Dåse/bland selv VS. Home made

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Dinna88

Jeg har ikke børn endnu... Men når tid er, så vil jeg lave det selv. Jeg vil gerne undgå E mærker, og det gør man jo nemmest på den måde. Har desuden svigerfamilien, der sylter, laver grød osv HELE tiden, så der er hjælp at hente 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Maja_4000

Da caroline KUN fik 'babymad' lavede jeg det hele selv .. Dog fik hun et glas eller pulvergrød hvis vi var et sted uden mikroovn (:
Nu hvor hun mest spiser vores 'voksenmad' , får hun stortset kun grød udover .. Og det laver jeg stadig selv (: hvis vi får noget som hun ikke kan spise / er ude får hun et glas ..
Og jeg synes altså ikke at de der lasagneglas osv. smager dårligt .. Synes de er kedelige i smagen - lidt salt ville hjælpe hehe

Anmeld

21. november 2011

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
MelikkazMoar skriver:

Hvad er i mest til ?

det hurtige eller det hjemmelavede?

Jeg laver det selv, både mos og grød, nyder og stå og lave det til ham. Og det er jeg også sikker på jeg vil gøre til næste barn, når den tid kommer.
Valdemar for kun købe produkter, hvis hans farfar kommer med noget som er færdig lavet.

Anmeld

21. november 2011

MelikkazMoar

Maja_4000 skriver:

Da caroline KUN fik 'babymad' lavede jeg det hele selv .. Dog fik hun et glas eller pulvergrød hvis vi var et sted uden mikroovn (:
Nu hvor hun mest spiser vores 'voksenmad' , får hun stortset kun grød udover .. Og det laver jeg stadig selv (: hvis vi får noget som hun ikke kan spise / er ude får hun et glas ..
Og jeg synes altså ikke at de der lasagneglas osv. smager dårligt .. Synes de er kedelige i smagen - lidt salt ville hjælpe hehe

_jeg synes enlig heller ikke det smager så dårligt endda.. det smager jo faktis nærmest af intet så salt ville helt klart være at fortrække

Anmeld

21. november 2011

LR85

Laver alt selv. det er jo virkelig ikke svært

Anmeld

21. november 2011

sne190810

Laver og har altid lavet alt selv. 

Helt ærligt, så syntes jeg det glasmad er noget af det mest ulækre  Og så indeholder det bare mange ting, som er imod mine principper mht til mit lille pus

Er lidt uforstående over for man gider kaste så mange penge efter færdiglavet........  Jeg syntes nu heller ikke det virker særlig meget nemmere/hurtigere, end at kokkere selv  Ikke negativt, men bare undren over det grundlag. 

Jeg har en gang prøvet det der Lovemade, men det var ikke et hit. (Hun skal selv have mad med i vuggeren, og det var en af de morgener som bare IKKE funkede) Men det gad hun sgu ikke spise, den møgunge ..

Men jeg har intet ondt mod dem som selv køber og giver deres små bebser, og det skal ikke forståes som en angreb

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

jeg lavede og laver stadig grød selv. mos, ja grøntsasmos og sådan noget lavede jeg også selv, men der var min tålmodighed altså bare bedre at kontrollere med frugtmos på glas eller i bæger. 

men han fik mest alm grød med grøntsager eller uden noget i, andet end mælk og smør selvfølgelig..

og mosen købte jeg fra hipp, eller Semper Eco.. 

men jeg kunne ALDRIG drømme om at købe grød og stå og fedte med det. det er SÅ meget nemmere og BILLIGERE at lave det selv. og tiden.. ja det tager lige så kort tid at lave grød selv som det gør at skulle stå og vente på at vandet i elkedelen koger til det der skide posegrød.. jeg HADER færdiggrød.. det kan i godt høre på mig ikke.. ^_^

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

Mira0911 skriver:

Mange betragter en som doven når man køber grød og mos færdig blandet/lavet... 

Man er altså ikke doven fordi man bruger den løsning... 

Jeg købte det færdig lavet til Julie dengang, prøvede også selv at lave noget mos... 

Med Lina tror jeg også det bliver det færdig lavet jeg køber... 

Den er jeg med på 

Vi købte det til hende. Vi prøvede at give hende hjemmelavet, men det ville den unge dame ikke have, så prøvede vi at købe en grød, og BUM, så ville hun godt spise... 

Anmeld

21. november 2011

birthee

caroline får købegrød - har prøvet op til flere gange at lave grød selv, og det startede jeg faktisk også ud med at gøre, men kan bare ikke få hende til at spise det, trods mos osv. i... øllebrød laver jeg selv, og æblemos... det skal bare blendes (æblemosen), ellers vil hun ikke have det... caroline spiser ikke kartoffelmos osv., der får hun små stykker - hun kan ikke have konsistensen, og det kunne storebror heller ikke... hun er 8 mdr.

Anmeld

21. november 2011

Hailiesmom11

Jeg laver ALT selv... Har brugt færdig frugtmos på glas et par gange hvis vi har været ude nogen steder så er det lidt nemmere at have med..

Men når vi er herhjemme laver jeg alt selv... laver grød til middag hver dag og laver en stor portion kartoffel/grøntsagsmos så der er til 4-6 dage ad gangen.. Kunne aldrig finde på at give hende de der færdige lasagne osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.