Fuck fuck fuck fuck !!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad skal jeg lige gøre nu

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.268 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2011

Anonym trådstarter

årh jeg er grædefærdig

jeg har lige fået et brev fra skat jeg skylder 55.000kr

jeg troede det max var 3000kr

jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg har nu sendt en mail om muligheder for eftergivelse, men ærligt det sker jo ikke, heller ikke selv om at jeg ikke engang har penge til en afdrags ordning

jeg har ikke rettet på mine tal inde på skat så derfor (helt fra 2008) så nu er jeg altså låst

jeg har ADHD og ja i pæn slem grad, hvilke jo gør at jeg glemmer ting, mange ting og især vigtige ting, jeg er heller ikke altid særlig god til at forudse hvad der sker og hvad jeg skal gøre

men nu er jeg bare helt nede, jeg ryster og tuder næsten.

jeg er alene hjemme med den lille (som heldigvis sover) og de andre kommer snart.

det er jo min gæld, og kun min, mit ansvar og min byrte.

jeg bor ikke sammen med en mand/kærste, jeg er i bofællesskab med en god (rigtig god) venninde og hendes barn.

vi taler om alt men vi har pga bolig forholdene også en slags fælles økonomi, dvs fælles udgifter men ikke fælles lønkonto eller sådan.

jeg ved det er noget kun jeg kan tage mig af og jeg føler ikke for at påvirke alle andre med det, men samtidigt så påvirker dette vores fælles planer om ny og billigere bolig og en lille rejse til sommer..

hvad skal jeg gøre??

hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

SjeBets

er ked af jeg ikke kan svare dig privat... 

men du må skrive til mig , så kan jeg fortælle dig lidt om det .. og jeg er selvfølgelig helt driskret .. 

Anmeld

12. november 2011

Anonym

Phy det er bestemt ikke rart at modtage sådan et brev.. Det er rigtig mange penge du er komme til at skylde væk.. Men sket er sket, og så må du arbejde ud fra det... 

og jeg mener helt klart

du ska smide brevet i snuden af dem når de kommer hjem.... For lige meget hvor meget du forsøger tror jeg ikke du kan skjule det 100%, og hvorfor skulle du også det?? 

De kan da meget nemmer støtte op om dig psykisk, når de ved hvad der er los... 

Stort kram til dig

Anmeld

12. november 2011

TaAsJu

Fortæl din veninde hvordan tingen hænger sammen. Hvis i er så gode veninder skal humn nok støtte dig.. Ring eller tag ind til skat og snak med dem. De er der for og hjælpe. Og slet ikke så slemme. Jeg skyldte et år over 15000 fordi mit tidliger arbejde regnede forkert, det vil sige jeg havde fået noget forkert oplyst!! Jeg snakkede med dem og fik dem til at trække det i skat året efter, så jeg betalte noget af hver månede... God weekend

Anmeld

12. november 2011

Muhmi

Ring til skat på mandag og lav en afdragsordning på 500,- om måneden... De kan godt forstå at du overhovedet ikke kan betale 55.000,- sådan lige.... Men du bliver altså NØD til at åbne ALLE dine breve og sørge for altid at rette i din selvangivelse...

Jeg har også lært på den hårde måde at man altid skal åbne sine breve... Det har taget os et halvt år og et lån på 40.000,- af mine svigerforældre for at komme op af det hul vi selv havde gravet os ned i... Men nu er der endelig styr på tingene og det er SÅ rart at have en bugetkonto med 10.000+ så der ikke er nogle uforudsete regninger der vælter det hele

skal du have, for det er hårdt at anerkende at man har lavet ged i den, men der er behov for det så det kan blive bedre...

Jeg har forresten stemt at du skal tage en snak med "dem"? regner med at det er hende du bor sammen med... Det bliver en øv-samtale, men ikke desto mindre så dur det ikke at skjule det for hende... Hun skal jo vide det hvis i mere eller mindre har fælles økonomi

Anmeld

12. november 2011

Pige2009

Anonym skriver:

årh jeg er grædefærdig

jeg har lige fået et brev fra skat jeg skylder 55.000kr

jeg troede det max var 3000kr

jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg har nu sendt en mail om muligheder for eftergivelse, men ærligt det sker jo ikke, heller ikke selv om at jeg ikke engang har penge til en afdrags ordning

jeg har ikke rettet på mine tal inde på skat så derfor (helt fra 2008) så nu er jeg altså låst

jeg har ADHD og ja i pæn slem grad, hvilke jo gør at jeg glemmer ting, mange ting og især vigtige ting, jeg er heller ikke altid særlig god til at forudse hvad der sker og hvad jeg skal gøre

men nu er jeg bare helt nede, jeg ryster og tuder næsten.

jeg er alene hjemme med den lille (som heldigvis sover) og de andre kommer snart.

det er jo min gæld, og kun min, mit ansvar og min byrte.

jeg bor ikke sammen med en mand/kærste, jeg er i bofællesskab med en god (rigtig god) venninde og hendes barn.

vi taler om alt men vi har pga bolig forholdene også en slags fælles økonomi, dvs fælles udgifter men ikke fælles lønkonto eller sådan.

jeg ved det er noget kun jeg kan tage mig af og jeg føler ikke for at påvirke alle andre med det, men samtidigt så påvirker dette vores fælles planer om ny og billigere bolig og en lille rejse til sommer..

hvad skal jeg gøre??

hjælp mig

Jeg har svaret andet. Du må forsøge at forholde dig rationelt til det, og på mandag ringer du til skat og får lavet en afdragsordning, så du kan betale lidt af ad gangen De er til at snakke med og når du selv tager initiativet og viser velvillighed, går det hele lidt lettere. Ja, du skylder godt nok de penge, men livet går ikke under af den grund

Anmeld

12. november 2011

Mira0911

Puh... 

Du ringer til skat på Mandag og får lavet en afdragsordning... Det er det eneste bud jeg har... 

Anmeld

12. november 2011

Maja_4000

Puha :/ Synes du skal snakke med din veninde om det når hun kommer .. Tror det vil hjælpe at snakke med en om det - Og måske ved hun noget om det ?

Herfra .. Håber du finder ud af det (:

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ring til skat på mandag og lav en afdragsordning på 500,- om måneden... De kan godt forstå at du overhovedet ikke kan betale 55.000,- sådan lige.... Men du bliver altså NØD til at åbne ALLE dine breve og sørge for altid at rette i din selvangivelse...

Jeg har også lært på den hårde måde at man altid skal åbne sine breve... Det har taget os et halvt år og et lån på 40.000,- af mine svigerforældre for at komme op af det hul vi selv havde gravet os ned i... Men nu er der endelig styr på tingene og det er SÅ rart at have en bugetkonto med 10.000+ så der ikke er nogle uforudsete regninger der vælter det hele

skal du have, for det er hårdt at anerkende at man har lavet ged i den, men der er behov for det så det kan blive bedre...

Jeg har forresten stemt at du skal tage en snak med "dem"? regner med at det er hende du bor sammen med... Det bliver en øv-samtale, men ikke desto mindre så dur det ikke at skjule det for hende... Hun skal jo vide det hvis i mere eller mindre har fælles økonomi

mit store problem er at jeg har åbent alle mine breve

og det er ikke blevet nævnt tidligere OVERHOVEDET

der står så i brevet at min gæld er ved at forælde og det vil de jo ikke lade ske.. men stadig skulle jeg ikke være blevet infomeret om det alligevel??

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres svar

desværre har jeg ikke til en afdragsordning, jeg har et rådighedsbeløb på ca 1500 om mdr og det er jo til alt andet end faste udgifter

så mad, nødvendigt tøj/sko, ting til min datter (der er jo meget)

så ved ikke hvordan jeg skal få det her ud af verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.