Hvilke spørgsmål kan komme? Hjælp mig med at forberede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal til min livs vigtigste jobsamtale!!!!!
Hjælp mig med hvilke spørgsmål der kan komme.. det er til kontor..
Der kommer 5 med som skal være tilstede.. altså tillidsrepræsentant.. personale osv.. Er VILDT nervøs, netop fordi jobbet SKAL blive mit!!!!
Hjææææææææææælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Sildefisk

Er ikke lige indenfor samme branche men generelle spørgsmål kunne være:

Hvad er det der gør du søger denne stilling?

Hvorfor skal de vælge dig?

Dine stærke/ svage sider?

Hvad ville dine tidligere kollegaer sige om dig?

Held og lykke (er selv jobsøgende )

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

myr81 skriver:

Er ikke lige indenfor samme branche men generelle spørgsmål kunne være:

Hvad er det der gør du søger denne stilling?

Hvorfor skal de vælge dig?

Dine stærke/ svage sider?

Hvad ville dine tidligere kollegaer sige om dig?

Held og lykke (er selv jobsøgende )

Tusind tak..
Ja det sku svært at være jobsøgende.. og nu er drømme stillingen der så.. så NU SKAL DET lykkes!!! Du må også have held og lykke..

Anmeld

13. november 2011

Sildefisk

Anonym skriver:

Tusind tak..
Ja det sku svært at være jobsøgende.. og nu er drømme stillingen der så.. så NU SKAL DET lykkes!!! Du må også have held og lykke..

Tak

Sender du mig ikke lige en update, bliver da nødt til at vide hvordan det gik? Er det imorgen ?

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

myr81 skriver:

Tak

Sender du mig ikke lige en update, bliver da nødt til at vide hvordan det gik? Er det imorgen ?

Jo kan du tro.. nej det er først onsdag..

Anmeld

13. november 2011

Sildefisk

Anonym skriver:

Jo kan du tro.. nej det er først onsdag..

Anmeld

13. november 2011

Putomanen

Fortæl om en opgave, som gik godt. Hvorfor gjorde den det?

Fortæl om en opgave som gik dårligt. Hvorfor gjorde den det?

Tænk over konkrete eksempler på de stikord, du bruger om dig selv, (så du kan "bevise", at de passer).

Som tillæg til de svage sider, så tænk over hvordan du kan vende dem til noget positivt.

Vis at du brænder for jobbet, det plejer at hjælpe

Jeg håber, at det hjælper lidt :-) Held og lykke med det.

Anmeld

13. november 2011

Mumto3

Det er næppe alle fem der vil sidde og udspørger dig. Så forhold dig til den ene eller de to, som er bemyndiget til at være primærer spørgere.

Dit allerbedste udgangspunkt er netop at DU BRÆNDER FOR DENNE STILLING!!! Lad det skinne klart igennem, altså du skal ikke virke desprat, men vis at du virkelig rigtig gerne vil dette job.

Tænk over alt hvad du har at bidrage med af positive ting. Det er altid godt at have i baghånden.

Alt efter vhilken type job det er, kan det være godt at have forberedt: Hvis det er mig der får jobbet, så kunne jeg godt tænke mig......... Men om det er en god ide afhænger fuldstændig af jobtypen og funktioerne. Skal du bidrage med noget nyt og vise du er kreativ, eller skal du 'sidde på kontor' og lave de ting du bliver bedt om , og ikke alt muligt andet. Hvsi det sidstnævnte er tilfældet, så skal du selvfølgelig ikke komme til jobsamtalen og sige du vil revolutionere det hele.

Held og lykke med det!!

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Fortæl om en opgave, som gik godt. Hvorfor gjorde den det?

Fortæl om en opgave som gik dårligt. Hvorfor gjorde den det?

Tænk over konkrete eksempler på de stikord, du bruger om dig selv, (så du kan "bevise", at de passer).

Som tillæg til de svage sider, så tænk over hvordan du kan vende dem til noget positivt.

Vis at du brænder for jobbet, det plejer at hjælpe

Jeg håber, at det hjælper lidt :-) Held og lykke med det.

Gud ja hvor godt! Perfekt !!! Tak..

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det er næppe alle fem der vil sidde og udspørger dig. Så forhold dig til den ene eller de to, som er bemyndiget til at være primærer spørgere.

Dit allerbedste udgangspunkt er netop at DU BRÆNDER FOR DENNE STILLING!!! Lad det skinne klart igennem, altså du skal ikke virke desprat, men vis at du virkelig rigtig gerne vil dette job.

Tænk over alt hvad du har at bidrage med af positive ting. Det er altid godt at have i baghånden.

Alt efter vhilken type job det er, kan det være godt at have forberedt: Hvis det er mig der får jobbet, så kunne jeg godt tænke mig......... Men om det er en god ide afhænger fuldstændig af jobtypen og funktioerne. Skal du bidrage med noget nyt og vise du er kreativ, eller skal du 'sidde på kontor' og lave de ting du bliver bedt om , og ikke alt muligt andet. Hvsi det sidstnævnte er tilfældet, så skal du selvfølgelig ikke komme til jobsamtalen og sige du vil revolutionere det hele.

Held og lykke med det!!

Ja du har ret.. men er fkatisk MEGET nervøs for at virke desperat! Eller ødelægge det for mig selv fordi jeg er SÅ nervøs fordi jeg SKAL have det job!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.