Er så GAL VRED SUR at det er lige til at tude over

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

kirsti

katrineoerum skriver:

nej det 

Jo det gør man.... selv om du ikke har skrevet under

Nej det gør man altså ikke har tæsket den lovgivning igennem I jura så den er jeg mere end 100% sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Muffin

Nu ved jeg en smule om det, og du hæfter IKKE medmindre du har skrevet under som solidarisk hæfter. Har du det?

Anmeld

12. november 2011

kirsti

Nu vil jeg jo ikke komme med påstande uden at underbygge dem så here it goes:

Taget fra Lov om ægteskabets retsvirkninger

§ 25. Enhver af ægtefællerne hæfter med den del af fællesboet, hvorover han råder, og med sit særeje for de ham påhvilende forpligtelser, hvad enten de er opstået før eller under ægteskabet.

Altså man hæfter for det man selv har lavet af gæld og ikke den andens

Anmeld

12. november 2011

katrineoerum

kirsti skriver:

§ 25. Enhver af ægtefællerne hæfter med den del af fællesboet, hvorover han råder, og med sit særeje for de ham påhvilende forpligtelser, hvad enten de er opstået før eller under ægteskabet.

Ja hvis man har lavet særeje

Anmeld

12. november 2011

Fines mor

kirsti skriver:

Jeg er enig med dig - men ofte så kan disse kvik-låns firmaer jo finde på hvad som helst, for at få deres tilgodehavende hjem :-( Jeg ville bruge lidt penge på en advokat, hvis det var mig..

Anmeld

12. november 2011

kirsti

Fines mor skriver:

Jeg er enig med dig - men ofte så kan disse kvik-låns firmaer jo finde på hvad som helst, for at få deres tilgodehavende hjem :-( Jeg ville bruge lidt penge på en advokat, hvis det var mig..

ja bestemt ofte sender inkasso firmaerne et halvtruende brev ud hvor der står at hvis man ikke skriver under vil der ske dit og dat og har man så først skrevet under der så hæfter man pludselig for en gæld man aldrig har været med til at lave.

For år tilbage inden jeg blev 18 år havde min daværende kæreste skrevet mig på et lån til noget bilgejl og jeg fik et af de der halvtruende breve fra et inkasso firma. I og med jeg ikke var 18 og jeg heller aldrig havde skrevet under på det oprindelige lån kunne jeg jo ikke hæfte for noget men det viser bare hvor aggressive de er når de indkræver penge. Så never ever skriv under på noget fra de skide inkasso firmaer før en advokat har gloet på det eller du ihvert fald er sikker på at det er en gæld du oprindeligt har været med til at lave 

Anmeld

12. november 2011

kirsti

katrineoerum skriver:

nej, en gæld han kun har skrevet under på er hans særeje da du jo ikke står på den. Jeg har tæsket den her lovgivning igennem fra ende til anden. Jeg kan ikke finde vejledningen, der ville det være præciseret

Anmeld

12. november 2011

kirsti

Kunne selvfølgelig ikke findevejledningen på arbejdets lovportal men her kan du læse mere om at man ikke hæfter for hinandens gæld dog med to undtagelser noget skattegæld og gæld oprettet til husholdning såfremt den ikke er oprettet i urimeligt omfang

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/retsvirkningervedaegteskabogregistreretpartnerskab/

Anmeld

12. november 2011

kirsti

katrineoerum skriver:

Nå fik læst mig lidt klogere.... med 'sit særeje menes' at HVIS der er oprettet særeje så skal den part der har særeje over noget formue bruge den formue såvel som anden formue på at betale den gæld af han selv har lavet.

Særeje kan kun laves i forhold til formue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.