Til dåbsfest med madkurv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Aagaard

Hej Piger og (og evt. mænner)

Jeg vil gerne høre jeres mening om, om jeg kan "tillade" mig at inviterer folk til dåbsfest og bede dem om ikke at tage en gave med men tilgængæld tage en madkurv og tæpper med og så laver vi een stor picnic på gulvet? Det bliver sidst i marts så det bliver nok desværre nødtil at blive inden for...

Jeg har tænkt på denne måde at gøre det på, da midlerne jo er lidt små, idet vi begge er studerende

Men alt i alt er spørgsmålet, kan vi godt gøre det eller er det bare for nederen?

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Maja_4000

Har hørt om mange som beder gæsterne tage en ret med til fælles buffet i stedet for gave .. Så det synes jeg sagtens

Anmeld

15. november 2011

Steph_Laurits

Personligt syntes jeg det lyder fesent og meget "lala" - det er sådan noget jeg kunne finde på at gøre med egne børn (når de engang kommer) og mine niecer/nevø (altså picnic på gulvet).

Og tænker også, at det sikkert ikke er alle der ville syntes om det og ikke alle der måske kan holde at sidde på et gulv.

Så jeg ville sige nej

Men det er Jeres fest jo

Men lavede I det til en buffet med borde og stole, så måske ja

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

Aagaard skriver:

Hej Piger og (og evt. mænner)

Jeg vil gerne høre jeres mening om, om jeg kan "tillade" mig at inviterer folk til dåbsfest og bede dem om ikke at tage en gave med men tilgængæld tage en madkurv og tæpper med og så laver vi een stor picnic på gulvet? Det bliver sidst i marts så det bliver nok desværre nødtil at blive inden for...

Jeg har tænkt på denne måde at gøre det på, da midlerne jo er lidt små, idet vi begge er studerende

Men alt i alt er spørgsmålet, kan vi godt gøre det eller er det bare for nederen?

Line

Jeg synes ideen er fin med en madkurv..men nok ikke lige på gulvet.

Lav en buffet i stedet og ordentlige siddepladser..så kan der også være ældre deltagere med, som ikke vil bryde sig meget om at sidde på gulvet. Jeg går ud fra at der skal bedsteforældre med og den slags også??

Hvad vil du/I selv bidrage med..kaffe, kage, drikkevarer???

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

Aagaard

Maja_4000 skriver:

Har hørt om mange som beder gæsterne tage en ret med til fælles buffet i stedet for gave .. Så det synes jeg sagtens

Ja, det ku da godt være at det skulle være en buffet i stedet.... Tak

Anmeld

15. november 2011

Aagaard

StephanieJ skriver:

Personligt syntes jeg det lyder fesent og meget "lala" - det er sådan noget jeg kunne finde på at gøre med egne børn (når de engang kommer) og mine niecer/nevø.

Og tænker også, at det sikkert ikke er alle der ville syntes om det og ikke alle der måske kan holde at sidde på et gulv.

Så jeg ville sige nej

Men det er Jeres fest jo

Men lavede I det til en buffet med borde og stole, så måske ja

Ja, det var lidt det jeg var bange for at det ville blive, men syntes at ideen med buffetten er go - og stole og borde skal vi nok kunne finde. Tak for svar

Anmeld

15. november 2011

Steph_Laurits

Aagaard skriver:

Ja, det var lidt det jeg var bange for at det ville blive, men syntes at ideen med buffetten er go - og stole og borde skal vi nok kunne finde. Tak for svar

Så syntes jeg da I skal gøre det, hvis I kan skaffe borde og siddepladser

Anmeld

15. november 2011

Aagaard

SussieThyssen skriver:

Jeg synes ideen er fin med en madkurv..men nok ikke lige på gulvet.

Lav en buffet i stedet og ordentlige siddepladser..så kan der også være ældre deltagere med, som ikke vil bryde sig meget om at sidde på gulvet. Jeg går ud fra at der skal bedsteforældre med og den slags også??

Hvad vil du/I selv bidrage med..kaffe, kage, drikkevarer???

Kærligst
Sussie

Ja, det der med buffet i stedet er meget bedre - det er rigtigt og siddepladser

og min tanke var at så ville vi sørge for lidt kage, kaffe og the til eftermiddagskaffen

Tak for svaret Sussi

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

Aagaard skriver:

Ja, det der med buffet i stedet er meget bedre - det er rigtigt og siddepladser

og min tanke var at så ville vi sørge for lidt kage, kaffe og the til eftermiddagskaffen

Tak for svaret Sussi

Det lyder som en rigtig hyggelig løsning, og jeg er sikker på at folk sagtens kan medbringe lidt til fællesspisning..det koster jo ingen ting fordi man medbringer en gang flytes, frikadeller eller et fad lasagne..så mon ikke der alligevel smutter en lille gave med også, selvom I skriver at I ikke behøver at få det

Anmeld

15. november 2011

Nessie

Jeg ville ikke selv bede folk o at tage mad med, men kunne godt finde på et invitere på et let måltid, hvis midlerne er små.

Jeg ville aldrig invitere til fest på gulvet, da jeg ikke selv kan holde til det, og oldemor ville aldrig komme ned at sidde.

Kan man ikke lave et pølsebord eller en pålægsmand, med noget godt brød til? Folk ved jo godt at det ikke bliver en 7 retters menu, når pengene er små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.