Paf og ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

mortilflere

no go her , men nu for jeg slet ik passet så  små ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Jeg kan altså heller ikke se problemet .. 

Ja, er enig med SpunkenJo ..

Hvis vores børn hele tiden blir pakket ind i vat og bobleplast, sat i centrum og op på en piedestal, så blir det svært for dem at begå sig når de blir ældre. Og i min verden starten den form for "opdragelse" med det samme de små er kommet til verden
- det gir så dejligt selvstændige børn

Så nej, intet problem i at en baby på 3 mdr er på tur med farmor tænk også på hvor stolt hun må være og hvor fantastisk hun syns det er at få lov at vise sin guldklump frem

Anmeld

13. november 2011

morethanperfect

SpunkenJo skriver:

Hvis vores børn hele tiden blir pakket ind i vat og bobleplast, sat i centrum og op på en piedestal, så blir det svært for dem at begå sig når de blir ældre. Og i min verden starten den form for "opdragelse" med det samme de små er kommet til verden

Så nej, intet problem i at en baby på 3 mdr er på tur med farmor tænk også på hvor stolt hun må være og hvor fantastisk hun syns det er at få lov at vise sin guldklump frem

Lige præcis .. Vores sæn var faktisk også sammen emd hans farmor oppe hos en af hendes veninder da han var ca 3 mdr.. Det syns vi ikke der var noget galt i .. Han sov det meste af tiden
Det var faktisk også første gang han blev passet nu jeg tænker over det  

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Lige præcis .. Vores sæn var faktisk også sammen emd hans farmor oppe hos en af hendes veninder da han var ca 3 mdr.. Det syns vi ikke der var noget galt i .. Han sov det meste af tiden
Det var faktisk også første gang han blev passet nu jeg tænker over det  

Vores dreng på nu 2,5 år har været vant til at blive udsat for alle mulge situationer. De gange det er blevet for meget er vi taget hjem eller blot til tryggere omgivelser.

Han leger idag utrolig selvstændigt, har god empati for sine omgivelser og sjældent sur. Jeg tror det hænger sammen med at vi har en dreng der får lov til selv at teste utrolig mange ting af "på egen hånd" mens han forældre trygt der til.

Til TS: i skal ikke lade guldet blive passet hvis I er utrygge, men at lade sin baby på 3 mdr passe af en kærlig farmor, som selv engang har været mor, ser jeg altså ingen problemer i.
Overhovedet ikke

Så go tur i teatret med manden

Anmeld

13. november 2011

MosterA

SpunkenJo skriver:

Generelt er jeg bestemt ikke en der pakker min søn ind i plast, bestemt ikke. Og jeg er enig med dig i at ens fornemste opgave er at gøre sine børn selvstændige.

Når det så er sagt så bunder min utrykhed i at jeg i forvejen ikke er specielt tryk ved at lade min svigermor passe min søn. Når vi er sammen med hende virker hun ekstrem usikker og hun har meget svært ved at læse selv hans tydeligste signaler. Derfor tænkte jeg at et par timer ved dem var en fin måde at starte på - også for hende.

Men nu er tingene som de er og jeg må se om jeg ikke kan lægge min utrykhed fra mig.

Anmeld

13. november 2011

MosterA

SpunkenJo skriver:

Vores dreng på nu 2,5 år har været vant til at blive udsat for alle mulge situationer. De gange det er blevet for meget er vi taget hjem eller blot til tryggere omgivelser.

Han leger idag utrolig selvstændigt, har god empati for sine omgivelser og sjældent sur. Jeg tror det hænger sammen med at vi har en dreng der får lov til selv at teste utrolig mange ting af "på egen hånd" mens han forældre trygt der til.

Til TS: i skal ikke lade guldet blive passet hvis I er utrygge, men at lade sin baby på 3 mdr passe af en kærlig farmor, som selv engang har været mor, ser jeg altså ingen problemer i.
Overhovedet ikke

Så go tur i teatret med manden

Det er sjovt, for havde det været min egen mor havde jeg slet ikke haft noget problem med det!!!

Jeg syntes bare hun generelt er meget dårlig til at læse hans signaler og derfor bekymre det mig selvfølgelig om hun kommer til at koncentrer sig mere om at vise ham frem end at se på hans behov.

Men selvfølgelig skal hun passe ham, det er jo en aftale vi har lavet - og det er jo trods alt kun nogle timer. 

Anmeld

13. november 2011

Nessie

Jeg ville heller ikke bryde mig om, at første gang min søn skulle passes, skulle være sammen med en masse andre - fremmede - mennesker. Synes at det for alles parter (også farmors) må være rarest at have nogen timer i fred og ro, og lige se den nye og uvante situation an.

Jeg ville også blive ked af sådan en udmelding. Hvis det stadig skal være hende der passer mens i er væk, så prøv om I ikke kan få nogle "øve"-timer inden, det vil I nok have det bedst med. Og aftal med dem at de tager hjem, på det mindste tegn på utilfredshed, så det ikke bliver en dårlig oplevelse

Anmeld

13. november 2011

ano14316

MosterA skriver:

Sagen er den at vi i foråret blev inviteret i teateret d. 3 dec. På det tidspukt er lillemanden 3 mdr. og da det bare er nogle timer mente vi godt det kunne gå, så vi allierede os med farmor allerede dengang.

Nu har hun så lige ringet at de er blevet inviteret til jule tam-tam ved nogle af deres venner den eftermiddag og at de da bare tager ham med. 

Det var ikke mig der snakkede med hende, men jeg blev mildestalt paf og ked af det da jeg hørt det. Det er første gang han skal passes! Så udover at det er første gang han skal være væk fra sin far og mor så vælger de også lige at tage ham med et sted han ikke kender.

Skal være sammen med hende lige om lidt og jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal takle det. 

Jeg synes ikke du skal sige så meget om, om man tager et lillebarn med eller ej.. der er for står generations forskel, og hun vil nok mene at du er for pylret.. så i stedet synes jeg du skal sige at DU er utryg ved at de tager ham med og at DU har behov for at han ikke skal nogen fremmed steder hen første gang han skal passes..

Du kan evt sige at så er der ikke den store mening i at de skal passe ham, for så kan du ikke slappe af og så kunne du lige så godt blive hjemme.. Men gem den til hvis hun sætter sig på tværs..

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

MosterA skriver:

Det er sjovt, for havde det været min egen mor havde jeg slet ikke haft noget problem med det!!!

Jeg syntes bare hun generelt er meget dårlig til at læse hans signaler og derfor bekymre det mig selvfølgelig om hun kommer til at koncentrer sig mere om at vise ham frem end at se på hans behov.

Men selvfølgelig skal hun passe ham, det er jo en aftale vi har lavet - og det er jo trods alt kun nogle timer. 

Det skal nok gå rigtig fint

Måske du skal lade hende låne ham et par gange inden I skal i teatret, sådan at du virkleig bare kan læne dig tilbage i salen, med slukket telefon og bare NYDE

Anmeld

13. november 2011

Mumto3

jeg ville aldrig tillade at nogen tog min 3.måneder gamle baby med ud nogen steder.

Tænk at være så lille, så hjælpeløs (altså selvom nogle skriver at børn skal være selvstændig og de lige så godt kan lære det med det samme, så er 3.mdr gamle babyer altså stadig hjælpeløse) HVIS min 3 .mrd gamle baby skulle passes af 'fremmede' og ja, det mener jeg alle ande end primær omsorgspersoner er, så skulle det foregå i barnest hjem. Barnet trygge base, der hvor det kender alle lyde og lugte.

Min moster lavede samme nummer engang. Hun skulle passe sit første barnebarn og så besluttede hun at komme på besøg hos mig. Øhhhh, altså jeg ville da vildt gerne se min fætters dejlige datter, men jeg havde det vildt underligt med at babyen kom på besøg med farmor. Heldigvis sagde forældrene også selv fra, og det endte med at moderen måtte tage babyen med til tandlæge (det var derfor hun skulle have været passet).

-og så det med selvstændige børn. Nogle mener at man får selvstændige børn af at smide dem ud i alle mulige udfordringer, åbentbart også fra de er helt små af. Selv er jeg af den opfattelse at trygge børn, bliver uadvente og selvstændige børn, simpelhen fordi de ikke kender til følelse af at være bange, eller føle sig ensomme og forladet. -og ja hvis nogen nu sidder og tænker: Ej, altså mener hun at en baby kan føle sig ensom og forladt, når det er sammen med kærlige farmor og hendes venner. Så er mit svar: Ja, det tror jeg. Nogle er jer tror det ikke, men det gør jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.