Stadig ondt ved amning :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.474 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. november 2011

RiUL

Hej piger

Vores søn er nu 2 mdr, og det gør stadig ondt det første minut når jeg har lagt han til Som om det gør ondt når han skal suge brystvorten ud (har flade brystvorter)

- Jeg synes jeg har prøvet alt! Forskellige cremer osv. Svampebehandling, uldindlæg.. Intet virker. Smerten går væk i perioder, men er ikke smertefri i mere end en uge ad gangen

Min SP mener at grunden er at han sutter for længe, han er meget glad for at spise, og gør det gerne tit og længe ad gangen. Prøver at skifte bryst hver 30. minut, hvis han vil spise så længe.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at amningen bliver smertefri?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Jonatansmor

RiUL skriver:

Hej piger

Vores søn er nu 2 mdr, og det gør stadig ondt det første minut når jeg har lagt han til Som om det gør ondt når han skal suge brystvorten ud (har flade brystvorter)

- Jeg synes jeg har prøvet alt! Forskellige cremer osv. Svampebehandling, uldindlæg.. Intet virker. Smerten går væk i perioder, men er ikke smertefri i mere end en uge ad gangen

Min SP mener at grunden er at han sutter for længe, han er meget glad for at spise, og gør det gerne tit og længe ad gangen. Prøver at skifte bryst hver 30. minut, hvis han vil spise så længe.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at amningen bliver smertefri?

Jamen - hvis det gør så ondt på dig, hvorfor overvejer du så ikke at stoppe?

Der er ikke meget at gøre ved en flad brystvorte, det er jo en operation du skal igennem

Anmeld

15. november 2011

micho

ØV ØV.... det må ikke være sjovt, jeg er selv gravid (førstegangs) så har aldrig prøvet at amme endnu.. men vil rigtig rigtig gerne, har mange rundt om mig der har ammet og mange der ikke har.. men der er mange råd synes jeg..

en varm klud mindst 1 gang om dagen i 10 min tid på brysterne.

måske du fakltisk kan side med en varm klud på det ene bryst imens lillemanden spiser af det andet også skifte bryst efter 10-15 min..

skift bryst hver 10-15 min.. i stedet for hver 30 min..

har du prøvet forskellige cremer..?? eller bare 1 som ikke hjalp...

håber lidt kan hjalpe... men synes sku du er sej at du stadig ammer selvom det gør så ondt stadig...  

Anmeld

15. november 2011

Leonora

Har du prøvet med en suttebrik....bare det første min og så tag den af når vorten er suget ud....
Det kender jeg flere der har haft glæde af

Anmeld

15. november 2011

AndreasMor84

Jeg har også flade vorter og jeg bruger suttebrik - genial opfindelse.. Jeg havde også store smerter i starten med tilhørende brystbetændelse

Anmeld

15. november 2011

RiUL

Jonatansmor skriver:

Jamen - hvis det gør så ondt på dig, hvorfor overvejer du så ikke at stoppe?

Der er ikke meget at gøre ved en flad brystvorte, det er jo en operation du skal igennem

Jeg stopper ikke ! Koste hvad det vil, om jeg så skal bide smerten i mig

Anmeld

15. november 2011

RiUL

micho skriver:

ØV ØV.... det må ikke være sjovt, jeg er selv gravid (førstegangs) så har aldrig prøvet at amme endnu.. men vil rigtig rigtig gerne, har mange rundt om mig der har ammet og mange der ikke har.. men der er mange råd synes jeg..

en varm klud mindst 1 gang om dagen i 10 min tid på brysterne.

måske du fakltisk kan side med en varm klud på det ene bryst imens lillemanden spiser af det andet også skifte bryst efter 10-15 min..

skift bryst hver 10-15 min.. i stedet for hver 30 min..

har du prøvet forskellige cremer..?? eller bare 1 som ikke hjalp...

håber lidt kan hjalpe... men synes sku du er sej at du stadig ammer selvom det gør så ondt stadig...  

Jeg vil bare amme Nyder det, og heldigvis gør det kun ondt lige de første 20-30 sek.

En varm klud? Hvad gør det? Kan ikke lade være med at tænke på at det holder brystvorterne fugtigere længere tid, og det er det der får mine til at få lidt små revner.

Jeg har prøvet forskellige cremer, og bruger stadig lansolin eller hvad det hedder

Og tænker lidt, 10-15 min er det ikke lidt for kort tid mht det tynde og fede mælk?

Anmeld

15. november 2011

RiUL

Leonora skriver:

Har du prøvet med en suttebrik....bare det første min og så tag den af når vorten er suget ud....
Det kender jeg flere der har haft glæde af

Brugte suttebrik da han lige var blevet født

Men gør det ikke stadig ondt selvom man har suttebrik på?

Anmeld

15. november 2011

RiUL

AndreasMor2011 skriver:

Jeg har også flade vorter og jeg bruger suttebrik - genial opfindelse.. Jeg havde også store smerter i starten med tilhørende brystbetændelse

Det frygter jeg virkelig også, for kan se at der er gået hul på min brystvorte.. av av Men må prøve suttebrikken igen

Anmeld

15. november 2011

_-Kathrine-_

RiUL skriver:

Jeg stopper ikke ! Koste hvad det vil, om jeg så skal bide smerten i mig

Hejsa!
Nu kommer jeg nok med noget, du ikke sikkert har lyst til at høre.... Og dog... Jeg havde mange mange smerter, ligesom du beskriver det(jeg har dog ikke flade brystvorter) og havde det sådan at jeg bare skulle amme, i min verden fandtes der ikke andre metoder at gi mad på....!
Der gik 4 1/2 måned og lige pludselig blev smerten mindre og mindre.... Og efter 7 mdr er smerterne væk! Så op med hovedet! Det skal nok komme til at blive hyggeligt at amme!
Forresten, fik jeg forslået af min Sp at smøre med proctosedyl... Det er godt nok til hæmorider, men det havde hun hørt succeshistorier om... Det er godt nok på recept, men hør lægen ad om du kan få det...! Det virkede desværre ikke på mig, for jeg blev hurtigt utålmodig og syntes det var træls at skulle vaske det af hver gang!!
Håber ikke du skal gå med det lige så længe som jeg, for det er mega hårdt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.