40 + 40 x 0 + 1 = hvad giver det? - svaret er 41 :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Drømme skriver:

Nogle lommeregnere tager det bare i den rækkefølge du skriver - skal du have en lommeregner du kan stole 100 % på, bør du anskaffe dig en graflommeregner..

Det var bare lommeregneren på min mobil så det er nok derfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Noneother

Jeg blev godt nok osse overrasket over HVOR mange der mente at det var 1...

Det er jo helt vildt.

Anmeld

11. november 2011

Drømme

Omsorgsgiver skriver:

Det var bare lommeregneren på min mobil så det er nok derfor

Sikkert nok

Anmeld

11. november 2011

Mumto3

Ja,jeg både griner og græder over at mange kan være i tvivl. det er trods alt folkeskolestof.

Anmeld

12. november 2011

Ranarupta

K&S skriver:

Der er rigtig mange gode forslag, hvorfor det bliver 1

Jamen, det var skam ikke nedladende - jeg var bare meget undrende. Nok mest fordi jeg slet ikke var abstrakt nok i min tankegang...

Men min kæreste forklarede det
(Men sjovt nok kunne jeg sagtens komme frem til de 41 selv...) 

Anmeld

12. november 2011

Ranarupta

Mumto3 skriver:

Ja,jeg både griner og græder over at mange kan være i tvivl. det er trods alt folkeskolestof.

Men det er jo ikke alle, der har flair for matematik - folkeskole-stof eller ej.

Ligesom det ikke er alle, der kan stave eller sætte kommaer... 

Anmeld

12. november 2011

mariamiss6

Altså, ved en fejl kom jeg faktisk frem til 41 lol....

Efter at have hørt om hvad andre fik ud af lommeregneren, tastede jeg det ind, i skreven rækkefølge, på min computers lommeregner, og den sagde sgu 1....

Ved 2. eftersyn på regnestykket (og uden at gange først) ville jeg jo have sagt at det blev 81 - min undskyldning her for er bare at regne stykket som det er skrevet, og trække *0 ud, fordi man ikke kan gange nul gange.... Altså 40+40+1=81

Jeg kan egentlig ikke huske at jeg har lært at man ALTID ganger og dividerer først.... det eneste jeg kan huske, er noget med ligninger hvor man laver plus til minus, og omvendt, ved at flytte det fra den ene side til den anden side.... 

Alt efter hvor man sætter perentesen, har jeg lidt svært ved at fatte regnestykket, men jeg er også VIRKELIG dum til matematik hehe....

Er helt stolt over, at jeg ved en fejl fik det rigtig resultat lol.... Altså, hovedregningsfejl ikke... Og nej, jeg ved ikke hvor jeg lavede fejlen, for jeg lagde 40 og 40 sammen, og fik...... 40 hahahahah

Jow jow, så dumme findes de

Anmeld

12. november 2011

Mumto3

Ranarupta skriver:

Men det er jo ikke alle, der har flair for matematik - folkeskole-stof eller ej.

Ligesom det ikke er alle, der kan stave eller sætte kommaer... 

Nu mener je g heller ikke at det kræver flair for matematik, at VIDE at man ganger før man plusser. Det er ikke spørgsmål om at forstå, det handler om at lære en simpel regel, at sådan er det bare.Når så mange ikke har fået det med fra folkeskolen, så tænker jeg på hvad har folk generelt så heller ikke fået med, og på den store skala, tænker jeg på: hvilke samfundsmæssige konsekvenser har det, at så mange får så lidt ud af deres skole gang, at de ikke kan stave og sættekomma, sådan som du nævner, og ikke kan simple regne regler, som dette er et eksempel på.

Anmeld

13. november 2011

Ranarupta

Mumto3 skriver:

Nu mener je g heller ikke at det kræver flair for matematik, at VIDE at man ganger før man plusser. Det er ikke spørgsmål om at forstå, det handler om at lære en simpel regel, at sådan er det bare.Når så mange ikke har fået det med fra folkeskolen, så tænker jeg på hvad har folk generelt så heller ikke fået med, og på den store skala, tænker jeg på: hvilke samfundsmæssige konsekvenser har det, at så mange får så lidt ud af deres skole gang, at de ikke kan stave og sættekomma, sådan som du nævner, og ikke kan simple regne regler, som dette er et eksempel på.

Jamen, det kan godt være, at du synes, at det er simpelt med en fast regel - men det ændrer bare ikke på, at der findes folk, der skal forstå en regel for at kunne bruge den/huske den.

Og det er desværre ikke alle regler, der kan forklares. 

Anmeld

13. november 2011

Karina84

K&S skriver:

Afstemningen er stadig i fuld gang, men da svaret "1" faktisk fører, synes jeg lige, at jeg vil opdatere med det KORREKTE svar på regnestykket

Efter snak med flere matematik-kyndige (inkl. flere svar herinde fra) + læsning af diverse sider med grundlæggende regneregler er det KORREKTE svar

41

Man ganger og dividere ALTID før man plusser og minus´er  

Haha jeg sad og overvejede at lave den samme tråd  

Der er nemlig mange på min Fb der svarer 1 og det er FORKERT! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.