Det er hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft en halvanden times snak/diskussion/skænderi med min mand. 

Jeg vil bare så gerne have, at vi har det godt sammen, men hvorfor er det så svært, at være den bedste kone i verden som bare elsker sin mand, som den han er?

Vi har nogle problemer, da vores forhold indtil nu har været præget af min depression, og vi derfor har haft en svær start. Men nu kan jeg efterhånden overskue at leve livet, men jeg er bare ikke tilfreds med det. Der er så mange ting, som jeg vil ændre ved mig selv og ved ham, for at vi kan få det bedre sammen, (og det kan lade sig gøre, hvis vi begge gør en indsats), men hvorfor skal det koste tårer, råb og vrede??? 

Det er bare så hårdt, næsten at skulle starte forfra på forholdet, og det er så svært at ændre en masse dårlige vaner! 

Aaaaarrrggg!!! Gid jeg kunne trylle, så det hele blev godt igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

enrigtigfar?

Du kan kun ændre dine egne dårlige vaner - hvis han har nogen må han selv ændre dem

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Du kan kun ændre dine egne dårlige vaner - hvis han har nogen må han selv ændre dem

Det er rigtigt! Du kan tro jeg også prøver på det 

Men når vi snakker om hvad vi hver især kan gøre, for at forbedre vores forhold, så er det som om vi simpelthen ikke forstår hinanden... det er lidt svært at forklare.

Men i bund og grund ønsker vi kun det bedste for os og hinanden, og vi kæmper også for det, men det er bare så irriterende at det skal være hårdt at nå målet.

Anmeld

10. november 2011

Mamalou

Har I overvejet at få proffesionel hjælp?

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Har I overvejet at få proffesionel hjælp?

Ja, vi får det faktisk allerede. Det har dog mest været med fokus på min depression, og hvordan vi kan tackle det. Men det har også hjulpet rigtig meget! 

Anmeld

10. november 2011

Mamalou

Anonym skriver:

Ja, vi får det faktisk allerede. Det har dog mest været med fokus på min depression, og hvordan vi kan tackle det. Men det har også hjulpet rigtig meget! 

Det var det første jeg tænkte, da du skrev at I ofte går fejl af hinanden. Er i begge enige om at modtage hjælpen? Og er det kun dig der ønsker ændringer?

Anmeld

10. november 2011

twinboys

ville ikke lige hoppe ud uden at sende et kram

håber i finder en god løsning på jeres problemer

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det var det første jeg tænkte, da du skrev at I ofte går fejl af hinanden. Er i begge enige om at modtage hjælpen? Og er det kun dig der ønsker ændringer?

Ja, vi var enige om det. Dog ventede vi til jeg havde det godt nok til at jeg kunne overskue det og også være realistisk.

Som sådan er det nok mest mig, ja, men det er fordi jeg er hos min psykiater blevet meget opmærksom på, hvad der kan hjælpe mig (og ham) videre. Desværre kan min mand ikke rigtig forstå hvorfor det er vigtig for mig f.eks. at planlægge selv små detaljer. Og det er jo klart, for han kan jo ikke læse mine tanker  Og så når jeg prøver at forklare, hvordan jeg har det, så bliver han sur på mig over at jeg ikke bare tager mig sammen. Og det vil jeg jo frygtelig gerne, men jeg har nogle gange også bare brug for hans hjælp, for at kunne gøre det, men han kan ikke se hvorfor jeg har brug for hans hjælp, når det jo er mig der er noget galt med.

Så det hele kører nogle gange bare i en rigtig ond cirkel, som vi ikke rigtig kan komme ud af. Men det skal dog også siges, at vi har gode dag hvor vi nyder hinanden 

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

ville ikke lige hoppe ud uden at sende et kram

håber i finder en god løsning på jeres problemer

Tak! 

Anmeld

10. november 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har lige haft en halvanden times snak/diskussion/skænderi med min mand. 

Jeg vil bare så gerne have, at vi har det godt sammen, men hvorfor er det så svært, at være den bedste kone i verden som bare elsker sin mand, som den han er?

Vi har nogle problemer, da vores forhold indtil nu har været præget af min depression, og vi derfor har haft en svær start. Men nu kan jeg efterhånden overskue at leve livet, men jeg er bare ikke tilfreds med det. Der er så mange ting, som jeg vil ændre ved mig selv og ved ham, for at vi kan få det bedre sammen, (og det kan lade sig gøre, hvis vi begge gør en indsats), men hvorfor skal det koste tårer, råb og vrede??? 

Det er bare så hårdt, næsten at skulle starte forfra på forholdet, og det er så svært at ændre en masse dårlige vaner! 

Aaaaarrrggg!!! Gid jeg kunne trylle, så det hele blev godt igen!

Er det muligt, at du stiller for høje krav???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.