Åhhh de bisser... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

Zafir

DK skriver:

Å de

Jamen sådan en lille mælkedreng, den er der jo heller ikke meget køl i 

Ejj Jeg synes at efter Richard fik den kæmpe is, så blev hans humør markant bedre i to timer bagefter. Men det tog ham også en god ti minutter og få den suget i sig. Han spiste den næsten ikke engang, han stod bare med munden begravet deri og stod. Man kunne næsten se at han tænkte ahh....

Men fat mod!! Røde gummer og hvide streger er næsten i mål. Efter at fortænderne er kommet frem har han så faktisk fået en tand ved siden af de to i undermunden uden at vi har opdaget det. Så jeg tror ikke de skaber så meget bøvl!

Åh det krydser vi fingre for. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Palaja

Åhh lille mus da. Det er bare så synd for hende...

Vores piger er vist ca lige gamle. Marie bliver 15 mdr d. 20/9. Hun har også været sen til at få bisser. Hun fik de første to da hun var næsten 11 mdr, så kom der en enkelt mere i undermunden for et par måneder siden, og så skete der ligesom ikke rigtigt mere. Men nu har hun lige fået fire tænder (i overmunden) inden for en uge (!) + Jeg kan se der er en mere på vej. AV for den da, hun har bare haft så ondt. Jeg har også givet panodil, synes det er det eneste som virker (i længden). Men det er hårdt med alt det pyller og dårlig nattesøvn...

Nu har hun jo så en på vej igen. Måske jeg skulle prøve med en is også. Det havde (politisk korrekte sukkerforskrækkede) jeg slet ikke tænkt på. Det skal hun da have 

Go bedring til Frigg.

Anmeld

14. november 2011

Frøken J.

Jeg ved desværre ikke noget, søde Zafir, men jeg sender jer lige en krammer allesammen. Det lyder som en rigtig hård omgang

Anmeld

15. november 2011

dorthemus

DK skriver:

IS! Giv hende da for guds skyld en is! En stor dejlig kold økologisk vanilie is. Ikke en lille rund en, men de der i magnum størrelse. Du kan tro at sådan en kølig og kold is bare er såååå lindrende for ømme ømme gummer!

Richards fortænder var også meget længe om at komme ud (altså han har fået dem til alm. tid, det var selve udvoksnings-processen). De voksede ligesom ned i etapper. Men helt røde buler med hvid streg nederst på gummen var sidste trin og så kom de!

Vi gav også Richard panodil men det hjalp kun so-so. Is hjalp. Dagen før at den første brød igennem var han også bare så pylret og røde kinder og ville alt og ingenting. Så gav vi ham tilsidst en is. Og han blev en helt anden lille mand bagefter!

Frigg på 14 mdr. kan sagtens tåle en is uden at blive et forgiftet lille barn. Uanset hvor meget øko mor man så er. Ellers må du selv lave noget is i din fryser ud af lækker fløde (jeg kan ikke huske hvor hys du er med den slags...

Og til sidst et billede af Richard der endelig fik fred for hans ømme bisser med en deeejlig is.(vi havde så kun lige nogen med chokolade i fryseren... men det behøver de jo ikke få)

Skønt skønt SKØNT billede det sudste

Anmeld

15. november 2011

dorthemus

Zafir skriver:

Så var der Frigg. 14 mrd og 2 uger...

2 bisser. Hun har haft 2 bissr de sidste 4-5 måneder. Og det er bare SÅ hårdt for Frigg at få bisser

Nu er der så ENDELIG ENDELIG bisser på vej. Men der er så riiiiiiiiigtig mange bisser på vej. Mindst 4, ser det ud til, men det ser faktisk udtil at der er 6 bisser på vej. Man kan se dem oppe på overgummen. Den er bulet og der er 4 kæmpe røde buler med hvide streger i bunden... Suk.

Og det gør nuller naller vi må ikke røre ved det, vi må ikke give hende noget at gnave i, vi må ikke noget som helst i nærheden af hendes gummer... stakkels pus altså ...

Så har hun on off de der nætter, hvor hun bare piver og piver... Så man ved aldrig om man får sovet om natten, men sådan er det jo.

Jeg giver hende en panodil at putte på om aftenen (altså sådan en baby panodil.). Hun har blussende røde kinder hele tiden og er absolut ikke totalt oppe i Frigg humør.

De dage det har været meget slemt, har jeg haft mig en barnsyg, sammen med hende. Men faktisk går det bedre, når hun er i vs, for så er der mega meget omkring hende og hun glemmer at hun har av. Så hyler hun bare hele aftenen, når hun kommer hjem, til hun går i seng... Men sådan er det jo. Forventeligt.

Hun er meget putte/hænge på barn for tiden og det er jo også forståeligt nok.

Men hvor længe kan det dog tage??? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, både på Friggs vegne og vores vegne, fordi det er så træls at man ikke kan gøre andet for hende, end at give hende en panodil at putte på.

Er der andre derude i baby.dk universet, som har unger, der bare fik bisser mega mega sent??? og hvorfor går det så langsomt?
Har I bare SUPER rådet til en bebs, der ikke vil tygge i noget som helst (dvs at hverken lakridsrod eller irisrod er noget værd i denneher situation - og gummedråber har vi prøvet)...

Suk og stakkels Friggsebassen.

Av av av altså!! Det lyder ganske forfærdeligt

Anmeld

15. november 2011

Koen.

Lærke var 11 mdr da den første tand kom og har nu 7, de første y har der intet været MEN nr 7 var en kindtand omg, det første døgn sov hun kun 1 1/2 time, så udskrev vores læge noget smertestillende da panodil ikke hjalp og så fik vi sovet

Nu er den anden kindtand så på vej åh åh..

Håber du finder et vidunder middel

Anmeld

15. november 2011

Zafir

Palaja skriver:

Åhh lille mus da. Det er bare så synd for hende...

Vores piger er vist ca lige gamle. Marie bliver 15 mdr d. 20/9. Hun har også været sen til at få bisser. Hun fik de første to da hun var næsten 11 mdr, så kom der en enkelt mere i undermunden for et par måneder siden, og så skete der ligesom ikke rigtigt mere. Men nu har hun lige fået fire tænder (i overmunden) inden for en uge (!) + Jeg kan se der er en mere på vej. AV for den da, hun har bare haft så ondt. Jeg har også givet panodil, synes det er det eneste som virker (i længden). Men det er hårdt med alt det pyller og dårlig nattesøvn...

Nu har hun jo så en på vej igen. Måske jeg skulle prøve med en is også. Det havde (politisk korrekte sukkerforskrækkede) jeg slet ikke tænkt på. Det skal hun da have 

Go bedring til Frigg.

Wauw.. Det er da godtnok vildt at hun også er så længe om det.

Tanddamen i børnehaven sagde at de fleste børn har ALLE tænder, når de fylder 15 mrd... Tænkte jeg bare. Det er jo LANGT fra hvordan det er hos stakkels Frigg... mmm...

Er det også sindsygt hårdt for din at få bisserne så?

Anmeld

15. november 2011

Zafir

tanja. skriver:

Lærke var 11 mdr da den første tand kom og har nu 7, de første y har der intet været MEN nr 7 var en kindtand omg, det første døgn sov hun kun 1 1/2 time, så udskrev vores læge noget smertestillende da panodil ikke hjalp og så fik vi sovet

Nu er den anden kindtand så på vej åh åh..

Håber du finder et vidunder middel

Ja, jeg har tænkt på om jeg skulle ringe til tanddamen og høre hvordan jeg skal forholde mig. Vi fik sådan et brev fra kommunen da hun var 6-7 mrd hvor man kunne rekvirere et hjemmebesøg af tanddamerne i kommunen, men da hun ingen tænder havde, så tænkte jeg jo ikke mere over det. Men så har vi jo et sparet op i hvertfald

Anmeld

15. november 2011

Palaja

Zafir skriver:

Tanddamen i børnehaven sagde at de fleste børn har ALLE tænder, når de fylder 15 mrd... Tænkte jeg bare. Det er jo LANGT fra hvordan det er hos stakkels Frigg... mmm...

ALLE tænder! Hold da fast det var mange. Også kindtænderne? Ja så er vores da godt nok bagud 

Jeg tager det ikke så tungt, de skal jo nok komme. Min "tanddame" sagde til mig at det var MEGET forskelligt. En pige i min mødregruppe er 14 dage ældre end Marie og har stadig kun tre (sidst vi var sammen i hvert fald).

Marie har også haft rigtigt ondt, vil ikke have sutten, ondt når hun skal spise, sovet ELENDIGT, haft dårlig mavse og rød rumpe - you name it.  Så synd altså.

Jeg ved at amning virkesmertestillende på spædbørn, mon ikke også det virker på de lidt større, hvis du stadig ammer. Jeg gør desværre ikke længere så skal ikke kunne sige om det virker. Sukker er også smertelindrende, så måske den is er go i mere end en forstand...?

Anmeld

15. november 2011

Laulund87

Zafir skriver:

Ej nej nej det passer ikke.. I tre års alderen har de alle tænder

Hun har da ikke vidst hvad hun snakkede om

Maria bliver 2 i næste måned og hun har 12 tænder. Vi er i gang med 4. kindtand og jeg er ked af at sige det, men det bliver altså ikke sjovere når de kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.