Hvornår skal jeg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Hailiesmom11

begynde at blive bekymret...

Min datter er blevet 5 mdrs vaccineret i dag og tog det så  flot

men her til aften har hun fået meget feber og virker sløj og svagere end normalt og så er hun en rigtig puttegøj, og hun er ellers ikke den store puttegøj...

har taget hendes temp 3 gange de sidste 3 timer og den svinger imellem 38,9-39,2...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

serinasmor

Wulffi89 skriver:

men her til aften har hun fået meget feber og virker sløj og svagere end normalt og så er hun en rigtig puttegøj, og hun er ellers ikke den store puttegøj...

har taget hendes temp 3 gange de sidste 3 timer og den svinger imellem 38,9-39,2...

du behøver slet ikke være bekymret ... det er en ganske normal reaktion på vaccinen ... hvis hun virker mærket af feberen eller virker til at have ondt ville jeg give hende panodil junior ... men jeg ville nok ikke give det mod feber før ved 39,5 ca ..

håber på bedring og en god nat

Anmeld

14. november 2011

SussieThyssen

Wulffi89 skriver:

Det er helt normalt at temperaturen kan blive så høj og at de er småslappe.

Hold øje med hende, giv hende noget kamillete, og se natten an.
Ring til lægevagten hvis temperaturen kommer op over 40 og hun virker som værende svær at komme i kontakt med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. november 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Synes du skal ringe til vagtlægen for en sikkerhedsskyld.

Aner ikke selv hvordan de små pus kan reagerede efter en vaccine, men hvis det var mig så havde jeg lige givet vagtlægen et kald.

Anmeld

14. november 2011

Hailiesmom11

serinasmor skriver:

du behøver slet ikke være bekymret ... det er en ganske normal reaktion på vaccinen ... hvis hun virker mærket af feberen eller virker til at have ondt ville jeg give hende panodil junior ... men jeg ville nok ikke give det mod feber før ved 39,5 ca ..

håber på bedring og en god nat

Tak hun er stadig glad og smilende og vil gerne spise og drikke.. men det jo altid rart lige at vide om det normalt

Anmeld

14. november 2011

Hailiesmom11

SussieThyssen skriver:

Det er helt normalt at temperaturen kan blive så høj og at de er småslappe.

Hold øje med hende, giv hende noget kamillete, og se natten an.
Ring til lægevagten hvis temperaturen kommer op over 40 og hun virker som værende svær at komme i kontakt med.

Kærligst
Sussie

Tak hun er stadig glad og smilende og vil gerne spise og drikke.. men det jo altid rart lige at vide om det normalt

tager hendes temp 1 gang i timen...

Anmeld

14. november 2011

Sara.

Det er helt normalt at børn bliver syge når de er blevet vaccineret.

Du kan ringe til vagtlægen og høre hvor meget panodil hun må få.

Så længe hun ikke virker fraværende, men bare normalt influenza syg ville jeg ikke være bekymret.(selvom det ikke er rart som mor at se sine små pus syge)

Anmeld

14. november 2011

Hailiesmom11

Omsorgsgiver skriver:

Synes du skal ringe til vagtlægen for en sikkerhedsskyld.

Aner ikke selv hvordan de små pus kan reagerede efter en vaccine, men hvis det var mig så havde jeg lige givet vagtlægen et kald.

tror lige jeg ser tiden an, sidste gang fik hun også feber men den nåede bare aldrig at blive så høj...

Anmeld

14. november 2011

Hailiesmom11

lærkes_mor skriver:

Det er helt normalt at børn bliver syge når de er blevet vaccineret.

Du kan ringe til vagtlægen og høre hvor meget panodil hun må få.

Så længe hun ikke virker fraværende, men bare normalt influenza syg ville jeg ikke være bekymret.(selvom det ikke er rart som mor at se sine små pus syge)

Tak hun er stadig glad og smilende og vil gerne spise og drikke.. men det jo altid rart lige at vide om det normalt  det er aldrig sjovt når de små pus er dårlige...

Anmeld

14. november 2011

marius' mor

de lyder som om at hun klarer det rigtig fint.. jeg ville dog give en panodil junior.. Self skal du ringe til vagtlægen hvis du bliver utryg.. Men de siger bare, at hvis hun er kontaktbar og ikke har haft feberkramper, men kun har høj temperatur, skal du klæde hende af, så hun kan komme af med varmen og give hende en panodil + vand.. 

God bedring med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.