6mrd hvad må de få at spise? udover grød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.749 visninger
30 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Mus84

Hej derude

Nogle der kan give mig nogle tip til hvad Caroline må få at spise nu, hvor hun er over 6 måneder?? Hun får grød 2 gange dagligt og ca.3-4 flasker mme. Men jeg er ikke så kreativ for tiden fordi vi lige er flyttet i hus og køkkenet er under ombygning Så lige nu er det bare frugtmos på glas eller pulvergrød.. Glæder mig til at snart kunne lave grød til hende på komfuret..

Men hvis i har nogle gode forslag eller ved hvad de må begynde at smage nu, må i meget gerne skrive det  Hun er nemlig virkelig meget interesseret i vores mad!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

marloutti

Magne får øllebrød til middag og mos med grønt, kart. og kød til aften.. Jeg vil så gerne give ham havregrød til morgenmad, men det kan han sørme ikke lide...

Anmeld

15. november 2011

BellaCiinea

Mus84 skriver:

Hej derude

Nogle der kan give mig nogle tip til hvad Caroline må få at spise nu, hvor hun er over 6 måneder?? Hun får grød 2 gange dagligt og ca.3-4 flasker mme. Men jeg er ikke så kreativ for tiden fordi vi lige er flyttet i hus og køkkenet er under ombygning Så lige nu er det bare frugtmos på glas eller pulvergrød.. Glæder mig til at snart kunne lave grød til hende på komfuret..

Men hvis i har nogle gode forslag eller ved hvad de må begynde at smage nu, må i meget gerne skrive det  Hun er nemlig virkelig meget interesseret i vores mad!!!

Tjah i dagplejen havde vi en bette gut, der allerede som 6½ måned fik bondebrød (rugbrød) med leverpostej =D

Ellers giv noget grøntsagsmos, gerne med små klumper i.

Så er det nemmest når de skal til at begynde på rugbrød osv =)

Anmeld

15. november 2011

HeidiØ

Mus84 skriver:

Hej derude

Hej skattemus.

Ja, jeg har jo ingen råd, da William kun er 2 mdr, vil bare sige: for fiiiilan da, fatter ik Caroline er så stor!!! .. jeg GLÆDER mig så meget til at se jer snart!

Anmeld

15. november 2011

IT-nørd

Freya er knap 5 måneder og får et helt måltid kl 12 - en portion hjemmelavet grød (hirse, majs eller ris) med lidt hjemmelavet æble/pære frugtmos ovenpå. Når vi spiser aftensmad, spiser hun med, men får kartoffel mos med enten gulerod, pastinak, broccoli eller blomkål. Desuden 4 flasker MME.

I søndags fik vi jordskokkesuppe (med kartofler) og Freya fik lov til at smage 5 skefulde. Det var hun helt vild med og sad med åben mund. 

Når du nu ikke kan lave maden selv, så er der altså nogle retter på glas der går fra 6 måneder. Det er typisk noget med kartofler.

Min venindes dreng er 6 måneder og han spiser allerede små rugbrøds (bondebrød) stykker med smør og leverpostej. Jeg synes det er helt vildt tidligt, men han elsker det! 

Anmeld

15. november 2011

Muhmi

Silas er begyndt med at få et stykke agurk, gulerød og banan, mellem måltiderne... Men han har jo også fire tænder allerede så han kan godt "tygge" det, i hvert fald bide lidt stykker af og sådan... Men ellers så får han havregrød til formiddag, most banan og det der købegrød til eftermiddag og kartoffler med lidt kød... Vi er først begyndt at give ham de ting jeg skriver her, for to-tre uger siden ca. før det fik han det købegrød man laver (Jeps, dovenskaben længe leve) Men Silas er jo også syv mdr. nu her så han må få næsten alting... Vi skal også til at begynde med rugbrødsryttere snart... Det bliver sjovt

Anmeld

15. november 2011

Janni.

Ellers har lovemade lavet noget babymad som også er godt. Du finder det på frost i butikkerne. Silas er vild med kartoffel og laks. 

Det fåes både til 4, 6 og 8 mdrs babyer. 

Du kan læse lidt om det her: 

http://lovemade.dk/

Jeg tænker som lidt et anderledes tilskud fra for kun mos. 

Anmeld

15. november 2011

Mor Christa

Vil bare fortælle at da min søn blev 6 mdr begyndte han at få bondebrød med makrelguf/leverpostej/tunguf han ELSKEDE det.. I starten var det jo svært for ham at tygge, så jeg blødede det op, ved at hælde en smule vand på. Det gik super fint
havde startet på grød da han var 4 mdr, og var klar til rugbrød da han blev 6 mdr  .. 

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

Mus84 skriver:

Hej derude

Jeg kender masser af børn i den alder der får det meste af hvad voksne spiser, blot moset eller blendet og så uden salt naturligvis.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

Mus84

marloutti skriver:

Magne får øllebrød til middag og mos med grønt, kart. og kød til aften.. Jeg vil så gerne give ham havregrød til morgenmad, men det kan han sørme ikke lide...

okay ja jeg har prøvet øllebrød til caroline men det brød hun sig ikke om  Men havregrød var da en god ide at prøve Hvad for noget kød giver du ham? og så blender du det vel bare?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.