jeg ville aldrig tillade at nogen tog min 3.måneder gamle baby med ud nogen steder.
Tænk at være så lille, så hjælpeløs (altså selvom nogle skriver at børn skal være selvstændig og de lige så godt kan lære det med det samme, så er 3.mdr gamle babyer altså stadig hjælpeløse) HVIS min 3 .mrd gamle baby skulle passes af 'fremmede' og ja, det mener jeg alle ande end primær omsorgspersoner er, så skulle det foregå i barnest hjem. Barnet trygge base, der hvor det kender alle lyde og lugte.
Min moster lavede samme nummer engang. Hun skulle passe sit første barnebarn og så besluttede hun at komme på besøg hos mig. Øhhhh, altså jeg ville da vildt gerne se min fætters dejlige datter, men jeg havde det vildt underligt med at babyen kom på besøg med farmor. Heldigvis sagde forældrene også selv fra, og det endte med at moderen måtte tage babyen med til tandlæge (det var derfor hun skulle have været passet).
-og så det med selvstændige børn. Nogle mener at man får selvstændige børn af at smide dem ud i alle mulige udfordringer, åbentbart også fra de er helt små af. Selv er jeg af den opfattelse at trygge børn, bliver uadvente og selvstændige børn, simpelhen fordi de ikke kender til følelse af at være bange, eller føle sig ensomme og forladet. -og ja hvis nogen nu sidder og tænker: Ej, altså mener hun at en baby kan føle sig ensom og forladt, når det er sammen med kærlige farmor og hendes venner. Så er mit svar: Ja, det tror jeg. Nogle er jer tror det ikke, men det gør jeg!
Anmeld