det koster ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

hvordan kan man styre ens humørsvingninger ? det er virkelig et problem her , især når savnet til manden bliver alt for stort, (han arbejder i udlandet) babyen er træls eller jeg er alt for træt. gode råd `? det koster næsten parforholdet fordi jeg får sagt en masse dum ting og ville skændes med ham over små latterlige ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

kirsti

En fast døgnrytme så du undgår at blive for træt, god kost. Meditationer kan hjælpe, bare lidt tanker herfra

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

En fast døgnrytme så du undgår at blive for træt, god kost. Meditationer kan hjælpe, bare lidt tanker herfra

hvad er Meditationer ? - kosten er ikk go dag jeg ikk har overskud til at lave mad og lysten er lille da det kun er til mig selv

Anmeld

17. november 2011

Philla

Anonym skriver:

hvordan kan man styre ens humørsvingninger ? det er virkelig et problem her , især når savnet til manden bliver alt for stort, (han arbejder i udlandet) babyen er træls eller jeg er alt for træt. gode råd `?

Sæt fokus på alt det gode, som du har i dit liv. Gør de ting i hverdagen, som gør dig glad. Gå udenfor og få energi til dagen. Gå en tur. Lav en liste over de ting, som du gerne vil nå. Skriv evt. dagbog, hvor du tømmer dine tanker.

Anmeld

17. november 2011

kirsti

Anonym skriver:

hvad er Meditationer ? - kosten er ikk go dag jeg ikk har overskud til at lave mad og lysten er lille da det kun er til mig selv

Egentlig behøver det ikke være så besværligt med kosten, bare sørg for der er en fast rytme i det tre hovedmåltider og så lidt frugt ind imellem. I første omgang tænker jeg rytmen er vigtigere end indholdet. Forstå mig ret du skal ikke fylde dig med kulhydrater men rugbrød f.eks. således at dit blodsukker bliver mere stabilt.

Meditationer det er flere ting. Det nemmeste når man er nybegynder er guidede meditationer. Helsam har cd'er med det. Du bliver guidet igennem f,eks en have og pointen er at kroppen kommer helt ned og slapper af og hovedet bliver tømt for tanker for en stund

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

hvordan kan man styre ens humørsvingninger ? det er virkelig et problem her , især når savnet til manden bliver alt for stort, (han arbejder i udlandet) babyen er træls eller jeg er alt for træt. gode råd `? det koster næsten parforholdet fordi jeg får sagt en masse dum ting og ville skændes med ham over små latterlige ting

Overskud henter jeg i runtinen. Jeg ved hvad jeg skal på hvilke dage og hvornår. Alt ligger i faste rammer, fra kl 06.00 når vækkeuret ringer til kl 19.00 når drengen får sit bad.

Her er min dag idag f.eks:

06.00 op, i bad tøj og ansigt på. 06,30 drengen op, skiftet ble, tøj på, ud og lave morgenmad. 06.45 morgenmad til os begge 07.00 oprydning, drengen ser som oftest DR1 børnetv 07.15 klar til bussen der kører 07.27.
08.00 er jeg hjemme, jeg får ryddet det sidste op, støvsuget, sat vasketøj over, skrevet indkøbsliste og kigget fryser igennem efter aftensmad.
09.00-14.00 studie/job
14.30 hjemme - jeg har ½ time til mig selv. Den bruges på tv, klø mig selv i navlen og prutte/bøvse som det passer mig.
15.00 drengen hentes. Vi er hjemme 15.45-16.00 alt efter hvor mange ting vi skal have samtale om.
16-17.00 hyggetid, som oftest foran tvet (Pingu på dvd eller Boomerang på tv)
17.00 påbegynder aftensmad - lidt af en øvelse når jeg er alene om det, men jeg distraherer ham ved at han sidder på køkkenbordet med en eller anden dims han er faldet for og fjernsynet der kører så han kan se det.
18.00-18.30 spisetid. 18.30-19.00 oprydning. 19.00-19.30 badetid. 19.30-20.00 råhygge i sofaen, dreng mor og far. 20.00 Godnat.

På de kristiske tidspunkter af dagen benytter jeg mig af så upædagogiske tricks som overhovedet muligt, han får lov til det meste for jeg så kan få ordnet de ting der skal klares.

Har du ikke noget aflastning? Familie der kan komme og spise, så du kan få lidt ro til mad, eller nogen der kan give dig et par timer i ny og næ?

Intet menneske kan alt selv

Anmeld

17. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Jeg forsøger altid at leve op til et par regler når jeg har det skidt, simpelthen for at passe på mig selv I min mappe er der 5 regler, men jeg husker kun på de 4, da det er dem jeg har sværest ved når energien er ved at være tappet..

Spis!
Få motion
Gå i seng i ordentlig tid
Hver mindfuld om du ting du gør

Det lyder simpelt, men det kan være rigtigt svært, når tingene bare ikke fungerer..

Hvis du ikke gider lave mad, så gør det alligevel, din krop og din psyke har brug for det! Gør det som en god ting for dig selv..

Hvis du ikke orker at trave flere km, kan en lille tur på 5 min også gøre det, hvis du bare er bevidst om, at du gør det for dig selv..

Kan du ikke sove om aftenen, så tag en bog med i seng, eller tænd for fjernsynet (hvis du har det på soveværelset).. Men gå i seng på samme tid hver aften..

At være mindfuld betyder, at man er bevidst om sin krop, og de ting man gør.. Vil du lave en kop kaffe, så koncentrer dig om det du gør, ikke 117 andre ting. Hvis du går i bad, så hver bevidst om vandet der rammer kroppen, ikke 117 andre ting.. Hvis du forstår?

Andre råd har jeg ikke lige på tungen, men håber de kan hjælpe lidt

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Overskud henter jeg i runtinen. Jeg ved hvad jeg skal på hvilke dage og hvornår. Alt ligger i faste rammer, fra kl 06.00 når vækkeuret ringer til kl 19.00 når drengen får sit bad.

Her er min dag idag f.eks:

06.00 op, i bad tøj og ansigt på. 06,30 drengen op, skiftet ble, tøj på, ud og lave morgenmad. 06.45 morgenmad til os begge 07.00 oprydning, drengen ser som oftest DR1 børnetv 07.15 klar til bussen der kører 07.27.
08.00 er jeg hjemme, jeg får ryddet det sidste op, støvsuget, sat vasketøj over, skrevet indkøbsliste og kigget fryser igennem efter aftensmad.
09.00-14.00 studie/job
14.30 hjemme - jeg har ½ time til mig selv. Den bruges på tv, klø mig selv i navlen og prutte/bøvse som det passer mig.
15.00 drengen hentes. Vi er hjemme 15.45-16.00 alt efter hvor mange ting vi skal have samtale om.
16-17.00 hyggetid, som oftest foran tvet (Pingu på dvd eller Boomerang på tv)
17.00 påbegynder aftensmad - lidt af en øvelse når jeg er alene om det, men jeg distraherer ham ved at han sidder på køkkenbordet med en eller anden dims han er faldet for og fjernsynet der kører så han kan se det.
18.00-18.30 spisetid. 18.30-19.00 oprydning. 19.00-19.30 badetid. 19.30-20.00 råhygge i sofaen, dreng mor og far. 20.00 Godnat.

På de kristiske tidspunkter af dagen benytter jeg mig af så upædagogiske tricks som overhovedet muligt, han får lov til det meste for jeg så kan få ordnet de ting der skal klares.

Har du ikke noget aflastning? Familie der kan komme og spise, så du kan få lidt ro til mad, eller nogen der kan give dig et par timer i ny og næ?

Intet menneske kan alt selv

jo der er lidt hjælp - men ikk ret meget .

løber du aldrig træt i at det er det samme hverdag ?

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg forsøger altid at leve op til et par regler når jeg har det skidt, simpelthen for at passe på mig selv I min mappe er der 5 regler, men jeg husker kun på de 4, da det er dem jeg har sværest ved når energien er ved at være tappet..

Spis!
Få motion
Gå i seng i ordentlig tid
Hver mindfuld om du ting du gør

Det lyder simpelt, men det kan være rigtigt svært, når tingene bare ikke fungerer..

Hvis du ikke gider lave mad, så gør det alligevel, din krop og din psyke har brug for det! Gør det som en god ting for dig selv..

Hvis du ikke orker at trave flere km, kan en lille tur på 5 min også gøre det, hvis du bare er bevidst om, at du gør det for dig selv..

Kan du ikke sove om aftenen, så tag en bog med i seng, eller tænd for fjernsynet (hvis du har det på soveværelset).. Men gå i seng på samme tid hver aften..

At være mindfuld betyder, at man er bevidst om sin krop, og de ting man gør.. Vil du lave en kop kaffe, så koncentrer dig om det du gør, ikke 117 andre ting. Hvis du går i bad, så hver bevidst om vandet der rammer kroppen, ikke 117 andre ting.. Hvis du forstår?

Andre råd har jeg ikke lige på tungen, men håber de kan hjælpe lidt

tak for rådene - ved bare ikk hva jeg skal lave af mad, da jeg er kræsen og mister appetitten ved at lave det selv.

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

jo der er lidt hjælp - men ikk ret meget .

løber du aldrig træt i at det er det samme hverdag ?

Århha.... mit liv det hænger mig sommetider så langt ud af halsen at jeg har lyst til at hoppe i havnen. Det er ikke så meget konsekvensen af at have fået drengen, det er mere at det, sommetider, føles som om det udelukkende er mit ansvar. Vi havde begyndervanskeligheder da kæresten begyndte på arbejde med en masse ansvar og ledelse, ud af det blå var det mit studie der skulle forsømmes, mit liv der skulle tilsidesættes. Mig der skulle kunne håndtere dagligdag med en syg dreng på armen - prøv da for helvede selv at skulle pisse og baby ikke selv kan sidde på gulvet, MAND!!!!!!!!

Jeg eksploderede fuldstændigt en aften - gider ikke leve kønsroller der bedst kan beskrives som konservative, forstokkede og forældede. Jeg GIDER ikke være den eneste der skal tage ansvaret for det sjov vi begge havde den nat! Han fattede pointen.

Men det er jo hvad vi gør det til, livet. Og hvad er alternativet? Hvilke andre valg har vi, end at stå op, være en god mor og prøve alt det vi overhovedet kan?

Mit liv har været levet, med udtryk pålevet. Jeg havde en ubegrænset frihed som jeg udnyttede til det yderste. Jeg har prøvet alt, mindst en gang og det var svært pludseligt ikke at kunne alt. Min utilfredshed skal mere findes i at jeg ubevidst har sat mig i den fælde jeg egentligt godt vidste ikke ville passe til mig som menneske. Men det er ikke drengens skyld, det er mit eget ansvar. Jeg bliver nødt til at gøre det samme dag efter dag efter dag, fordi det er det der er i drengens bedste interesse.

Men jo - livet kan være en cykeltur op af et bjerg i modvind, slud og frost. Men sommetider kan det også være en solskinsplet midt i regnvejr, fordi barnet viser glæde, kærlighed 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.