Kan jeg bestille tid ved anden læge end egen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.834 visninger
25 svar
1 synes godt om
15. november 2011

Dinna88

Jeg går rundt med et ret smadret knæ. Jeg mistænker, at der er noget med brusken. Alligevel kan jeg ikke få en tid ved min læge før den 22. november - dette er til trods for, at jeg ringede den 10. november - der var altså en ventetid på 12 dage..... Dette er UDELUKKENDE fordi sekretæren ikke mener, at det er akut. Hvilket det er!! Det bliver kun værre, og nu har jeg ondt i musklerne helt op til ballerne og ned i hælen, fordi jeg går så akavet på benet.

Har lige haft ringet igen, og hendes eneste kommentar var: "så må du ringe mellem 8 og 9 i morgen og snakke med lægen, og så må hun vurdere om du skal ses på før det" - NÅ, SÅ I HAR AKUTTE TIDER?! Røvhul. (undskyld....) jeg blev så sur, at jeg var lige ved at give mig til at tude. Så sagde jeg, at jeg ville undersøge mine muligheder, og hun fik IKKE et tak ved slutningen af samtalen.

Nå, det var sgu lige et sidespor - mit spørgsmål er; kan jeg ringe til en anden læge i min by, og få en tid ved vedkommende? Selvom det ikke er min egen? Jeg føler mig fandme så dårligt behandlet ved min egen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

M (:

Dinna88 skriver:

Jeg går rundt med et ret smadret knæ. Jeg mistænker, at der er noget med brusken. Alligevel kan jeg ikke få en tid ved min læge før den 22. november - dette er til trods for, at jeg ringede den 10. november - der var altså en ventetid på 12 dage..... Dette er UDELUKKENDE fordi sekretæren ikke mener, at det er akut. Hvilket det er!! Det bliver kun værre, og nu har jeg ondt i musklerne helt op til ballerne og ned i hælen, fordi jeg går så akavet på benet.

Har lige haft ringet igen, og hendes eneste kommentar var: "så må du ringe mellem 8 og 9 i morgen og snakke med lægen, og så må hun vurdere om du skal ses på før det" - NÅ, SÅ I HAR AKUTTE TIDER?! Røvhul. (undskyld....) jeg blev så sur, at jeg var lige ved at give mig til at tude. Så sagde jeg, at jeg ville undersøge mine muligheder, og hun fik IKKE et tak ved slutningen af samtalen.

Nå, det var sgu lige et sidespor - mit spørgsmål er; kan jeg ringe til en anden læge i min by, og få en tid ved vedkommende? Selvom det ikke er min egen? Jeg føler mig fandme så dårligt behandlet ved min egen.

Man kan kun få en tid ved en anden læge, hvis ens egen læge ikke vil se en.. Ved ikke om det kun gælder et klart nej, eller om det også gælder ved lang ventetid..

Anmeld

15. november 2011

Dinna88

M (: skriver:

Man kan kun få en tid ved en anden læge, hvis ens egen læge ikke vil se en.. Ved ikke om det kun gælder et klart nej, eller om det også gælder ved lang ventetid..

Ihhh, men for pokker! Kan ikke ringen til lægevagten, så slemt er det ikke.. 

Måske man skulle skifte lægen, når det er med den på.

Anmeld

15. november 2011

Awd

Hej

Ja det kan du godt, jeg har gjort det flere gange, men sig at din egen læge er på ferie, ellers siger de bare at du skal bruge din egen læge

Håber snart du får en tid så dit knæ bliver godt igen

Hilsen Anja.

Anmeld

15. november 2011

Mor Til Oktober Børn

Dinna88 skriver:

Der hvor jeg har læge er der flere læger og gerne en praktikant .. Jeg har rundt med smadret knæ i 3 mdr nu og er sendt videre til en klinik der kun har ortopæder .. og det var PRAKTIKANTEN der sendte mig videre ... Egen læge mente det var mig der var pivet .. Så hvis din læge også har en praktikant så prøv denne . Hjalp på mig . Held og lykke (er ret sikker på du ikk kan komme til anden læge med mindre egen læge ikk vil se på en eller har lukket)

Anmeld

15. november 2011

Dinna88

Catering-Cakes skriver:

Hej

Ja det kan du godt, jeg har gjort det flere gange, men sig at din egen læge er på ferie, ellers siger de bare at du skal bruge din egen læge

Håber snart du får en tid så dit knæ bliver godt igen

Hilsen Anja.

Min egen læge ER faktisk på ferie, men de smider sådan nogle der er studerende ind i stedet for - lægen tjekker ikke op på det?

Anmeld

15. november 2011

Trine89

Dinna88 skriver:

Det kan man vel godt. men jeg tror også at den anden lægen har ret til at sige nej selvom der måske er tider  :s 

Sidste år have jeg også lidt akut brug for en anden læge, men da jeg befandt mig 200 km væk var det lidt svært at komme til min egen læge, så jeg ringede rundt til læger der var i omegn. og der var en læge som var så rar at tage mig ind. 

men hmm eller kan du vel tage et smut forbi skadestuen eller??

Anmeld

15. november 2011

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Ihhh, men for pokker! Kan ikke ringen til lægevagten, så slemt er det ikke.. 

Måske man skulle skifte lægen, når det er med den på.

Skifte læge kan du altid gøre, det har vi gjort, men jeg har fået at vide at vi skal vente med at tage til den nye læge til vi har fået vores sygesikringsbevis. Og det er nu over en uge siden vi skiftede og har ikke modtaget de kort endnu, så der går nok lige så lang tid, som hvis du skulle vente til den 22. 

Anmeld

15. november 2011

Dinna88

MillesMor111010 skriver:

Der hvor jeg har læge er der flere læger og gerne en praktikant .. Jeg har rundt med smadret knæ i 3 mdr nu og er sendt videre til en klinik der kun har ortopæder .. og det var PRAKTIKANTEN der sendte mig videre ... Egen læge mente det var mig der var pivet .. Så hvis din læge også har en praktikant så prøv denne . Hjalp på mig . Held og lykke (er ret sikker på du ikk kan komme til anden læge med mindre egen læge ikk vil se på en eller har lukket)

Der er en praktikant jeg skal ind til, fordi min egen læge er på ferie. Jeg har faktisk kun været ved min egen læge to gange, fordi de altid sender mig ind til de studerende

Ih øv for noget møg!! Jeg føler det er så håbløst, bare at gå rundt med det her knæ..

Anmeld

15. november 2011

Dinna88

Trine89 skriver:

Det kan man vel godt. men jeg tror også at den anden lægen har ret til at sige nej selvom der måske er tider  :s 

Sidste år have jeg også lidt akut brug for en anden læge, men da jeg befandt mig 200 km væk var det lidt svært at komme til min egen læge, så jeg ringede rundt til læger der var i omegn. og der var en læge som var så rar at tage mig ind. 

men hmm eller kan du vel tage et smut forbi skadestuen eller??

Hm hm hm. Men der stod du så også i en lidt anden situation

Jeg tror ikke det er slemt nok til skadestuen/lægevagten.. Tror 100 % de vil sige, at jeg skal søge egen læge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.