40 + 40 x 0 + 1 = hvad giver det? - svaret er 41 :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

K&S

Haha jeg sad og overvejede at lave den samme tråd  

Der er nemlig mange på min Fb der svarer 1 og det er FORKERT! 

Det var lige præcis derfor, jeg oprettede den...!

Manden havde nemlig svaret 1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

.....

Kendte godt svaret, hihihi. Udelukkende pga af at jeg kendte til reglen

Anmeld

13. november 2011

Mumto3

Ranarupta skriver:

Jamen, det kan godt være, at du synes, at det er simpelt med en fast regel - men det ændrer bare ikke på, at der findes folk, der skal forstå en regel for at kunne bruge den/huske den.

Og det er desværre ikke alle regler, der kan forklares. 

Det er jeg fuldstændig enig med dig i (men det forhindre mig ikke i at have et andet perspektiv på det også)

Anmeld

13. november 2011

grinny

Synes det er nogle hårde kommentarer folk kommer med! Det er altså IKKE ALLE der lige kan finde ud af og det er altså lige meget om det er folkeskole stof eller ej.. 

Jeg afsluttede matematik på B sidste år med 7/7, men lige da jeg så det tænkte jeg også 1 fordi jeg simpelthen glemte den ene regel. Det er det samme med regneregler for brøker - jeg kan bare ikke huske dem! Men cosinus, sinus og tangens og jeg mega god til..

Det er forskel på folk, men synes nogle dømmer folk rimelig hurtig og føler faktisk at man bliver stemplet som dum!

Anmeld

13. november 2011

Muhmi

Ja og det er jo så rigtig flot at i kan sidde og nedgøre dem der har svaret noget andet end det rigtige...

"Tænk at der er så mange der har svaret forkert"

"Det er trods alt folkeskole lærestof"

Iiih.... Bliver sku lidt sur over at i skal sidde og hovere på den måde....

Det er fint nok at i er klogere, men i behøver altså ikke at nedgøre dem der ikke kan svaret!

Anmeld

13. november 2011

Muhmi

grinny skriver:

Synes det er nogle hårde kommentarer folk kommer med! Det er altså IKKE ALLE der lige kan finde ud af og det er altså lige meget om det er folkeskole stof eller ej.. 

Jeg afsluttede matematik på B sidste år med 7/7, men lige da jeg så det tænkte jeg også 1 fordi jeg simpelthen glemte den ene regel. Det er det samme med regneregler for brøker - jeg kan bare ikke huske dem! Men cosinus, sinus og tangens og jeg mega god til..

Det er forskel på folk, men synes nogle dømmer folk rimelig hurtig og føler faktisk at man bliver stemplet som dum!

Anmeld

13. november 2011

K&S

Muhmi skriver:

Ja og det er jo så rigtig flot at i kan sidde og nedgøre dem der har svaret noget andet end det rigtige...

"Tænk at der er så mange der har svaret forkert"

"Det er trods alt folkeskole lærestof"

Iiih.... Bliver sku lidt sur over at i skal sidde og hovere på den måde....

Det er fint nok at i er klogere, men i behøver altså ikke at nedgøre dem der ikke kan svaret!

Anmeld

13. november 2011

wamse

Den eneste grund til at jeg ved at det giver 41, er fordi min lommeregner på mobilen skriver det 

Anmeld

13. november 2011

dpb

Jeg vil nu også mene at nogle har en tendens til at dømme for hurtigt

Jeg så den sammen med kæresten og jeg tænkte straks på regnereglen, og kom jo så derved også frem til det jeg kan læse mig til er det korrekte svaruden brug af lommeregner

Men faktum er at inden man dømmer folk der har svaret forkert bør man vide om de evt. er talblinde!! for det kan man være lige så vel som man kan være ordblind!! jeg selv er ingen af delene, men jeg sucker for vildt til det med kommaerog tror aldrig jeg kommer til at blive bedre til det end jeg er nu så frygter lidt for vores drenge når de skal lære det.

Alle folk har noget de er gode til og noget de er dårlige til, og sådan er det Er da glad for at vi alle ikke er ens i vores tankegang, for hvor ville verden dog blive kedlig så... og det er vel i virkeligheden også noget af det sådan en test viser

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.