Åhhh de bisser... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
26 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Zafir

Så var der Frigg. 14 mrd og 2 uger...

2 bisser. Hun har haft 2 bissr de sidste 4-5 måneder. Og det er bare SÅ hårdt for Frigg at få bisser

Nu er der så ENDELIG ENDELIG bisser på vej. Men der er så riiiiiiiiigtig mange bisser på vej. Mindst 4, ser det ud til, men det ser faktisk udtil at der er 6 bisser på vej. Man kan se dem oppe på overgummen. Den er bulet og der er 4 kæmpe røde buler med hvide streger i bunden... Suk.

Og det gør nuller naller vi må ikke røre ved det, vi må ikke give hende noget at gnave i, vi må ikke noget som helst i nærheden af hendes gummer... stakkels pus altså ...

Så har hun on off de der nætter, hvor hun bare piver og piver... Så man ved aldrig om man får sovet om natten, men sådan er det jo.

Jeg giver hende en panodil at putte på om aftenen (altså sådan en baby panodil.). Hun har blussende røde kinder hele tiden og er absolut ikke totalt oppe i Frigg humør.

De dage det har været meget slemt, har jeg haft mig en barnsyg, sammen med hende. Men faktisk går det bedre, når hun er i vs, for så er der mega meget omkring hende og hun glemmer at hun har av. Så hyler hun bare hele aftenen, når hun kommer hjem, til hun går i seng... Men sådan er det jo. Forventeligt.

Hun er meget putte/hænge på barn for tiden og det er jo også forståeligt nok.

Men hvor længe kan det dog tage??? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, både på Friggs vegne og vores vegne, fordi det er så træls at man ikke kan gøre andet for hende, end at give hende en panodil at putte på.

Er der andre derude i baby.dk universet, som har unger, der bare fik bisser mega mega sent??? og hvorfor går det så langsomt?
Har I bare SUPER rådet til en bebs, der ikke vil tygge i noget som helst (dvs at hverken lakridsrod eller irisrod er noget værd i denneher situation - og gummedråber har vi prøvet)...

Suk og stakkels Friggsebassen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

DK

IS! Giv hende da for guds skyld en is! En stor dejlig kold økologisk vanilie is. Ikke en lille rund en, men de der i magnum størrelse. Du kan tro at sådan en kølig og kold is bare er såååå lindrende for ømme ømme gummer!

Richards fortænder var også meget længe om at komme ud (altså han har fået dem til alm. tid, det var selve udvoksnings-processen). De voksede ligesom ned i etapper. Men helt røde buler med hvid streg nederst på gummen var sidste trin og så kom de!

Vi gav også Richard panodil men det hjalp kun so-so. Is hjalp. Dagen før at den første brød igennem var han også bare så pylret og røde kinder og ville alt og ingenting. Så gav vi ham tilsidst en is. Og han blev en helt anden lille mand bagefter!

Frigg på 14 mdr. kan sagtens tåle en is uden at blive et forgiftet lille barn. Uanset hvor meget øko mor man så er. Ellers må du selv lave noget is i din fryser ud af lækker fløde (jeg kan ikke huske hvor hys du er med den slags...

Og til sidst et billede af Richard der endelig fik fred for hans ømme bisser med en deeejlig is.(vi havde så kun lige nogen med chokolade i fryseren... men det behøver de jo ikke få)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. november 2011

DK

Jeg tror at isen er god, fordi at koldt gummi/hvad man ellers kan lægge i køleskabet er for hårdt for gummerne der jo bare er så ømme. Men vanilieis er ikke hårdt. Det er blødt for gummerne og lindrende koldt, og smager dejligt! Kun til at blive i bedre humør af for små bisse-vikinger 

Anmeld

14. november 2011

SussieThyssen

jeg havde de der frost/køle-bideringe til mine..og de gav virkeligt ro.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2011

Zafir

DK skriver:

IS! Giv hende da for guds skyld en is! En stor dejlig kold økologisk vanilie is. Ikke en lille rund en, men de der i magnum størrelse. Du kan tro at sådan en kølig og kold is bare er såååå lindrende for ømme ømme gummer!

Richards fortænder var også meget længe om at komme ud (altså han har fået dem til alm. tid, det var selve udvoksnings-processen). De voksede ligesom ned i etapper. Men helt røde buler med hvid streg nederst på gummen var sidste trin og så kom de!

Vi gav også Richard panodil men det hjalp kun so-so. Is hjalp. Dagen før at den første brød igennem var han også bare så pylret og røde kinder og ville alt og ingenting. Så gav vi ham tilsidst en is. Og han blev en helt anden lille mand bagefter!

Frigg på 14 mdr. kan sagtens tåle en is uden at blive et forgiftet lille barn. Uanset hvor meget øko mor man så er. Ellers må du selv lave noget is i din fryser ud af lækker fløde (jeg kan ikke huske hvor hys du er med den slags...

Og til sidst et billede af Richard der endelig fik fred for hans ømme bisser med en deeejlig is.(vi havde så kun lige nogen med chokolade i fryseren... men det behøver de jo ikke få)

Is får hun også lov til Frys-selv is eller også de der mælkedrenge fra hjem is bilen
Og 1-2-3 så er de guffet hehe...

Men de hjælper ikke sååå længe syntes jeg. Men hun er glad mens det står på

Anmeld

14. november 2011

Zafir

DK skriver:

Jeg tror at isen er god, fordi at koldt gummi/hvad man ellers kan lægge i køleskabet er for hårdt for gummerne der jo bare er så ømme. Men vanilieis er ikke hårdt. Det er blødt for gummerne og lindrende koldt, og smager dejligt! Kun til at blive i bedre humør af for små bisse-vikinger 

Super nice billede i øvrigt

Anmeld

14. november 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

jeg havde de der frost/køle-bideringe til mine..og de gav virkeligt ro.

Kærligst
Sussie

hun gider ikke bide i noget som helst uden at det kan spises
Og de 2 andre bisser har hun heller ikke villet spise de sidste dage inden

Anmeld

14. november 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

hun gider ikke bide i noget som helst uden at det kan spises
Og de 2 andre bisser har hun heller ikke villet spise de sidste dage inden

Åhhh stakkels lille pus.

Kan godt huske det fra mine egne.
Min den ældste fik 7 tænder på 6 uger...det var bare SÅ hårdt.

Anmeld

14. november 2011

DK

Zafir skriver:

Is får hun også lov til Frys-selv is eller også de der mælkedrenge fra hjem is bilen
Og 1-2-3 så er de guffet hehe...

Men de hjælper ikke sååå længe syntes jeg. Men hun er glad mens det står på

Jamen sådan en lille mælkedreng, den er der jo heller ikke meget køl i 

Ejj Jeg synes at efter Richard fik den kæmpe is, så blev hans humør markant bedre i to timer bagefter. Men det tog ham også en god ti minutter og få den suget i sig. Han spiste den næsten ikke engang, han stod bare med munden begravet deri og stod. Man kunne næsten se at han tænkte ahh....

Men fat mod!! Røde gummer og hvide streger er næsten i mål. Efter at fortænderne er kommet frem har han så faktisk fået en tand ved siden af de to i undermunden uden at vi har opdaget det. Så jeg tror ikke de skaber så meget bøvl!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. november 2011

DK

WHAT???

Så kommer der lige et gravidbillede med fra nytår!?!?!?! Jamen værsgod da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.