Er så GAL VRED SUR at det er lige til at tude over

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er så skuffet. ja jeg har jo så været gift og i tidernes morgen oprettede min x nogen lån, hvilket ikke rager mig.. Men så blev vi skilt og han mistede så sit job og betaler så ikke lortet. Og så blev jeg slæbt i fogedretten fordi han ikke betalte da vi var gift på det tidspunkt han oprettede lortet.

Så nu står jeg og skal fraflytte min lejlighed og bolig ejer nægter at udbetale mig mit indskud da MIN SPADSER X MAND har fået smidt mig i fogedretten.

Er fuldstændig  og  og lidt  igen der røg alle mine julegaver det skulle pengene være brugt til. Hvorfor skal det gå udover mig at min x mand er en spade. GRRRRRRR

Ville nok ik så meget med dette indlæg andet end at få luft for min irretation overfor min spade til x mand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Fines mor

Det er noget L....! Men det er desværre vores lovgivning der er således :-( Derfor skal man være 110% sikker når man bliver skilt, at hver og en sten er vendt... Men hvis ikke du står på lånet, så hvordan kommer du ind i billedet her??? Du skriver jo, at det er hans gæld...

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Det er noget L....! Men det er desværre vores lovgivning der er således :-( Derfor skal man være 110% sikker når man bliver skilt, at hver og en sten er vendt... Men hvis ikke du står på lånet, så hvordan kommer du ind i billedet her??? Du skriver jo, at det er hans gæld...

Fordi vi var gift på daværende tidpunkt så hæftes der solidarisk. ER bare SÅ GRRRRRRRRRRRR lige nu.

Anmeld

12. november 2011

Fines mor

Fordi vi var gift på daværende tidpunkt så hæftes der solidarisk. ER bare SÅ GRRRRRRRRRRRR lige nu.

Det er ofte kun banklån man hæfter for sammen, hvilken type lån er det? Du har jo kendt til dem, så du skulle have været mere opmærksom på dem da i blev skilt i skifteretten :-(

Anmeld

12. november 2011

kirsti

Når man er gift hæfter man altså IKKE for hinandens gæld heller ikke gæld en af parterne laver mens man er gift! Det er kun formue man skal dele! Har du skrevet under på gælden?

Anmeld

12. november 2011

pussekat

Anonym skriver:

Jeg er så skuffet. ja jeg har jo så været gift og i tidernes morgen oprettede min x nogen lån, hvilket ikke rager mig.. Men så blev vi skilt og han mistede så sit job og betaler så ikke lortet. Og så blev jeg slæbt i fogedretten fordi han ikke betalte da vi var gift på det tidspunkt han oprettede lortet.

Så nu står jeg og skal fraflytte min lejlighed og bolig ejer nægter at udbetale mig mit indskud da MIN SPADSER X MAND har fået smidt mig i fogedretten.

Er fuldstændig  og  og lidt  igen der røg alle mine julegaver det skulle pengene være brugt til. Hvorfor skal det gå udover mig at min x mand er en spade. GRRRRRRR

Ville nok ik så meget med dette indlæg andet end at få luft for min irretation overfor min spade til x mand.

hejsa

vis du ikke her skriv under på lån kom det ikke dig ved for min storsøs være gift med en som tog lån for over 500,000 kr ind de gik fra hende andet og hun skal ikke betalt for at han her lave lort i det så tro ikke du skal betalt de men mand er nok klathat her selv en x som ikke betalt og jeg her sige at det vil jeg ikke betalt for han lort

Anmeld

12. november 2011

katrineoerum

Ja det er en totalt latterlig lov. Og det er bare så pisse uretfærdigt. synes ikke man burde stå til ansvar for hvad andre har skrevet under på.

Jeg har totalt medlidenhed med dig

Anmeld

12. november 2011

katrineoerum

kirsti skriver:

Når man er gift hæfter man altså IKKE for hinandens gæld heller ikke gæld en af parterne laver mens man er gift! Det er kun formue man skal dele! Har du skrevet under på gælden?

Jo det gør man.... selv om du ikke har skrevet under

Anmeld

12. november 2011

DK

Der er SÆRHÆFTEN og SÆRRÅDEN under ægteskabet. Det betyder at du IKKE hæfter for en gæld din ægtemand/exmand stifter eller har stiftet.

Så du hæfter KUN såfremt at du har skrevet under på lånepapirerne, eller det f.eks. er en kassekredit han har hævet på en fælleskonto.

Så hvis det ikke er sket kan du være helt rolig.

Anmeld

12. november 2011

kirsti

Anonym skriver:

IIg

Igen nej det gør I IKKE! Har du ikke skrevet under hæfter du ikke for en skid! Den del af min jura undervisning kan jeg da huske. Men hvis du har underskrevet noget fra inkasso efterfølgende så er du på den, de sender ofte sådan nogle halvtruende breve som mange ender med at underskrive og det skal man aldrig gøre hvis man ikke selv har skrevet under på det oprindelige lån!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.