Er jeg helt galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Anonym trådstarter

Sirup skriver:

Jeg syntes nu altså også at i skal pakke barnevognen og komme afsted Altså i afrika smider de ungerne på rykken og arbejder!

Det er jo ikke et større problem end du selv gør det til

(Håber ikke det lyder for hårdt for det er bestemt ikke for at støde nogen)

Nej men jeg er enig, men kan bare ikke forstå hvorfor! Det er jo tusinde gange nemmere at de kommer ud til os, fordi de ikke skal medbringe noget som helst.

Jeg værner meget om mit barns døgnrytme og kan ikke se grunden til at jeg skulle derind for at hun skulle sove i 4 timer og så hjem igen!

Hvis vi skulle overnatte hos dem, så var det intet problem. Vi har også været i udlandet med hende flere gange. Jeg kan bare ikke se at det er nødvendigt for en aften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

SukkerDronning

Anonym skriver:

Nej men jeg er enig, men kan bare ikke forstå hvorfor! Det er jo tusinde gange nemmere at de kommer ud til os, fordi de ikke skal medbringe noget som helst.

Jeg værner meget om mit barns døgnrytme og kan ikke se grunden til at jeg skulle derind for at hun skulle sove i 4 timer og så hjem igen!

Hvis vi skulle overnatte hos dem, så var det intet problem. Vi har også været i udlandet med hende flere gange. Jeg kan bare ikke se at det er nødvendigt for en aften!

Jeg tænker bare at de måske også gerne vil holde en middag for jer. Personligt elsker jeg at lave lækker mad og varte gæster op. Det kan være de har det på samme måde. Vil syntes er det er mere end rimeligt at det er hos jer de fleste gange, men at de skal have lov til også at give lidt hvis de vil.

Nu ved jeg ikke hvordan dit barns soverytme er og om hun blier helt umulig af det for så er det en anden sag. Men hvis hun sover 4 timer bliver vækket kort og sover videre igen kan jeg ikke se problemet. Så længe hun ikke græder og græder pga. det.

Hvad med at ligge hende i en voksi pose så kan i bare bæren den direkte op i sengen?

Jeg syntes det er meget nemmere at være med de offentlige end med bil da min datter så kan sove i barnevognen (uafbrudt) og ikke hives ind og ud af autostolen. Tænker at det handler mere om jeres overskud end hvorvidt det går udover jeres datter? (ikke dømmende, det er bare et spørgsmål)

Anmeld

11. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det har aldrig været nogen hindring for os, at pakke ting ned for, at besøge vores venner som ikke har børn og vi gør det gerne. Jeg synes også, at det er hyggeligt at komme ud til andre og at besøg ikke altid skal foregå hjemme hos os.

Når I alligevel skal med bussen, så kan I bare lade hende sove i barnevognen, så skal hun ikke op.

Personligt synes jeg ikke, at det skal være en hindring at besøge andre en lørdag aften på grund af, at man har fået børn.

Anmeld

11. november 2011

lio

Anonym skriver:

Hun er 14 mdr. Hun kan godt sove i barnevognen, men hun sover ikke så godt!

jeg har fortalt hende det, men hun synes jeg er en hønemor og at jeg burde tage mig sammen. Men der er også alt muligt andet i det! Hun synes generelt at jeg begrænser mig selv ekstremt og kan fx ikke forstå at jeg ikke har lyst til at skulle være væk fra min datter et døgn

Okay, uden at vide så meget så tror jeg den ligger hos, veninde vs. datter, ikke at du nogen sinde skal vælge din datter fra men hvad vil du ofre for at beholde begge i dit liv. igen, du kommer aldrig til at miste din datter, su undvære hende en dag vil hun ikke komme op slå dig i hovedet over.

Anmeld

11. november 2011

mortilflere

jeg forstår dig godt , her tager vi ingen steder hvor vi ik kan gå hjem , og vi har bil, med sådan en lille  en , jeg havde fået hende passet

Anmeld

11. november 2011

emsaroto

op til jer og de andre

Anmeld

11. november 2011

anja89

Nej syntes jeg personligt ikke at du kan tillade dig overfor din veninde..

Jeg har selv taget rundt med min store datter og kommet hjem med bus, så har hun sovet i barnevognen til vi kom hjem og så blevet lagt i hendes engen seng..
Selv med to børn har jeg været på besøg hos venner om aftenen og taget bus hjem. Den ene gang havde jeg endda den store gående og måtte bære hende hjem og subbe barnevogn ved siden af.
Med hensyn til at du skal havde legetøj med til din datter behøver du jo ikke pakke en hel masse, tag evt nogle af de ting hun godt kan lide at lege med og læg i en lille taske.

Som en anden skriver kunne i evt lægge jeres datter i en voksi pose og så bære hende direkte op i seng uden hun bliver vækket..

Jeg har selv mistet en veninde pga noget der ligner dette dog mente hun at jeg altid skulle komme til hende med mine to børn, det tog en time med bus og tog..
Men da jeg spurgte om de ikke kunne komme her hjem bare for engang da min datter var små syg sagde hun nej fordi hendes barn skulle i seng om aftenen..
Hun havde et barn og bil.. Blev jeg lidt træt af og tror jeg også din veninde kunne blive..

Håber i finder en løsning

Anmeld

11. november 2011

Københavnermor

Anonym skriver:

Hej piger!
Jeg er nødt til at søge jeres råd!

Min veninde har spurgt om vi skulle arrangere en lille pardate i morgen, hvilket vi alle fire synes er hyggeligt og jævnligt gør.
Vi er altid hos os, fordi min veninde ikke har børn og så kan vores datter komme i sin egen seng!

Nu har veninden så spurgt om vi vil besøge dem. De bor en halv time fra os i bus! Vi har ingen bil, så vi skal med bussen. Vi skal have tøj, legetøj, stol og seng med i bussen og når vi skal hjem igen kører der natbus med fulde mennesker!

Kan jeg tillade mig at stille krav om at det bliver hjemme hos os?

Selvom jeg forstår dine følelser omkring det synes jeg ikk du kan stille krav om det..

Du kan foreslå det, men hvis hun ikke er med på det, så syntes jeg i skal tage hjem til dem.. 

Drop sengen og barnestolen.. Har de ikk en seng i kan få lov at lægge ungen på når der er sove tid? Og kan i ikk sidde med barnet når i spiser, den her ene aften?

Kram

Anmeld

11. november 2011

Københavnermor

MoarHvidovre skriver:

Det har aldrig været nogen hindring for os, at pakke ting ned for, at besøge vores venner som ikke har børn og vi gør det gerne. Jeg synes også, at det er hyggeligt at komme ud til andre og at besøg ikke altid skal foregå hjemme hos os.

Når I alligevel skal med bussen, så kan I bare lade hende sove i barnevognen, så skal hun ikke op.

Personligt synes jeg ikke, at det skal være en hindring at besøge andre en lørdag aften på grund af, at man har fået børn.

Anmeld

11. november 2011

Balinus

Jeg har altid helst ville være der hvor børnene bor – det er letter for alle ( før jeg fik min datter ). Jeg tog dog gerne al maden med, så børnene familierne ikke også skulle stå for det.

Det har for mig flere fordele: mit hjem er ikke et barne-hjem (før jeg slev blev mor) – så hvad skal de lave her???? Her er ikke vildt meget plads, og de fleste af mine venner har 2-3 børn. Og børnenes rutine har bedste af så få afbrydelser som muligt…..

Så i min verden er det bare helt i orden….

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.