Richard har slået tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.399 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. november 2011

DK

Ejjj den lille rod er begyndt at gå!!! Og det kan han jo ligesom ikke. Derfor falder han ved første skridt så lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet.

Det har resulteret i blødende tandkød MANGE gange. Men i går gik det rigtig galt og en stor luns er gået af (først hang den blålig med røde blodtråde ned over tanden og jeg var 100% sikker på at tanden var smadret!) Men så her til aften er blodplamagerne faldet af/forsvundet og vi kan nu se resultatet. Det er den højre tand (til venstre i billedet) og man kan jo se at der er en luns der er skrabet væk. Tror i at det kommer igen? Og tror i tanden har taget skade? Blodpletter i den venstreside er fra da han faldt IGEN idag. To gange. Altså enten må han lære at tage fra med armene eller vente et par mdr. endnu med at prøve at gå. Han er skisme da ikke for kvik 

Jeg bliver så Maud, når blodet fosser ud af hans mund. Uhh jeg kan næsten ikke holde det ud, bliver helt slatten og får kvalme og susen for ørene og jeg skal komme efter dig. Og det er jo også SÅ SYND for Richard. Men for filan, hvad skal man gøre? Altså jeg kan jo ikke forhindre ham i at rejse sig op og gå rundt om ting? Han kan sagtens sætte sig ned på numsen eller knæene, så han falder fordi at han prøver at gå. Jebus...¨

I får lige et billede med. Det er taget for lidt siden til forsikringen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

birthee

Ejjj den lille rod er begyndt at gå!!! Og det kan han jo ligesom ikke. Derfor falder han ved første skridt så lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet.

Det har resulteret i blødende tandkød MANGE gange. Men i går gik det rigtig galt og en stor luns er gået af (først hang den blålig med røde blodtråde ned over tanden og jeg var 100% sikker på at tanden var smadret!) Men så her til aften er blodplamagerne faldet af/forsvundet og vi kan nu se resultatet. Det er den højre tand (til venstre i billedet) og man kan jo se at der er en luns der er skrabet væk. Tror i at det kommer igen? Og tror i tanden har taget skade? Blodpletter i den venstreside er fra da han faldt IGEN idag. To gange. Altså enten må han lære at tage fra med armene eller vente et par mdr. endnu med at prøve at gå. Han er skisme da ikke for kvik 

Jeg bliver så Maud, når blodet fosser ud af hans mund. Uhh jeg kan næsten ikke holde det ud, bliver helt slatten og får kvalme og susen for ørene og jeg skal komme efter dig. Og det er jo også SÅ SYND for Richard. Men for filan, hvad skal man gøre? Altså jeg kan jo ikke forhindre ham i at rejse sig op og gå rundt om ting? Han kan sagtens sætte sig ned på numsen eller knæene, så han falder fordi at han prøver at gå. Jebus...¨

Du kan jo nok ikke forhindre ham i at gå - hvor gammel er han??? Hvis det var mig, ville jeg se om mit barn ikke havde interesse i fx en gåvogn som den brio har... den kan bremses rimelig meget, så den ikke kører for hurtigt fremad... ellers kan det være at en eller anden form for køretøj kunne være interessant - fx en wheelybug...

nu har I taget billede til forsikringen, har I snakket med en tandlæge om hvordan I skal forholde jer????

Og håber han snart bliver bedre til balancen

Anmeld

12. november 2011

signe.

DK skriver:

årh altså de banditter... ved intet om tandskader, men I må nok hellere en tur forbi en tandlæge mandag, selvom de måske ikke kan gøre så meget, men de kan nu nok i hvert fald svare på dine spørgsmål Hasse er også begyndt at gå efter sin vogn og langs bordene, men sommetider løber vognen løbsk for ham, for ja, guess what Hasse, du kan ikke løbe endnu! og det resultere også i at han går på snotten ned i gulvet.. heldigvis, 7-9-13, ingen tandskader her endnu

Anmeld

12. november 2011

GitteC78

Jeg har ikke forstand på tænder. Men jeg ville måske ringe til tandlægen og lade dem kigge på hans tænder. Måske er der ingenting sket, men altid en god ide at få det tjkket...

Anmeld

12. november 2011

DK

Han er 9,5 mdr. gammel

Han har allerede en gåvogn som han lystigt løber rundt med. (ikke lige fra brio men magen til). Den har han gået rundt med længe nu, så jeg tænker at det da nok bare er for kedeligt nu?

Vi kan prøve med wheely bug'en sådan en har han faktisk, men vi har endnu ikke fundet den frem. God ide!

Jeg tror at i har ret i at jeg lige skal prøve at ringe til tandlægen mandag og høre om vi ikke må komme ind forbi og blive kigget på. Måske de har en mini-tandskinne som dem ishokeyspillerne bruger? En der lige passer til uartige drenge-babyer

Anmeld

12. november 2011

JacobsMoar

Min søn (1 år) faldt og blødte fra tænderne i søndags.. Da vi fik stoppet blødningen og vasket blodet væk så det ikke slemt ud, så jeg ventede til mandag morgen med at ringe til tandlægen, de ville meget gerne se ham, selvom han ikke virkede til at have ondt mere, de ville faktisk også gerne have haft at vi havde været forbi tandlægevagten allerede søndag da det skete.. 

Så, ring for guds skyld til tandlægen, og husk at meld det til forsikringen 

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Han må have en cykelhjelm med tandbeskytter, så kan det da ikke gå helt galt

Har overhovedet ingen råd, da Daniel "nøjedes" med at få buler på bulerne i panden.

Håber at han snart lærer at styre sine ben, så det ikke bliver ved med at slå tænderne i gulvet

Anmeld

12. november 2011

DK

KarinaB. skriver:

Min søn (1 år) faldt og blødte fra tænderne i søndags.. Da vi fik stoppet blødningen og vasket blodet væk så det ikke slemt ud, så jeg ventede til mandag morgen med at ringe til tandlægen, de ville meget gerne se ham, selvom han ikke virkede til at have ondt mere, de ville faktisk også gerne have haft at vi havde været forbi tandlægevagten allerede søndag da det skete.. 

Så, ring for guds skyld til tandlægen, og husk at meld det til forsikringen 

Hold da op. Richard har faldet og blødt fra fortænderne HVER DAG denne uge.

Jeg prøver at ringe til tandlægevagten når de har åbenet igen i morgen formiddag.

Anmeld

12. november 2011

dorthemus

Den lille bandit Jeg fik engang at vide af en tandlæge, at tandskader på mælketænderne godt kan give en skade på de blivende tænder....fx hvis mælketanden får skubbet/stødt den kommende tand...men måske skal man mestVære obs når barnet blir ældre og alligevel snart skal skifte. Jeg ville nok kontakte en tandlæge og høre ad

Anmeld

12. november 2011

JacobsMoar

DK skriver:

Hold da op. Richard har faldet og blødt fra fortænderne HVER DAG denne uge.

Jeg prøver at ringe til tandlægevagten når de har åbenet igen i morgen formiddag.

Øv øv øv  Og de bliver bare så kede af det.. 

Men ja, ring hellere til dem imorgen formiddag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.