leg med 5 uger baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.772 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. november 2011

NinaNymannMadsen

ja hvad kan man lave af lege med sin baby på lidt over 5 uger. hun er meget vågen om formiddagen nemlig og så skal hun jo underholdes noget af tiden så hun ikk bare ligger og kikker.
lige nu der snakker jeg til hende, træner nakke hvor hun ligger på gulvet på maven. men hvad kan vi ellers lave.

nogen forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Mor Christa

Hvis du har et aktivitetsstativ kan du jo ligge hende under den. Det elskede min dreng da han var lille. desuden lagde jeg ham også på maven og lagde noget spændende legetøj foran ham. Han elskede også at studerer mit ansigt.
Havde ham også i slynge/bæresele og så ude og gå en tur, så han kunne kigge på træer osv. Han var tit med nede og handle hvis vi bare skulle ha et par liter mælk eller ngoet, så sad han også i bæreselen og kiggede. Det gjorde ham altid så dejlig træt
gav ham også laaange bade da han var helt lille - han elskede vandet og havde en badeand med i badet han også kunne bruge

Anmeld

14. november 2011

Jonatansmor

NNM skriver:

ja hvad kan man lave af lege med sin baby på lidt over 5 uger. hun er meget vågen om formiddagen nemlig og så skal hun jo underholdes noget af tiden så hun ikk bare ligger og kikker.
lige nu der snakker jeg til hende, træner nakke hvor hun ligger på gulvet på maven. men hvad kan vi ellers lave.

nogen forslag?

Ud over det MissChrista skriver, så er spejle også til stor fornøjelse. Både nu og senere

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

MissChrista skriver:

Hvis du har et aktivitetsstativ kan du jo ligge hende under den. Det elskede min dreng da han var lille. desuden lagde jeg ham også på maven og lagde noget spændende legetøj foran ham. Han elskede også at studerer mit ansigt.
Havde ham også i slynge/bæresele og så ude og gå en tur, så han kunne kigge på træer osv. Han var tit med nede og handle hvis vi bare skulle ha et par liter mælk eller ngoet, så sad han også i bæreselen og kiggede. Det gjorde ham altid så dejlig træt
gav ham også laaange bade da han var helt lille - han elskede vandet og havde en badeand med i badet han også kunne bruge

har ikk et legestativ endnu men skal ha skaffet et. det vi havde til den store er nemlig gået i stykker.
hun ligger også på gulvet på en dyne med motiver af peterplys på og har lidt leget tøj. det skal så lige sige at både idag og igår har hun trillet fra mave til ryg (dog tror jeg bare det er et tilfælde for hun er jo kun lidt over 5 uger)
har hende også med i bæresele ude og aflevere storesøsteren eller ned og handle eller hvis bare skal noget hurtig. hun elsker det.
hun kan så ikk li at komme i bad så det er ikke lange bade hun får.

men mange tak det var gode forslag.

Anmeld

14. november 2011

Mor Christa

NNM skriver:

har ikk et legestativ endnu men skal ha skaffet et. det vi havde til den store er nemlig gået i stykker.
hun ligger også på gulvet på en dyne med motiver af peterplys på og har lidt leget tøj. det skal så lige sige at både idag og igår har hun trillet fra mave til ryg (dog tror jeg bare det er et tilfælde for hun er jo kun lidt over 5 uger)
har hende også med i bæresele ude og aflevere storesøsteren eller ned og handle eller hvis bare skal noget hurtig. hun elsker det.
hun kan så ikk li at komme i bad så det er ikke lange bade hun får.

men mange tak det var gode forslag.

hehe dte var så lidt da
men du havde jo allerede gjort brug af alle forslagene jeg tror ikke jeg lavede mere med min søn dengang han var så lille, end det jeg har skrevet her i denne tråd
Min søn var helt ødelagt efter de her aktiviterer ;P

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

Jonatansmor skriver:

Ud over det MissChrista skriver, så er spejle også til stor fornøjelse. Både nu og senere

okay. så skal jeg bare ha fundet et sted vi kan stille det store spejl vi har så det er i højde med hende. og ellers skal jeg stå med hende.

Anmeld

14. november 2011

SaNiNa

Naia er 7 uger i morgen og her ligge hun på maven, vi laver kranløft og snakker rigtig meget de dage hvor hun er meget vågen fokusere hun meget på os og hvis vi så ikke lige holde øjenkontakt med hende bliver hun sur.

Vi er så småt begyndt på aktivitetstæppet det har hun ellers ikke været helt så vild med. Hun fik en musik uro for små 14 dage siden den er hun også glad ved hvis det er med fugle lyde og lys.

Et spejl ville være en god ide.

Tror også det er vigitig de ikke får for mange indtryk når de ikke er ældre, når vi handler er hun i sin lift eller barnvogn så hun ikke får alle indetrykkende sammen med lydene.

Hun er også et hypper sensitiv barn, der skal ikke meget til før hun bliver påvirket af det.

Anmeld

14. november 2011

lycly

Jonatansmor skriver:

Ang. spejle, så skal man passe på med det, når de begynder at blive mere bevidste. Min veninde studerer bl.a børns trivsel på universitetet og fortalte mig forleden at man helst ikke må lade børn se sig for meget i spejlet den første tid, da de godt kan blive meget forvirret. Og det kan gøre at de kan få lidt milde "traumer" af det. Bare så man er obs på det

Anmeld

14. november 2011

NinaNymannMadsen

MissChrista skriver:

hehe dte var så lidt da
men du havde jo allerede gjort brug af alle forslagene jeg tror ikke jeg lavede mere med min søn dengang han var så lille, end det jeg har skrevet her i denne tråd
Min søn var helt ødelagt efter de her aktiviterer ;P

hun er meget vågen. hun sover faktis kun godt en time om formiddagen selvom hun flere gange har mulgihed for at sove. det er kun hvis vi går tur hun falder i søvn. men så sover hun så også stort set hele eftermiddagen og aftenen væk hvor hun kun vågner for at spise og lige sige hej så vi ved hun stadig er der.

Anmeld

14. november 2011

Jonatansmor

NNM skriver:

okay. så skal jeg bare ha fundet et sted vi kan stille det store spejl vi har så det er i højde med hende. og ellers skal jeg stå med hende.

Her tog vi et stort spejl og satte det på gulvet. Du kan sagtens vinkle det og baby så h*n kan få kontakt med spejlbilledet.

Også en god motivator når h*n begynder at skulle møve/kravle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.