leg med 5 uger baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

Jonatansmor

LunaLykke skriver:

Ang. spejle, så skal man passe på med det, når de begynder at blive mere bevidste. Min veninde studerer bl.a børns trivsel på universitetet og fortalte mig forleden at man helst ikke må lade børn se sig for meget i spejlet den første tid, da de godt kan blive meget forvirret. Og det kan gøre at de kan få lidt milde "traumer" af det. Bare så man er obs på det

Jae og der er andre forskere der peger på at det er sundt for en baby at kunne danne sig et selvbillede.

Som med alt andet i livet - med måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

NinaNymannMadsen

SaNiNa skriver:

Naia er 7 uger i morgen og her ligge hun på maven, vi laver kranløft og snakker rigtig meget de dage hvor hun er meget vågen fokusere hun meget på os og hvis vi så ikke lige holde øjenkontakt med hende bliver hun sur.

Vi er så småt begyndt på aktivitetstæppet det har hun ellers ikke været helt så vild med. Hun fik en musik uro for små 14 dage siden den er hun også glad ved hvis det er med fugle lyde og lys.

Et spejl ville være en god ide.

Tror også det er vigitig de ikke får for mange indtryk når de ikke er ældre, når vi handler er hun i sin lift eller barnvogn så hun ikke får alle indetrykkende sammen med lydene.

Hun er også et hypper sensitiv barn, der skal ikke meget til før hun bliver påvirket af det.

okay det er også meget af det vi gør. hun har ikk et legetæppe eller stativ endnu men skal ha skaffet et har bare ikk fundet et jeg kan li eller til en pris jeg vil gi.
hun kan så godt li sin bæresele, hun falder i søvn næsten med det samme i den.

Anmeld

14. november 2011

Mor Christa

NNM skriver:

hun er meget vågen. hun sover faktis kun godt en time om formiddagen selvom hun flere gange har mulgihed for at sove. det er kun hvis vi går tur hun falder i søvn. men så sover hun så også stort set hele eftermiddagen og aftenen væk hvor hun kun vågner for at spise og lige sige hej så vi ved hun stadig er der.

hihi ej hvor fint Men så kan jeg godt forstå du søger lidt flere aktiviterer ti lhende Det er bare ikke så nemt når de er så små - de forstårjo ikke så meget endnu. Men hun er sørme dygtigat hun trillede to gange! det var sørme tidligt! min søn trillede første gang da han var 4½ mdr .. Og så gjorde han det ikke igen før han havde lært at side op selv Og han trillede IKKE fra mave til ryg men fra ryg til mave. haha mærkelgit!

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

Jonatansmor skriver:

Her tog vi et stort spejl og satte det på gulvet. Du kan sagtens vinkle det og baby så h*n kan få kontakt med spejlbilledet.

Også en god motivator når h*n begynder at skulle møve/kravle

ja nemlig.

Anmeld

14. november 2011

lycly

Du kan også træne hendes gå-refleks. 

Det vidste jeg nemlig ikke noget om før vi var til 5-ugers undersøgelse. Der spørger lægen: Går hun meget derhjemme? Og jeg tænker: ja da! Hun spankulerer rundt i HELE lejligheden ??? Lægen mente selvfølgelig at man skal holde hende og så "stille" hende på fx puslebordet. Så vil hun automatisk begynde at flytte benene et af gangen

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

MissChrista skriver:

hihi ej hvor fint Men så kan jeg godt forstå du søger lidt flere aktiviterer ti lhende Det er bare ikke så nemt når de er så små - de forstårjo ikke så meget endnu. Men hun er sørme dygtigat hun trillede to gange! det var sørme tidligt! min søn trillede første gang da han var 4½ mdr .. Og så gjorde han det ikke igen før han havde lært at side op selv Og han trillede IKKE fra mave til ryg men fra ryg til mave. haha mærkelgit!

ja nemlig.
det er faktis kun mandag og torsdag vi er hjemme. ellers har jeg en masse ting vi laver, det hjælper også på det men hun skal jo stadig leges med selvom vi er ude så derfor er det jo rart at vide hvad jeg kan gøre med hende ud over det vi gør i forvejen.

jeg blev også helt overrasket over hun trillede. men tror lidt det havde noget at gøre med den måde hun lå på. havde lagt hende på maven så hun lå og støttede godt på hendes arme og virkelig kunne løfte nakken hvilken hun er god til og så har hun fået skubbet lidt fra med den ene arm og så trillede rundt.

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

LunaLykke skriver:

Du kan også træne hendes gå-refleks. 

Det vidste jeg nemlig ikke noget om før vi var til 5-ugers undersøgelse. Der spørger lægen: Går hun meget derhjemme? Og jeg tænker: ja da! Hun spankulerer rundt i HELE lejligheden ??? Lægen mente selvfølgelig at man skal holde hende og så "stille" hende på fx puslebordet. Så vil hun automatisk begynde at flytte benene et af gangen

det gør vi også en gang i mellem.

Anmeld

14. november 2011

Jonatansmor

NU kommer det tilbage til mig:

Musik - her gik klassisk musik rent igennem. Han kunne ligge dernede på gulvet med en hånd på den ældste kat og høre de 4 årstider i hele og halve timer (Hvis han fik lov altså) Det har så idag med effekt at bliver den sat på - er der RO.

Kender du de der siluettegninger? Babyer så små kan ikke skelne farver men ser fantastisk godt i sort/hvid skala. Drengen havde et par stykker, især en hvor der var en spiral på, var han meget interesseret i. Lamaze har en sengerand med 2 sider på, en i sort hvid og en i farver

Har du kat? Der findes ikke noget vildere end en kat der spiser tørfoder/drikker vand/ er til.. Ihvertfald ikke for drengen... akvariet ligeledes, men mor her havde ikke armmuller nok til at stå der hele dagen

Der kommer sikkert mere

Anmeld

14. november 2011

Mor Christa

NNM skriver:

ja nemlig.
det er faktis kun mandag og torsdag vi er hjemme. ellers har jeg en masse ting vi laver, det hjælper også på det men hun skal jo stadig leges med selvom vi er ude så derfor er det jo rart at vide hvad jeg kan gøre med hende ud over det vi gør i forvejen.

jeg blev også helt overrasket over hun trillede. men tror lidt det havde noget at gøre med den måde hun lå på. havde lagt hende på maven så hun lå og støttede godt på hendes arme og virkelig kunne løfte nakken hvilken hun er god til og så har hun fået skubbet lidt fra med den ene arm og så trillede rundt.

Ah ja, så har I da en del at lave .. Men inden længe kan I jo også begynde at babysvømme lidt Det er så godt for dem .. De bliver så dejlige trættwe. Det ELSKER min dreng.
hihi - synes godt nok hun er dygtig.. Nu har hun jo gjort det, så kan det være hun ligesom ved at man kan.. Så må vi se om hun snart triller bevidst Det er hevrt fald meget flot!

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

Jonatansmor skriver:

NU kommer det tilbage til mig:

Musik - her gik klassisk musik rent igennem. Han kunne ligge dernede på gulvet med en hånd på den ældste kat og høre de 4 årstider i hele og halve timer (Hvis han fik lov altså) Det har så idag med effekt at bliver den sat på - er der RO.

Kender du de der siluettegninger? Babyer så små kan ikke skelne farver men ser fantastisk godt i sort/hvid skala. Drengen havde et par stykker, især en hvor der var en spiral på, var han meget interesseret i. Lamaze har en sengerand med 2 sider på, en i sort hvid og en i farver

Har du kat? Der findes ikke noget vildere end en kat der spiser tørfoder/drikker vand/ er til.. Ihvertfald ikke for drengen... akvariet ligeledes, men mor her havde ikke armmuller nok til at stå der hele dagen

Der kommer sikkert mere

musik er hun også glad for men det er alt salgs musik fordi vi høre meget blandet musik.
synger også for hende og laver arm eller ben bevægelser med hendes arme eller ben.

hun kikker meget efter fjernsynet eller computeren fordi der sker noget der, men mor her syntes ikk hun skal ha lov at ligge og se tv eller sådan noget endnu.

vi har ikke kat mere hende måtte vi gå af med fordi hun spiste sutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.