Anmeld

17. november 2011

Muffin

Jep- og jeg skal smile imens. Og må overhovedet ikke være træt og udkørt sidst på dagen- for jeg går jo bare hjemme

Men jeg får ham til at hjælpe når det hele brænder lidt på, og tilmed overbevist ham om at det er hans egen ide. Haha.

F.eks. Denne sms samtale.

Mig: Åh jeg har bare så meget lyst til at hoppe ud i bad og gøre mig super lækker til du kommer hjem.

Ham: DO IT

Mig: Så kan jeg ikke nå at ta opvasken og støvsuge og det gir mig stress og hovedepine. Så er jeg slet ikke fræk- jeg mener frisk efter badet

Ham: Skynd dig i bad, jeg ordner tingene når jeg kommer hjem, skal du ikke tænke på skatter.

Jeg tænker: FEDT, sådan slipper man udenom opvasken haha

Han synger: Jeg får sex i aften, af min overlækre dame. Yeah yeah yeah !

Kan du ikke bare gøre noget i den stil da ?

Anmeld

17. november 2011

Henriette Aaby

Muffin skriver:

Jep- og jeg skal smile imens. Og må overhovedet ikke være træt og udkørt sidst på dagen- for jeg går jo bare hjemme

Men jeg får ham til at hjælpe når det hele brænder lidt på, og tilmed overbevist ham om at det er hans egen ide. Haha.

F.eks. Denne sms samtale.

Mig: Åh jeg har bare så meget lyst til at hoppe ud i bad og gøre mig super lækker til du kommer hjem.

Ham: DO IT

Mig: Så kan jeg ikke nå at ta opvasken og støvsuge og det gir mig stress og hovedepine. Så er jeg slet ikke fræk- jeg mener frisk efter badet

Ham: Skynd dig i bad, jeg ordner tingene når jeg kommer hjem, skal du ikke tænke på skatter.

Jeg tænker: FEDT, sådan slipper man udenom opvasken haha

Han synger: Jeg får sex i aften, af min overlækre dame. Yeah yeah yeah !

Kan du ikke bare gøre noget i den stil da ?

Se det er jo Mandeopdragelse på højt plan. Me like

Anmeld

17. november 2011

Henriette Aaby

Min mand har de sidste MANGE måneder måtte tage sig af rengøring og vores datter, madlavning ol her mens jeg har BL.

Så aftalen er at når babyen kommer er det mig der står for følgende i hverdagene:

Rengøring

Natamning/spisning

Natte roderiet

Indkøb

Madlavning

Min mand slipper ikke for:

Bleskift hverken af den lille ny eller den store.

Samværd med vores børn. Men det bliver ikke et problem han elsker at være sammen med vores datter

I weekenden må vi hjælps af.

Mange hilsner

Henriette som synes hun har opdraget sin mand ordentlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.