Richard har slået tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

DK

KarinaB. skriver:

Øv øv øv  Og de bliver bare så kede af det.. 

Men ja, ring hellere til dem imorgen formiddag 

Jaa han er jo helt utrøstelig og bare skriiiiger og tårene pisker ud. Sutten er jo ikke lykken når gummerne er slået til blods, og han kaster sig bare rundt og vil slet ikke dikke dikkes og trøstes... Ejjj og samtidig vil jeg jo godt lige se hvad der er sket derinde i hans mund, og så skal han holdes og have munden åben og måske en kold våd klud på og ejj.... cirkus! Stakkels lille Basse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

JeNoVa

Du kan forsøge at træne ham i at tage fra med hænderne. Tag ham i siderne og vip ham forover, som om han falder. Han skal her tage armene frem for ikke at ramme gulvet. Gentag dette.

Anmeld

12. november 2011

JonTri

DK skriver:

Jaa han er jo helt utrøstelig og bare skriiiiger og tårene pisker ud. Sutten er jo ikke lykken når gummerne er slået til blods, og han kaster sig bare rundt og vil slet ikke dikke dikkes og trøstes... Ejjj og samtidig vil jeg jo godt lige se hvad der er sket derinde i hans mund, og så skal han holdes og have munden åben og måske en kold våd klud på og ejj.... cirkus! Stakkels lille Basse

Uh stakkels lille fremmelige mand! I skal ha fat i tandlægen. Måske forsikringen ønsker evt journal? Det ku jeg forestille mig. 

Jeg slog en mælketand da jeg var 4 og den blivende, der kom nogle år senere var ødelagt ( er i dag blå/grå) længe leve ny facade:-). 

Uden at vide meget om det, så kan man jo formode at hans blivende tænder endnu ligger dybt i gummerne! 

Tillykke med de første skridt - måske der sku tilføjes en styrthjelm på ønskelisten til jul.

Kram Rikke 

Anmeld

12. november 2011

DK

JeNoVa skriver:

Du kan forsøge at træne ham i at tage fra med hænderne. Tag ham i siderne og vip ham forover, som om han falder. Han skal her tage armene frem for ikke at ramme gulvet. Gentag dette.

Uhh ja det må vi vist prøve...

Anmeld

13. november 2011

AnneBJ

DK skriver:

Uhh ja det må vi vist prøve...

Fik du ringet til tandlægevagten?

Stakkels "lille" Richard altså, det er ikke nemt at blive en stor og dygtig dreng når man stadig er lille!

Anmeld

13. november 2011

FruPudderkvast

DK skriver:

Ejjj den lille rod er begyndt at gå!!! Og det kan han jo ligesom ikke. Derfor falder han ved første skridt så lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet.

Det har resulteret i blødende tandkød MANGE gange. Men i går gik det rigtig galt og en stor luns er gået af (først hang den blålig med røde blodtråde ned over tanden og jeg var 100% sikker på at tanden var smadret!) Men så her til aften er blodplamagerne faldet af/forsvundet og vi kan nu se resultatet. Det er den højre tand (til venstre i billedet) og man kan jo se at der er en luns der er skrabet væk. Tror i at det kommer igen? Og tror i tanden har taget skade? Blodpletter i den venstreside er fra da han faldt IGEN idag. To gange. Altså enten må han lære at tage fra med armene eller vente et par mdr. endnu med at prøve at gå. Han er skisme da ikke for kvik 

Jeg bliver så Maud, når blodet fosser ud af hans mund. Uhh jeg kan næsten ikke holde det ud, bliver helt slatten og får kvalme og susen for ørene og jeg skal komme efter dig. Og det er jo også SÅ SYND for Richard. Men for filan, hvad skal man gøre? Altså jeg kan jo ikke forhindre ham i at rejse sig op og gå rundt om ting? Han kan sagtens sætte sig ned på numsen eller knæene, så han falder fordi at han prøver at gå. Jebus...¨

I får lige et billede med. Det er taget for lidt siden til forsikringen.

Stakkels lille dreng!

Min søn slog også sine fortænder ned i en garderobe i vuggestuen i foråret ( han var ca. 1 1/2 år).. Hans ene fortand så pludselig kortere ud end den anden og vi var hos tandlægen dagen efter, hvor vi bare fik beskeden; "det gør vi ikke noget ved".. Men man skal holde øje med om tanden bliver mørk (for så skal den i værste tilfælde rives ud), derudover skal du bare sørge for skånekost..

Vil han tage sutten? Det er et godt tegn hvis han vil det!

Og mht. de blivende tænder, så må man desværre vente og se..
Dog vil jeg stadig råde dig til at smutte til tandlægen med ham (både fordi forsikringen skal have tandlægerapport, men også for at du selv kan få ro i sindet :-) )

Håber på det bedste for de små bisser! :-)

Anmeld

14. november 2011

DK

Jeg ringede til vagttandlægen i går, og han sagde at nu hvor der var gået et par dage så kunne vi ligeså godt tage afsted til børnetandplejen i dag, da de nok havde større ekspertise på små babytænder end han havde. (Plus at så sagde han at det oftest er drenge der kommer til skade med tænderne og at vi da nok helt sikkert ville tales ved mange gange de næste par år med den fart han havde på)

Nå, men vi tager til børnetandplejen kl 12 i dag. Så må vi se hvad de siger. Der er nok ikke så meget at sige til det, men rart at få det tjekket, plus lavet journal mht forsikringen.

Tandlægen i går sagde at anlæggene til de nye tænder slet ikke er skabt endnu så det ville i hvert fald ikke være en skade der kan påvirke de blivende tænder

Richard har overhovedet ikke gået i dag, hverken rundt om sofamøblementet eller med gåvognen eller noget. Så måske han holder en lille pause?

Anmeld

14. november 2011

chael

DK skriver:

Ejjj den lille rod er begyndt at gå!!! Og det kan han jo ligesom ikke. Derfor falder han ved første skridt så lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet.

Det har resulteret i blødende tandkød MANGE gange. Men i går gik det rigtig galt og en stor luns er gået af (først hang den blålig med røde blodtråde ned over tanden og jeg var 100% sikker på at tanden var smadret!) Men så her til aften er blodplamagerne faldet af/forsvundet og vi kan nu se resultatet. Det er den højre tand (til venstre i billedet) og man kan jo se at der er en luns der er skrabet væk. Tror i at det kommer igen? Og tror i tanden har taget skade? Blodpletter i den venstreside er fra da han faldt IGEN idag. To gange. Altså enten må han lære at tage fra med armene eller vente et par mdr. endnu med at prøve at gå. Han er skisme da ikke for kvik 

Jeg bliver så Maud, når blodet fosser ud af hans mund. Uhh jeg kan næsten ikke holde det ud, bliver helt slatten og får kvalme og susen for ørene og jeg skal komme efter dig. Og det er jo også SÅ SYND for Richard. Men for filan, hvad skal man gøre? Altså jeg kan jo ikke forhindre ham i at rejse sig op og gå rundt om ting? Han kan sagtens sætte sig ned på numsen eller knæene, så han falder fordi at han prøver at gå. Jebus...¨

I får lige et billede med. Det er taget for lidt siden til forsikringen.

Ville uden tøven se at komme til en tandlæge, og lade dem om at vurdere skaderne. Håber også du har en god forsikring med ekstra tandforsikring oveni, for hvis der er sket noget med de blivende tænder inden under, og han skal igennem en masse som ældre og voksen, så kommer det til at koste ham dyrt, hvis I ikke har været forbi tandlægen og få det vurderet og ikke har en tandforsikring på ham.

Så se at kom afsted til den børnetandlæge i er knyttet til, det er virkelig vigtigt.

O mht lunsen, hvis det er i selv læben, du mener om den kommer igen, så er svaret ja, men hvis der er røget noget af selve tanden, kommer det ikke igen.

*CAmilla

Anmeld

14. november 2011

DK

Hello!

Så har vi været ved tandlægen. Richard opførte sig (underligt nok?) eksemplarisk og pev minimalt. Tilgengæld charmede han tandlægen og assistenten, og lavede drikke-tegnet (babytegn) efter at han havde fået klorhexidin på tænderne og var overall nuttet. Dejlig!

Mht tænderne sagde tandlægen at hun ikke kunne sige om tanden var blevet skubbet op/ned eller ikke skubbet. Den kan være død, men det kan vi først se om et par mdr. Umiddelbart så det fint ud, vi skulle bare være opmærksomme på tandbylder der kan komme (åbenbart både ved roden af tanden og under tandkøbet når det vokser ned over tanden igen). Derfor skal han tørres i munden med klorhexedin et par gange om dagen, det vil også hjælpe det til hurtigere at vokse sammen.

Vi fik en journaludskrift med til hans ulykkesforsikring der også dækker tandskader.

Så nu er det jo bare at vente og se!

Anmeld

14. november 2011

businesstigger

Håber at der ikke vil være mere, og at han ikke er skræmt helt fra at gå selvom det nok er meget klogt at han sætter farten lidt ned så I ikke skal flytte ind hos vagtlægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.