Jeg har en bunke spørgsmål:)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Skriver som ano da det er lidt tys tys. men har lige en bunke spørgsmål jeg har tænkt lidt over og gerne vil hører lidt erfaringer omkring.

Hvilke produkter bruger i til jeres baby (0-1) år.
- Altså cremer, sæber osv osv. begrund gerne  - jeg har altid brugt Dermas produkter, det er dog først efter, at han startede i DP (10 måneder), at jeg har brugt sæbe til håret (han har tykt hår) i badet, ellers kun babyolie. Jeg har altid smurt ansigtet med Derma Babycreme :-)

Skum vaskeklude eller vådservietter? hvilke slags. og hvorfor? Herhjemme bruger vi vaskeklude + varmt vand - vi bruger nogle, der hedder Minola fra Super Brugsen, de er super bløde! Ude bruger vi vådservietter fra Derma :-)

Hvilke type bleer? hvilken slags startede i med at købe ind? I starten brugte vi Libero, som på hospitalet, derefter gik vi over til Änglamark og nu bruger vi ALDI´s og vil klart anbefale ALDI´s :-)

Hvilke cremer/olier/vitamin piller osv tog i selv under jeres graviditet? Jeg tog folinsyre i starten, alm. vitaminpille, kalk (jeg drikker ikke mælk), fiskeolie og jern efter 10. uge :-)

Hjalp diverse cremer mod strækmærker? erfaringer? Jeg smurte maven med babyolie, det lindrede dejligt, når maveskindet voksede :-) Du kan ikke forhindre strækmærker med creme eller lign., da det er underhuden, der sprækker :-)

Hvilke størrelser af tøj købte i mest af fra start? købte i kun de små størrelser 50-56 eller også ydermere de højere størrelser?

Vi fik anbefalet at købe mest fra str. 56, da meget få babyer kan passe str. 50 (og hvis de kan, så er det ikke særlig længe). Den kommende mormor gik helt amok og købte i alle str. op til 74 :-)

Vi fik så en lille bebs på 2914g og 49cm, så vi var ude og købe str. 50, da vi kom hjem fra hospitalet - og det brugte han faktisk i lige knap 2 måneder :-)

håber der nogle der vil give sig tid til at svare på trods af anonymt indlæg

Jeg har svaret med rødt i dit eget indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg har svaret med rødt i dit eget indlæg

har faktisk en veninde der også klart anbefalder dem fra aldi. altså bleer..

okay så måske lidt en 50 og ellers 56-og derefter..

ej hvor dejligt..sådan tror jeg også min mor bliver

Anmeld

11. november 2011

Mettefpigen

Jeg bruger Derma til lillemanden når han har tør hud, og Libero olie i badet  Fik også de piller som de anbefaler, men gik på apoteket og snakkede med dem om det  Tøjet fik vi en masse tøj og købte tøj i str 56 og 62.. Lillemanden vejede 3280 og var 49 cm da han kom ud og brugte str 56 i ca halvanden måned, så begyndte han at vokse ud af det... Og nu her er han ca 9 uger og er gået over i 62... Strækmærker fik jeg først ca 2 uger før fødslen så det har jeg ikk tænkt over, men jaa det er underhuden der strækker sig så du kan ikk gøre noget ved dem andet end at smøre dem så de blir pænere... Her startede vi med at brgue Huggies bleer men er gået over til Aldi´s! De er fantastiske og billige  Og Änglemark vådservietter, de er vildt gode og tykke

Anmeld

11. november 2011

oerbaek

Anonym skriver:

Skriver som ano da det er lidt tys tys. men har lige en bunke spørgsmål jeg har tænkt lidt over og gerne vil hører lidt erfaringer omkring.

- Altså cremer, sæber osv osv. begrund gerne

Skum vaskeklude eller vådservietter? hvilke slags. og hvorfor?

Hvilke type bleer? hvilken slags startede i med at købe ind?

Hvilke cremer/olier/vitamin piller osv tog i selv under jeres graviditet?

Hjalp diverse cremer mod strækmærker? erfaringer?

Hvilke størrelser af tøj købte i mest af fra start? købte i kun de små størrelser 50-56 eller også ydermere de højere størrelser?

Cremer og sæbe : der bruger jeg kun Aderma til mine børn. de kommer i badekar med en bade olie og bliver smurt ind i cremen bagefter

Vi bruger skumklude, de billige fra aldi  

Jeg tog gravitamin og jernpiller under graviditeten 

Jeg smurte mig men mor baby cremen fra matas og jeg er i dag fyldt med strækmærker over hele maven.... jeg tror ikke der er en creme der hjælper mod dem desværre

Tøj fik jeg købt alt for meget af da jeg arbejdede i Hennes og Mauritz så jeg kan ikke huske hvor meget af hver størrelse  

Håber det kan bruges

Anmeld

11. november 2011

Fenja09

Anonym skriver:

- Altså cremer, sæber osv osv. begrund gerne

Skum vaskeklude eller vådservietter? hvilke slags. og hvorfor?

Hvilke type bleer? hvilken slags startede i med at købe ind?

Hvilke cremer/olier/vitamin piller osv tog i selv under jeres graviditet?

Hjalp diverse cremer mod strækmærker? erfaringer?

Vi har zinksalve og olie, men har kun brugt et par dråber olier når vores pige skal i bad ( hun er lidt over 2 mdr) ellers bruger vi udelukkende vand. Alle produkter vi har er uden parfume, parabener osv.

Vi bruger engangsvaskeklude når vi er hjemme og så har jeg vådservietter i pusletasken. Når hun er i bad bruger vi alm. vaskeklude. Engangsvaskekludene bliver købt efter hvor vi handler, men som regel er de fra Netto.

Bleerne har altid været fra Libero, da vores pige er meget lille og startede ud med Pre-mature og så har vi bare fortsat med det mærke. Vi har dog prøvet bleerne fra Rema, men de er elendige efter min mening.

Jeg brugte mor/barn creme og olie fra Matas og alle andre produkter var Neutral eller lign. Af vitaminpiller /tilskud tog jeg Gravitamin, Jern og kalk, men kalktabletterne stoppede jeg ret hurtigt med, da jeg drikker og spiser en del mælkeprodukter.

Ang. strækmærker siges det, at man ikke kan forebygge dem med cremer osv. men uanset hvad så er det kun godt at gøre huden smidig og blød med en god creme. Jeg fik ingen strækmærker og jeg gik til 40+1.

Vi havde en lille smule tøj i str 50 og lidt mere af str 56 - det vi har mest af er str 62 og 68. Vi måtte ud og købe tøj i str 40 og 44 og det brugte vores datter i nogle uger. Nu er hun 2 og 1 uge gammel og hun bruger 50/56, så det er næsten ikke til at vide hvad man skal købe. Jeg vil sige at har man 5 kortærmet bodyer, 5 langærmet og 5 med fødder i de små str så har man rigeligt af dem. Så kan man suppelere henad vejen, hvis det bliver nødvendigt. Vi bruger hovedsagligt en body og et par strømpebukser og så overtøj hvis vi er ude. Meget af det vi har købt, fået og lånt er ikke blevet brugt og bliver det heller ikke.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.