6mrd hvad må de få at spise? udover grød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

twiggi

Følger lige med da jeg selv er i vildrede mht min datters mad, jun blir 6 mdr på søndag.. Hvad dælen kan jeg give ud over kartofler, grød, og forskellige grøntsager.. Må hun få pasta, ris, spinat, kød ? Skal kød stadig koges??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

marloutti

Mus84 skriver:

okay ja jeg har prøvet øllebrød til caroline men det brød hun sig ikke om  Men havregrød var da en god ide at prøve Hvad for noget kød giver du ham? og så blender du det vel bare?

Han har fået hk. gris, hk. okse og fiskefilet. Jeg koger det og ja, så bliver det blendet med mosen... I dag fik han for første gang rugbrød med leverpostej. Nøj, det var mums...

Anmeld

16. november 2011

chael

marloutti skriver:

Magne får øllebrød til middag og mos med grønt, kart. og kød til aften.. Jeg vil så gerne give ham havregrød til morgenmad, men det kan han sørme ikke lide...

Har du prøvet med lidt frugtmod i havregrøden?? Det kan hjælpe på den lidt kedelige smag

Eller en god stor klat smør, det har de jo godt af, måse lidt rørsukker, deres hjeneceller har godt af lidt glukose, så de udvikles, så det kunne du passende komme på havregrøden.

Har også hørt nogle har blandet lit kanel i, det har også fået det til at glide ned

*Camilla

Anmeld

16. november 2011

marloutti

chael skriver:

Har du prøvet med lidt frugtmod i havregrøden?? Det kan hjælpe på den lidt kedelige smag

Eller en god stor klat smør, det har de jo godt af, måse lidt rørsukker, deres hjeneceller har godt af lidt glukose, så de udvikles, så det kunne du passende komme på havregrøden.

Har også hørt nogle har blandet lit kanel i, det har også fået det til at glide ned

*Camilla

Ih, jeg har da slet ikke tænkt på at komme frugt på!!! Tak, det vil jeg altså prøve så.. Jeg spiser selv havregryn med banan på, så måske han kan lide lidt moset banan til..?... Smør, det får han på...

Anmeld

16. november 2011

chael

marloutti skriver:

Ih, jeg har da slet ikke tænkt på at komme frugt på!!! Tak, det vil jeg altså prøve så.. Jeg spiser selv havregryn med banan på, så måske han kan lide lidt moset banan til..?... Smør, det får han på...

Beklager altså mine stavefejl. Men skriver ofte fra min iPhone og får ikke altid lige rettet det

Men selv tak det var også min sp der foreslog mig det. Min datter spiste det aldrig. Min søn var heller ikke meget for det, men blev glad for det, da der kom frugt på

Så nu her 3. Gang, der gør jeg det samme. Så håber jeg han vil have havregrød det er nemlig så dejligt nemt at lave til morgenmad

*Camilla

Anmeld

16. november 2011

BellaCiinea

Mus84 skriver:

okay har hørt flere sige det med bondebrød, men kløjs de ikke i det? og hvad hvis hun ingen tænder har endnu?

De kan da godt ske at lave den der "kast op - refleks",  men når de så har gjort det, så spiser de videre på det stykke.. Og de kan sagtens selvom de ikk har fået tænder... 

Hende der er i dagpleje der hvor jeg er i praktik, hun er først lige begyndt at få tænder (hun er 9mdr.) og hun har fået bondebrød med leverpostej (og nu med smøreost, makrel, torskerogn og kødpølse) siden hun var 7mdr. ca.

Og ham den anden jeg omtalte han er ligeså dygtig til at spise det, og har fået det siden han var 6mdr. (han er nu 8mdr.)

Så¨ingen problem i det =)

Anmeld

18. november 2011

marloutti

chael skriver:

Beklager altså mine stavefejl. Men skriver ofte fra min iPhone og får ikke altid lige rettet det

Men selv tak det var også min sp der foreslog mig det. Min datter spiste det aldrig. Min søn var heller ikke meget for det, men blev glad for det, da der kom frugt på

Så nu her 3. Gang, der gør jeg det samme. Så håber jeg han vil have havregrød det er nemlig så dejligt nemt at lave til morgenmad

*Camilla

Ja, det er dejlig nemt... Og sundt og mættende...

Anmeld

18. november 2011

morethanperfect

Mus84 skriver:

Hej derude

Nogle der kan give mig nogle tip til hvad Caroline må få at spise nu, hvor hun er over 6 måneder?? Hun får grød 2 gange dagligt og ca.3-4 flasker mme. Men jeg er ikke så kreativ for tiden fordi vi lige er flyttet i hus og køkkenet er under ombygning Så lige nu er det bare frugtmos på glas eller pulvergrød.. Glæder mig til at snart kunne lave grød til hende på komfuret..

Men hvis i har nogle gode forslag eller ved hvad de må begynde at smage nu, må i meget gerne skrive det  Hun er nemlig virkelig meget interesseret i vores mad!!!

Agurk , gulerødder , pære , banan , æble .. 

Måske noget bondebrød med smørreost eller leverpostej ?

Anmeld

18. november 2011

Ansemusen

Køb Sundhedsstyrelsens bog om kost og sundhed til småbørn! Den fås bl.a. på apoteket. Er ikke ret dyr, og virkelig god! Så er du sikker på at følge anbefalingerne, og der er tilmed opskrifter i bogen

Anmeld

18. november 2011

Mus84

marloutti skriver:

Han har fået hk. gris, hk. okse og fiskefilet. Jeg koger det og ja, så bliver det blendet med mosen... I dag fik han for første gang rugbrød med leverpostej. Nøj, det var mums...

Ej undskyld jeg lige spørger så meget;-) hvor gammel er din søn? Og hvornår begyndte du at give ham andet end grøden? Hvad slags leverposteg køber du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.