Paf og ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.076 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. november 2011

MosterA

Sagen er den at vi i foråret blev inviteret i teateret d. 3 dec. På det tidspukt er lillemanden 3 mdr. og da det bare er nogle timer mente vi godt det kunne gå, så vi allierede os med farmor allerede dengang.

Nu har hun så lige ringet at de er blevet inviteret til jule tam-tam ved nogle af deres venner den eftermiddag og at de da bare tager ham med. 

Det var ikke mig der snakkede med hende, men jeg blev mildestalt paf og ked af det da jeg hørt det. Det er første gang han skal passes! Så udover at det er første gang han skal være væk fra sin far og mor så vælger de også lige at tage ham med et sted han ikke kender.

Skal være sammen med hende lige om lidt og jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal takle det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

2babygirls

MosterA skriver:

Sagen er den at vi i foråret blev inviteret i teateret d. 3 dec. På det tidspukt er lillemanden 3 mdr. og da det bare er nogle timer mente vi godt det kunne gå, så vi allierede os med farmor allerede dengang.

Nu har hun så lige ringet at de er blevet inviteret til jule tam-tam ved nogle af deres venner den eftermiddag og at de da bare tager ham med. 

Det var ikke mig der snakkede med hende, men jeg blev mildestalt paf og ked af det da jeg hørt det. Det er første gang han skal passes! Så udover at det er første gang han skal være væk fra sin far og mor så vælger de også lige at tage ham med et sted han ikke kender.

Skal være sammen med hende lige om lidt og jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal takle det. 

Du bliver nødt til, på en så pæn måde som muligt, at fortælle at så lille et barn har behov for trygge og faste rammer første gang det skal passes, så at hive ham afsted til sådan en event er noget I selv vil gøre så han er sammen med mennesker han er trygge ved.

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

MosterA skriver:

Jeg ser det ikke som et problem, hvis dit barn er normalt og velfungerende. Hivs det fx er sart pga for tidlg fødsel, eller kolik eller.... Så ville jeg syns hun havde fejldisponeret. Men er dit barn helt normalt er det vel ikke et problem?

I skal nok bare et par gange op til, lade vildklo pen være lidt mere alene med farmor, så de vær rigtig "bon-kammerater" til den 3. dec

Det er svært at give slip på dem de første par gange, og alle parter skal være trygge ve situationen. Så det må i få talt om så I kan finde frem til den optimale løsning

Go tur i teateret

Anmeld

13. november 2011

Zeus

Tina&Martin skriver:

Du bliver nødt til, på en så pæn måde som muligt, at fortælle at så lille et barn har behov for trygge og faste rammer første gang det skal passes, så at hive ham afsted til sådan en event er noget I selv vil gøre så han er sammen med mennesker han er trygge ved.

Cajsa var et par mdr da vi skulle til 70 års fødselsdag hos hendes farfar. Der mente alle de "gamle" mennesker også at hun var lige til at spise, og ville holde og dikke og hvad ved jeg, og der skal jeg lige love for, at Cajsa fik sagt fra! Ikke engang hendes farmor og farfar kunne holde hende, det var KUN mor og far der duede..

Anmeld

13. november 2011

annec

MosterA skriver:

Nu har jeg selv en på 2½ mdr, og når han skulle passes for første gang, vil jeg godt nok heller ikke have at den person tog ham med nogen steder hen. Man har jo svært nok med at de skal passes..
Jeg syntes du skal sige det på en pæn måde, som det er. Det havde jeg hvert fald gjort, og jeg vil heller ikke have det, hvis det var mig

Anmeld

13. november 2011

Louise83

Sig på en pæn måde at det skal han ikke. Skal de passe ham må de blive hjemme med ham, ellers kan de ikke passe ham. Det havde jeg gjort, sådan et lille barn har da brug for sin far eller mor når det er ude

Anmeld

13. november 2011

serinasmor

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet ...

Hvis ellers jeres barn er normalt af udvikling, så sker der ikke noget ved, at bedsteforældrene tager ham med til julehygge ...

Selvfølgelig skal de være mere opmærksom på hans signaler... men bedsteforældrene har altså også været forældre og kan sagtens tage ham med til sådan noget ....

Anmeld

13. november 2011

Lise

Jeg kan heller ikke se problemet..

Måske han synes juletamtam med farmor er hyggeligt?

Anmeld

13. november 2011

MosterA

serinasmor skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet ...

Hvis ellers jeres barn er normalt af udvikling, så sker der ikke noget ved, at bedsteforældrene tager ham med til julehygge ...

Selvfølgelig skal de være mere opmærksom på hans signaler... men bedsteforældrene har altså også været forældre og kan sagtens tage ham med til sådan noget ....

Det er nok fordi jeg i forvejen er lidt utryk ved at hun skal passe ham.

Hun har ikke haft noget med nogle små børn at gøre i 32 år og det kan jeg tydeligt mærke på hende når vi er sammen. 

Selvfølgelig skal hun have lov til at passe hendes barnebarn, men jeg havde håbet at første gang var et sted hvor der var ro så hun havde nemmere ved at have overnblik.

Anmeld

13. november 2011

morethanperfect

SpunkenJo skriver:

Jeg ser det ikke som et problem, hvis dit barn er normalt og velfungerende. Hivs det fx er sart pga for tidlg fødsel, eller kolik eller.... Så ville jeg syns hun havde fejldisponeret. Men er dit barn helt normalt er det vel ikke et problem?

I skal nok bare et par gange op til, lade vildklo pen være lidt mere alene med farmor, så de vær rigtig "bon-kammerater" til den 3. dec

Det er svært at give slip på dem de første par gange, og alle parter skal være trygge ve situationen. Så det må i få talt om så I kan finde frem til den optimale løsning

Go tur i teateret

Jeg kan altså heller ikke se problemet .. 

Ja, er enig med SpunkenJo ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.