Anonym skriver:
Skriver som ano
da det er lidt tys tys. men har lige en bunke spørgsmål jeg har tænkt lidt over og gerne vil hører lidt erfaringer omkring.
Hvilke produkter bruger i til jeres baby (0-1) år.
- Altså cremer, sæber osv osv. begrund gerne - jeg har altid brugt Dermas produkter, det er dog først efter, at han startede i DP (10 måneder), at jeg har brugt sæbe til håret (han har tykt hår) i badet, ellers kun babyolie. Jeg har altid smurt ansigtet med Derma Babycreme :-)
Skum vaskeklude eller vådservietter? hvilke slags. og hvorfor? Herhjemme bruger vi vaskeklude + varmt vand - vi bruger nogle, der hedder Minola fra Super Brugsen, de er super bløde! Ude bruger vi vådservietter fra Derma :-)
Hvilke type bleer? hvilken slags startede i med at købe ind? I starten brugte vi Libero, som på hospitalet, derefter gik vi over til Änglamark og nu bruger vi ALDI´s og vil klart anbefale ALDI´s :-)
Hvilke cremer/olier/vitamin piller osv tog i selv under jeres graviditet? Jeg tog folinsyre i starten, alm. vitaminpille, kalk (jeg drikker ikke mælk), fiskeolie og jern efter 10. uge :-)
Hjalp diverse cremer mod strækmærker? erfaringer? Jeg smurte maven med babyolie, det lindrede dejligt, når maveskindet voksede :-) Du kan ikke forhindre strækmærker med creme eller lign., da det er underhuden, der sprækker :-)
Hvilke størrelser af tøj købte i mest af fra start? købte i kun de små størrelser 50-56 eller også ydermere de højere størrelser?
Vi fik anbefalet at købe mest fra str. 56, da meget få babyer kan passe str. 50 (og hvis de kan, så er det ikke særlig længe). Den kommende mormor gik helt amok og købte i alle str. op til 74 :-)
Vi fik så en lille bebs på 2914g og 49cm, så vi var ude og købe str. 50, da vi kom hjem fra hospitalet - og det brugte han faktisk i lige knap 2 måneder :-)
håber der nogle der vil give sig tid til at svare på trods af anonymt indlæg