Stadig ondt ved amning :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

RiUL

_-Kathrine-_ skriver:

Hejsa!
Nu kommer jeg nok med noget, du ikke sikkert har lyst til at høre.... Og dog... Jeg havde mange mange smerter, ligesom du beskriver det(jeg har dog ikke flade brystvorter) og havde det sådan at jeg bare skulle amme, i min verden fandtes der ikke andre metoder at gi mad på....!
Der gik 4 1/2 måned og lige pludselig blev smerten mindre og mindre.... Og efter 7 mdr er smerterne væk! Så op med hovedet! Det skal nok komme til at blive hyggeligt at amme!
Forresten, fik jeg forslået af min Sp at smøre med proctosedyl... Det er godt nok til hæmorider, men det havde hun hørt succeshistorier om... Det er godt nok på recept, men hør lægen ad om du kan få det...! Det virkede desværre ikke på mig, for jeg blev hurtigt utålmodig og syntes det var træls at skulle vaske det af hver gang!!
Håber ikke du skal gå med det lige så længe som jeg, for det er mega hårdt!!

Jo, det er lige præcis hvad jeg gerne vil høre!

Jeg vil bare amme, og stopper ikke! Så bare det at der er et håb for at smerterne forsvinder eller blir mindre, er bare skønt at høre

Jeg har prøvet noget creme der skulle vaskes af, det slider på vorterne, og jeg er også for utålmodig med sådan noget

De dage hvor det er rigtigt slemt, hjælper det hvis jeg tager 2 pinex, så holder det smerten væk det meste af dagen når jeg skal amme

Men tak for dit svar, er glad for at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Leonora

Brugte suttebrik da han lige var blevet født

Men gør det ikke stadig ondt selvom man har suttebrik på?

Jeg har selv døjet frygteligt med smerter ved amning og gør det endnu,...min datter er snart 4 uger.
Jeg har haft hudløse vorter og en flænge på 1 cm over hver vorte. Det er det ultimativt mest smertefulde at amme på sådanne bryster.

Jeg har nu brugt sutte brik siden hun var 10 dage. Og igår var første dag hvor jeg har ammet uden. Vil stadig bruge dem som aflastning.

Jeg synes bestemt smerten blir mindre med brikken. Nok fordi den lille får fat ned det samme og fordi tunge og mund ikke slider på vorten og huden omkring.

Åhhhhhh den skide amning...det er bestemt ikke altid en dans på roser

Anmeld

15. november 2011

RiUL

Leonora skriver:

Jeg har selv døjet frygteligt med smerter ved amning og gør det endnu,...min datter er snart 4 uger.
Jeg har haft hudløse vorter og en flænge på 1 cm over hver vorte. Det er det ultimativt mest smertefulde at amme på sådanne bryster.

Jeg har nu brugt sutte brik siden hun var 10 dage. Og igår var første dag hvor jeg har ammet uden. Vil stadig bruge dem som aflastning.

Jeg synes bestemt smerten blir mindre med brikken. Nok fordi den lille får fat ned det samme og fordi tunge og mund ikke slider på vorten og huden omkring.

Åhhhhhh den skide amning...det er bestemt ikke altid en dans på roser

Nej det er altså bare ikke sjovt

-Jeg havde ikke regnet med at det ville blive ved med at gøre ondt, har googlet og googlet, og der står kun at det gør ondt de første uger. Medmindre sutteteknikken ikke er korrekt. Og han sutter altså rigtigt

Men skulle nok prøve med suttebrik det første minut, for nogle gange gør det så ondt at jeg kunne skrige :/ hehe..

Men dejligt at du endelig har kunne smide brikken, for det er nu lidt lettere ikke at skulle være afhængig af den

Anmeld

15. november 2011

Ellie79

Hejsa

Jeg har også kæmpet med amningen, først sår og siden svamp på vorterne.. Efter jeg havde haft svamp blev jeg ved med at have frygtelig ondt i brystet når jeg lage ham til. Min læge mente det var irriteret mælkekirtler og det ville forsvinde med tiden. da han var omkring 8-9 uger forsvandt det og i dag nyder jeg amningen han er 17 uger nu. Så hold ud det skal nok blive godt 

Anja

Anmeld

15. november 2011

AndreasMor84

har du fået tjekket hans tungebånd? Normalt burde smerten jo forsvinde når vorterne er hærdet, men du skriver at der er kommet sår på..? hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.